Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 22, 2017

Jaka jest przyszłość content marketingu?

Jaka jest przyszłość content marketingu?

Z roku na rok udział content marketingu w rynku reklamy zdecydowanie rośnie. Również w 2018 będzie mocnym trendem. Czym jest, dlaczego jest tak ważny i czy naprawdę warto go stosować?

Co to jest content marketing?

Content marketing to jedna ze strategii mających na celu pozyskanie klientów. Jednak nie chodzi tu o typową sprzedaż, ale o zaangażowanie w publikowane przez firmę treści. Takie podejście, choć nie daje zwykle natychmiastowych rezultatów, pozwala budować z odbiorcami długofalowe relacje, które przekładają się na ich lojalność konsumencką, gdy z zakwalifikowanych leadów staną się już rzeczywistymi klientami. Content marketing polega na tworzeniu, publikowaniu i dystrybucji treści wartościowych i atrakcyjnych, które angażują i odpowiadają na potrzeby danej grupy docelowej. Mogą to być artykuły, materiały graficzne, materiały video itp. Dzięki przeprowadzeniu odpowiedniej analizy i stworzeniu person, jeszcze przed przygotowaniem materiałów, w łatwy sposób można dostarczyć swoim odbiorcom to, czego w danej chwili poszukują i udowodnić, że to właśnie nasza firma jest ekspertem w danej dziedzinie. Zdobycie zainteresowania potencjalnych klientów jest jednak możliwe tylko wtedy, gdy treść jest faktycznie użyteczna i rozwiązuje jakiś problem.

Dlaczego content marketing jest ważny?

Content marketing to jedna z tych strategii marketingowych, których wprowadzenie nie wymaga w zasadzie poniesienia żadnych nakładów finansowych. Pod warunkiem oczywiście, że czujemy się na siłach, by zająć się tworzeniem treści samemu. Nawet jeśli potrzebujemy pomocy profesjonalisty, wdrożenie content marketingu jest bardzo ważne i ostatecznie opłacalne. Oto dlaczego:

  • content marketing pozwala zdobyć lojalnych klientów, którzy nie odwrócą się od nas przez długi czas,
  • treści content marketingowe mają długą żywotność w internecie, dzięki czemu raz stworzone, mogą przynosić zyski przez wiele lat,
  • content marketing pozwala zbudować profesjonalny wizerunek firmy,
  • publikacja artykułów, video, infografik, podcastów itp. i dystrybuowanie ich poprzez własne kanały, takie, jak np. social media, pozwala zwiększyć ilość odsłon firmowej strony czy bloga,
  • pisanie treści i publikacja artykułów dodatkowo pozwalają zadbać o SEO.

Czy warto stosować content marketing w 2018?

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Smart Insights, specjaliści z branży przewidują, że w 2018 roku to właśnie content marketing będzie miał największy wpływ na ich biznes. Stawiają go ponad big data, machine learning i sztuczną inteligencję, social media, mobile marketing, e-PR, Google AdWords czy display. Nic dziwnego, w końcu z całej tej listy to właśnie content marketing pozwala uzyskiwać długofalowe rezultaty przy ponoszeniu znikomych kosztów. Do tej pory wiele firm nie do końca rozumiało, czym tak naprawdę powinien być marketing treści i zamiast na jego jakość, stawiało na ilość publikacji, osiągając nienajlepsze efekty. W 2018 warto skupić się na dostarczaniu odbiorcom dobrych, angażujących, wartościowych publikacji, które będą rozwiązywały rzeczywiste problemy, z którymi konsumenci borykają się od dawna. Dzięki temu, raz stworzone treści będą owocowały pozyskaniem lojalnych klientów nie tylko w przyszłym roku, ale również przez kolejne lata. Warto już teraz opracować strategię content marketingową na 2018, by za niecały miesiąc zacząć wdrażać ją w życie.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy