Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 8, 2020

Kampanie Google Ads - AdWords są nadal najskuteczniejsze

Popularne Google Ads — badź tam z reklamą, gdzie ludzie szukają ....

Google Ads uznawane jest za bardzo skuteczne narzędzie. Szczególnie przydatne jest tym przedsiębiorcom, którzy rozpoczynają swoją przygodę z biznesem. Kampanie produktowe i reklamy tekstowe to świetna szansa na osiągnięcie rozpoznawalności, promowanie wizerunku firmy i oczywiście zwiększenie sprzedaży i zysków. Warto jednak zauważyć, że efektywność kampanii ads zależy od właściwych ustawień, optymalizacji i ciągłej kontroli sytuacji. Profesjonalna agencja uzyska spodziewane efekty i nie naraża Cię na ryzyko strat, które mogą się pojawić w momencie samodzielnego i nieumiejętnego zarządzania kampanią produktową.

Reklamy Google Ads mogą być pomocne w osiągnieciu założonych celów. Reklamy tekstowe w wyszukiwarce i kampanie produktowe są niezastąpione w momencie wprowadzania nowego produktu lub usług. Google ads sprawdza się również przy promowaniu produktów sezonowych, produktów świątecznych i limitowanych. Warto wiedzieć, że o możliwościach reklamy google świadczą także zasięgi Google. Ponad 90% internautów na świecie i ponad 95% internautów Polsce korzysta właśnie z wyszukiwarki Google. W tym miejscu znajduje poszukiwane informacje, produkty i usługi. Oprócz wyszukiwarki do dyspozycji jest także ponad dwa miliony stron w sieci reklamowej Google oraz aplikacje mobilne i materiały wideo. Reklamy będą się wyświetlały wszędzie tam, gdzie możemy znaleźć potencjalnego klienta. Już kilka sekund po zatwierdzeniu i uruchomieniu kampanii, nasz produkt może się znaleźć w wynikach wyszukiwania w dowolnym miejscu na świecie. Jak zaplanować budżet kampanii Ads czytaj tutaj 

Kampanie ads na połączenia telefoniczne

Są firmy, którym wyjątkowo zależy na kontakcie telefonicznym z klientem i właśnie im dedykowana jest reklama Google Ads typu „Tylko połączenia”. Reklamy te można zauważyć w wynikach wyszukiwania, zawierają one numer do reklamodawcy i zachęcają do kontaktu z przedstawicielem firmy. Statystyki Google pokazują, że około 70% klientów, którzy wyszukiwali informacje o danym przedsiębiorstwie za pomocą swojego urządzenia mobilnego, połączyło się z nim telefonicznie. Kampanie ads na połączenia telefoniczne mają swoich wiernych zwolenników, którzy testowali je z sukcesem.

  • Największym plusem tego typu kampanii jest bezpośredni kontakt telefoniczny z potencjalnym klientem. Pierwsza rozmowa jest kluczowa, konsultant prezentuje ofertę i odpowiada na zapytania i wątpliwości swojego rozmówcy. Takiej możliwości nie ma w sytuacji, gdy odbiorca jedynie przegląda ofertę na stronie www.
  • To, co jest największą zaletą, paradoksalnie może także stać się największą wadą tej kampanii. Brak pokierowania klienta na stronę www czasami okazuje się zgubny. Zainteresowana osoba widzi naszą reklamę, otworzy ją i zobaczy CTA umożliwiające szybkie połączenie. Jeśli go nie wykona, reklamodawca płaci za kliknięcie reklamy, ale nic z tego nie ma. W przypadku zwykłej reklamy tekstowej w wyszukiwarce klient przechodzi na naszą witrynę i jeśli nawet nie dokona żadnej transakcji, to jednak zobaczy naszą ofertę, do której może wrócić później.

Niezastąpiony Remarketing (RLSA)

Stronę internetową może odwiedzać wielu ludzi. Remarketing daje szansę na to, by nie tracić klientów, pozwala na docieranie do osób, które już wcześniej odwiedziły naszą witrynę. Remarketing to strategia bardzo skuteczna, od lat stosowana przez reklamodawców. Dzięki niej możliwy staje się ciągły i regularny kontakt z klientem. Nie tylko po to, by klient kupował, ale także by stał się zaangażowany i aktywny, by przemienił się w  prawdziwego fana danej marki.

Czym są kampanie RLSA?

RLSA to skrót od angielskich słów: Remarketing Lists for Search Ads. Jest to rodzaj kampanii remarketingowej skorelowanej z wyszukiwarką. RLSA na polskim rynku została udostępniona przez Google w 2013 roku. Aby kampania była skuteczna, na liście odbiorców powinno się znajdować co najmniej 1000 podmiotów.

Dlaczego warto korzystać z RLSA?

Trzeba mieć świadomość, że ludzie nie od razu decydują się na zakup. Ponad 90% internautów, odwiedzających naszą stronę po raz pierwszy, opuści naszą witrynę, nie dokonując zakupu. Jest naprawdę niewiele branż, w których pierwsza wizyta jest równoznaczna ze zdecydowaniem się na usługi danej firmy. Ważny jest tu na pewno czynnik psychologiczny, ludzie chcą sobie porównać produkt z innym, innej firmy, czasami potrzebują więcej czasu na decyzję. Obserwuje się jednak, że pożądane działania podejmowane są przez osoby powracające na witrynę w momencie, gdy porównały już oferty i dokonały analizy swoich potrzeb. W wielu przypadkach ich rewizyta jest także wynikiem skutecznej kampanii RLSA.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót