Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 10, 2018

Kim jest copywriter – jak wybrać dobrego? Czy copywriter i tekst ma wpływ na pozycjonowanie strony?

 

Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy a tekst w niej zawarty ma wpływ na pozycjonowanie. Jej wygląd graficzny i zawartość merytoryczna mogą przyciągnąć lub zniechęcić potencjalnych klientów. Dlatego, jeśli nie czujemy się na siłach pisać tekstów na stronę samodzielnie, lepiej zatrudnić profesjonalistę.

Kim jest copywriter

Copywriter to wbrew nazwie nie ktoś, kto kopiuje to, co napisał ktoś inny, ale osoba tworząca unikalne teksty na potrzeby stron i portali internetowych. I chociaż może się wydawać, że pisać każdy umie, to rzeczywistość zadaje kłam temu twierdzeniu. Nie każdy copywriter zasługuje na miano specjalisty w swoim fachu. Umiejętność stukania w klawisze to nie wszystko. Co prawda błędy ortograficzne poprawi każdy program do edycji tekstu, ale pozostają jeszcze błędy gramatyczne, stylistyczne i interpunkcyjne, których przeciętny „program do pisania” nie podkreśli. Dlatego podstawową cechą copywritera powinna być doskonała znajomość języka polskiego. Ponadto w cenie jest umiejętność tworzenia tekstów zawierających wartościowe treści, podane w lekki i przystępny sposób. Przeciętny internauta nie szuka artykułów pisanych językiem sugerującym, iż autor jest profesorem uniwersytetu.

 

Copywriter a pozycjonowanie strony

Dobry copywriter zna zasady, którymi rządzi się internet i umie się do nich stosować. Wie, że tekst nie może być zbyt krótki, ale nie może być też za długi. Badania pokazują, że internauci skupiają się na jednym tekście około 2 minuty, niezależnie od tego, czy doczytali do końca, czy nie. Właśnie dlatego optymalna długość tekstu nie powinna przekraczać 7 tysięcy znaków ze spacjami. Kolejnym kruczkiem internetowym jest zapisywanie liczb. W literaturze obowiązkowo słownie, w internecie – jak najbardziej dopuszczalne, a nawet wskazane jest używanie cyfr. Chodzi o to, by czytelnik szybko wyłowił z tekstu najważniejsze fragmenty.

Do zalet dobrego copywritera należy także znajomość zasad SEO. To właśnie ich stosowanie ma znaczący wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Co to znaczy? Dobrze wypozycjonowana strona pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwarek, ma więcej odwiedzających osób, co bezpośrednio przekłada się na sukces, bardzo często finansowy.

 

Gdzie szukać dobrego copywritera

Dobry copywriter to pojęcie względne. Każdy, kto para się pisaniem dłużej niż rok, został zweryfikowany przez rynek. Jeśli się na nim utrzymał, nie może być zły. Jednak nie znaczy to, że można zatrudnić pierwszego z brzegu copywritera z dłuższym stażem w branży, by cieszyć się efektem. Przede wszystkim warto odpowiedzieć sobie na pytanie: „Jakich tekstów potrzebuję, do kogo będą adresowane?” Grupa docelowa odbiorców to istotna wskazówka przy tworzeniu adresowanych do nich treści, a co za tym idzie – przy poszukiwaniu copywritera. W większości przypadków będziemy potrzebować kogoś, kto umie stworzyć wartościowy, zawierający dużo istotnych informacji, tekst dla przeciętnego użytkownika internetu. Niewątpliwym atutem będzie tzw. lekkie pióro.

Copywriterzy ogłaszają się na portalach społecznościowych, sprzedają swoje teksty na giełdach tekstów, wielu z nich ma własne strony internetowe i bez trudu znajdziemy ich przy pomocy wyszukiwarki. Można również samemu zamieścić ogłoszenie o poszukiwaniu copywritera. W każdej sytuacji trzeba się liczyć z koniecznością przyjrzenia się bliżej kilkunastu, a może nawet kilkudziesięciu ofertom.

Wizytówką copywritera jest portfolio, ale nie tylko ono powinno wzbudzać nasze zainteresowanie. Ważny jest sposób komunikacji, szybkość odpisywania na maile, dostępność online, sposób wypowiadania się w korespondencji. Jeśli copywriter ma ciekawe portfolio, ale jego maile pełne są błędów ortograficznych i stylistycznych, powinno nam to dać do myślenia.

 

Jeśli wybór copywritera przekracza nasze możliwości czasowe, lub zwyczajnie nie czujemy się na siłach dokonać wyboru, można skorzystać z innej możliwości. Wyspecjalizowane agencje marketingowe oferują między innymi pisanie tekstów przez profesjonalnych copywriterów. Być może zapłacimy więcej, ale mamy pewność, że tekst będzie przygotowany przez profesjonalistę.

 
 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy