Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lip 24, 2019

Kampanie PLA, kampania produktowa dla ecommerce – google

PLA ( Product Listing Ads ) jest uznanym rodzajem kampanii w branży e-commerce i zdobywa sobie coraz większą popularność. Trzeba wiedzieć, że najlepiej sprawdza się przede wszystkim w reklamowaniu sklepów internetowych. Specjaliści podają, że kampanie PLA są impulsem do tworzenia większej liczby konwersji i bardziej satysfakcjonującego zwrotu z inwestycji w reklamę, niż inne typy promocji.

Większość branż przejawia dużą sezonowość, co ma bezpośredni wpływ na sprzedaż produktów. Bez względu na to, czy sklep istnieje stacjonarnie, czy działa jedynie w Internecie, zauważa się wyraźny wzrost lub spadek sprzedaży zwłaszcza w odniesieniu do sezonowego asortymentu. Największą sprzedaż np. desek snowboardowych obserwuje się jesienią i zimą, dlatego trzeba uwzględnić to w planowaniu kampanii dla e-commerce.

Promocja sklepu internetowego powinna generować konkretne korzyści, takie jak: zachęcenie do zakupów on-line, promowanie wizerunku firmy i przyciąganie większej ilości klientów. Celem takiej kampanii reklamowej jest jak największa sprzedaż, najlepiej produktów z dużą marżą, aby zwrot z inwestycji był jak najbardziej opłacalny. Już w pierwszym etapie tworzenia kampanii dla e-commerce należy zadbać o to, aby pomysłowo zaplanować strategię działań, wybrać skuteczne kanały promocji i właściwie skonfigurować strukturę kampanii produktowej.

Kampanie dla ecommerce

Kampanie produktowe, reklama Google są dziś popularne, a wiąże się to przede wszystkim z ich opłacalnością. Reklamy z listą produktów to konstrukty reklamowe, które pozwalają wyświetlać internautom takie parametry jak :

  • nazwa sklepu,
  • zdjęcie produktu,
  • cena produktu.

Kupujący mogą klikać na reklamy z listy produktów i wtedy zostają bezpośrednio skierowani  do sklepu na docelową stronę www. W ten znacznie skraca się ścieżka zakupowa, co jest korzystne zarówno dla klientów (oszczędza ich czas), jak i dla inwestującego w reklamę (większy współczynnik konwersji).

Na czym polega kampania produktowa?

Kampanie produktowe noszą także inne nazwy: kampanie PLA, kampanie Google Shopping, zakupy google albo reklama merchant center. Można je łatwo zauważyć, gdy korzystamy z wyszukiwarki google na komputerze, smartfonie czy tablecie.

Reklama produktowa pojawia się na samej górze listy wyszukiwarki i skutecznie wyświetla okienka reklamy. Zasięg kampanii PLA (Product Listing Ads) jest większy niż w przypadku zwykłych reklam tekstowych, ponadto uzyskują one dużo wyższe współczynniki kliknięć. Warto dodać, że jeśli dodamy najważniejsze informacje o produkcie (atrakcyjny opis), na stronę sklepu internetowego trafią klienci dużo bardziej skłonni do zakupu, szukający produktu o określonych, występujących w zamieszczonym opisie cechach.

 

Jakie są korzyści z reklamy produktowej?

  • Kampanie dla e-commerce wyróżniają się na tle innych promocji. Klient widzi fotografię wyszukiwanego produktu wraz z jego ceną, nazwą oraz nazwą sklepu. Klika reklamę i po chwili znajduje się już na stronie z tym produktem, nawet nie musi szukać asortymentu w sklepie internetowym.
  • Reklama google jest zawsze aktualna. Nie trzeba już się zamartwiać o ceny produktów albo ich dostępność w sklepie. Google aktualizuje na bieżąco dostępność asortymentu i jego ceny.
  • Można reklamować setki i tysiące wielu różnych rzeczy.
  • Reklama google jest zawsze pod pełną kontrolą.
  • Koszty kliknięcia nie są wysokie, są zwykle niższe od zwykłej reklamy tekstowej Google Ads.
  • Taki typ reklamy najbardziej opłaca się dla sklepów internetowych.

Jak uruchomić kampanię produktową?

Od strony technicznej niezbędna jest płynna komunikacja między Google a Twoim sklepem. Będzie to możliwe dzięki tzw. plikowi produktowemu. Jest on stworzony w formacie XML, generuje go sklep internetowy i zamieszcza w nim dane o całym asortymencie, google automatycznie pobiera plik. Dzięki niemu otrzymuje dane, jakie produkty znajdują się w Twoim sklepie, jakie mają ceny i czy są dostępne. Konieczne jest także konto Merchant Center. To w nim Google gromadzi informacje o Twoich produktach. Oczywiście ważne jest także konto Google Ads, w którym konfiguruje się kampanie produktowe. Konto to zostaje połączone z kontem Google Merchant Center. Aby móc korzystać z kampanii PLA, sklep internetowy musi być oznaczony certyfikatem  SSL ( zielona kłódka obok adresu Twojego sklepu w przeglądarce).

Kampanie produktowe to wspaniały sposób na zaprezentowanie swoich produktów, umieszczonych na stronach w sklepu internetowego. Kampanie Google Shopping szybko trafiają do potencjalnych klientów.

Należy pamiętać jednak, że za osiągnięciem sukcesu sprzedażowego stoi nie tylko dobrze prowadzona kampania produktowa. Decyzja zakupowa internauty uzależniona jest także od tego, jak zaprezentujemy produkt, jak jest on opisany, czy ma konkurencyjną cenę. Jeśli strona sklepu internetowego jest przyjazna użytkownikowi, to mamy większe szanse osiągnięciu założonego celu.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy