Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 22, 2017

Procedura udostępnienia konta Google Analytics dla Agencji Reklamowej

Google Analytics to świetne darmowe narzędzie - tak zwana kopalnia danych do optymalizacji kampanii internetowych. Ma wiele wad ale jest darmowe i cieszymy się ę takie narzędzie jest i korzysta z niego większość firm.
Dzisiejszy wpis to krótka informacja, która wyprzedza wiele pytań jak to się robi. Poniżej chcieliśmy przedstawić krótką ścieżkę jak udostępnić dostęp do raportów i statystyki z google analytics agencji reklamowej
Procedura udostępnienia konta Google Analytics dla Agencji Reklamowej z pominięciem procedury logowania :)
Agenda:
A. Widok
B. Ustawienie filtrów
C. Przydzielenie dostępu do stworzonego widoku
D. Upewnienie się, że jest aktywny moduł śledzenia konwersji Ecommerce dla stworzonego widoku
Aby poprawnie skonfigurować widok należy:
1. Wejść na główną stronę konta Google Analytics i
2. dalej na zakładkę Administrator (z prawej strony).

Wchodzimy w administracja (koło zębate, które pojawia się w lewym dolnym roku)

A. Widok
3. Przechodzimy do menu widok jest to trzecia kolumna z prawej strony
W rozwijanym menuWszystkie dane z witryny – dodajemy opcję nowy widok
Klikamy na witryna – następnie musisz nazwać ten widok jakąś nazwą np. Kampania123
Wybieramy strefę raportowania Polska i
Zapisujemy – utwórz widok danych 

Następnie konfigurujemy filtry jeżeli chcemy bardziej ograniczyć dane i widok

B. Filtry

4. Jeżeli stworzyliśmy nowy widok – wracamy do głównej strony Administrator czyli zębate koło lub za pomocą strzałki powrót do ekranu głównego administratora
5. Po prawej stronie menu Widok i wyborze naszej nazwy widoku np. Kampania123, przechodzimy do Filtrów z menu Widok poniżej w kolumnie Widok
6. Klikamy na Nowy filtr 
7. Tworzymy Nowy filtr
8. Zaznaczamy filtr Niestandardowy
9. Klikamy w rozwijane menu i klikamy w opcję Uwzględnij
10. Uwzględniamy w Pole Filtru – źródło kampanii
11. We Wzorzec Filtru wpisujemy Kampania123 (ponieważ taką nazwę nadajemy w utm source=Kampania123)
12. I zapisujemy

C. Zarządzanie użytkownikami

13. Po raz kolejny wracamy na główną stronę do menu Widok i wybieramy Zarządzanie użytkownikami
14. W opcji przyznaj uprawnienia i wpisujemy adres osoby/osób, której przyznajemy dostęp (uwaga – musi to być adres, który ta osoba używa w aplikacjach Google niekoniecznie kończący się na domenę gmail.com) 

15. W opcji obok wybieramy dostęp – opcję Zobacz i przeanalizuj
16. Zaznaczamy opcję Powiadom tego użytkownika przez e-maila,
17. Po czym klikamy w opcję Dodaj

D. Upewniamy się, że jest aktywny moduł śledzenia konwersji Ecommerce, który pozwoli nam zweryfikować, czy ruch, który kierujemy do Państwa przekłada się na sprzedaż. Moduł śledzenia należy aktywować dla stworzonego widoku.

I to tyle w tym wpisie mamy nadzieję że pomogliśmy - pamiętajmy wyglądy cały czas sie zmieniają jeżeli chodzi o google. Ale struktóra tych ustawień raczej nie powinna się wiele różnić.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy