Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lut 17, 2019

Google Adwords to teraz kampanie Google Ads

Kampanie ads – co nam daje nowa nazwa?

Nie ma chyba osoby, która mając jakąkolwiek styczność z marketingiem, nie słyszała o kampaniach Google Adwords, zwanych potocznie po prostu adwordsami. Te sponsorowane wyniki wyszukiwania, wyświetlające się z reguły na samej górze, potrafią bardzo skutecznie generować ruch na stronie. W związku z tym chce je dziś mieć każdy, dla kogo ważna jest reklama internetowa. Wydawałoby się, że czemuś tak znanemu nie warto zmieniać nazwy, a jednak niedawno marka przeszła rebranding i dziś to po prostu kampanie ads. Zmiana nie jest bardzo spektakularna, wciąż wiemy, że narzędzie należy do Google i dotyczy reklam. Nowa nazwa jest jednak krótsza i prostsza. Może to zostać odebrane bardzo pozytywnie w dzisiejszym świecie, w którym w języku użytkowym tworzy się coraz więcej skrótowców.

Co jeszcze się zmienia?

Oczywiście, zmiana nazwy to ważna sprawa, ale nie najważniejsza. Rebranding Google Adwords to również zmiana wyglądu panelu tego narzędzia oraz niektórych jego funkcjonalności. Kampanie ads są bardziej niż wcześniej przyjazne dla urządzeń mobilnych. Nie dotyczą również już tylko wyszukiwarki, ale pod nazwą Google Ads kryją się różne narzędzia reklamowe. Pozwala to na przykład na reklamę internetową w formie video. Do wszystkiego mamy dostęp po założeniu konta w Google Ads. W kilku prostych krokach można określić cel kampanii i jej rodzaj, a więc w tym miejscu decydujemy, czy zależy nam na reklamie wideo, czy na wyświetlaniu się wysoko w wyszukiwarce. Dostęp do wszystkiego zapewnia jeden Google Ad Menager, co na pewno stanowi ułatwienie. W zasadzie można stwierdzić, że cały ten redesign i rebranding marki ma przede wszystkim za zadanie ułatwić działania reklamodawcom.

Linki sponsorowane nadal nie stracą na popularności

Duża część zmian, jakim zostało poddane Adwords, to przede wszystkim zmiany kosmetyczne. Otrzymujemy nową nazwę, a także nowy, bardziej minimalistyczny w wyglądzie i intuicyjny w obsłudze panel. Poza tym kilka narzędzi reklamowych zostaje złączonych w jedno, ale wielbiciele klasycznych kampanii Google Adwords mogą spać spokojnie. Nadal będzie można tworzyć tego typu reklamy. Na znaczeniu nie straci wykorzystywanie linków sponsorowanych, które wciąż niezmiennie szczycą się skutecznością. Z pewnością jest to dobra wiadomość również dla wszystkich agencji, które zajmują się przede wszystkim adwordsami. Zmiany, które zaszły w Google Ads, to wyraz dążenia Google do ujednolicenia oraz uproszczenia swoich usług, a także odbicie tendencji współczesnego świata do takich działań. Jeśli natomiast chodzi o pozytywną lub negatywną ocenę wspomnianych zmian — z pewnością musi minąć jeszcze trochę czasu.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy