Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
pa 2, 2017

Content Marketing jako strategia komunikacji

Jak zaangażować klienta, czyli dlaczego Content Marketing jest niezbędny w Twoim biznesie

 content marketing wpływ na seo oraz zwiększenie ruchu na stronie www

Kto jest najważniejszy w biznesie? Klient. To on decyduje o sile marki, jej rozwoju i pozycji na rynku. Właśnie z myślą o nim stworzono pojęcie Content Marketingu. Klient przestaje być jedynie anonimowym użytkownikiem, którego skuszą migające banerki i tradycyjne treści reklamowe. Teraz klient to ktoś, kto poszukuje ciekawych materiałów i wartościowych informacji. Aby zaistnieć, musisz więc obudować swoją markę rzetelnymi i ciekawymi treściami, które będą mu odpowiadać. Trudne czy łatwe zadanie?

Czym właściwie jest Content Marketing?

Najprościej mówiąc, Content Marketing to nic innego, jak strategia komunikacji, która ma kilka podstawowych celów:

Po pierwsze → zwiększa ruch na stronie internetowej

Po drugie → zwiększa widoczność strony w Google

Po trzecie → buduje zaufanie klienta do marki

Po czwarte → pozyskuje nowych klientów

 

 

Cztery kluczowe argumenty, które przemawiają za tym, że ignorowanie Content Marketingu może marce zaszkodzić. Według badań przeprowadzonych przez serwis Smart Insights, Content Marketing to najczęściej wykorzystywana strategia do pozyskiwania nowych klientów w 2016 roku. Jej skuteczność potwierdziło 21 procent badanych. Dla porównania, zaledwie 5 procent wskazało skuteczność przy wykorzystaniu optymalizacji SEO, a 4 procent – przy stosowaniu kampanii Google Adwords.

Skąd pewność, że użytkowników naprawdę obchodzi komunikacja Content Marketingowa? To bardzo proste – Polacy są rekordzistami w blokowany reklam w Internecie. Jak wskazuje raport OMG Metrics, dla przeciętnego internauty poziom irytacji na wyświetlane reklamy w skali od 1 do 10 wynosi 6. Ile razy zdarzyło ci się przeklinać, goniąc po monitorze uciekający baner? A ile razy treść baneru wydała ci się na tyle interesująca, żeby kupić jakiś produkt? Właśnie dlatego marketing treści staje się nowoczesnym narzędziem, który tworzy coś, co jest wartościowe i ponadczasowe. 

Czy Content Marketing oznacza produkcję treści?

Nie, to działanie dedykowane SEO. Marketing treści skupia się bardziej na tworzeniu wartościowych materiałów, które zainteresują odbiorcę i nie dadzą mu poczucia, że zasypujemy go „lokowaniem produktu” i frazami kluczowymi. Jakie powinny być treści Content Marketingowe?

Po pierwsze → rzetelne i profesjonalnie opracowane

Po drugie → ciekawe i intrygujące

Po trzecie → angażujące

 Content Marketing produkcję treści publikacje artykułów

 

Efektem tego jest wywołanie w odbiorcy przekonania, że twoja usługa lub produkt jest dokładnie tym, czego obecnie potrzebuje. W ten sposób potwierdza się teza, że każdy uwielbia kupować, ale nikt nie znosi, gdy mu się coś sprzedaje. Zapewne znasz to z własnego doświadczenia?

Content Marketing, czyli wzbudzanie potrzeb

Wyobraź sobie, że pracujesz za biurkiem przynajmniej osiem godzin dziennie. Póki co, na nic nie narzekasz, ale przypadkiem trafiasz w sieci na ciekawy artykuł o tym, jak szkodliwe dla kręgosłupa są zwyczajne fotele biurowe. W artykule przytacza się opinie i statystyki, które nie tylko udowadniają ich szkodliwość, ale równocześnie podkreślają, jak wielkie korzyści płyną z posiadania drogiego, ale specjalnie opracowanego fotela, który odciąża odcinek lędźwiowy. W artykule pada nazwa przykładowej marki, która zajmuje się produkcją takich foteli. Zaczynasz szukać na jej temat informacji i trafiasz na wywiad z fizjoterapeutką, film instruktażowy na Youtube i ikonografikę, dotyczącą wad postawy, spowodowanych przez wielogodzinne siedzenie za biurkiem. Efekt? Zaczynasz czuć, że ten fotel jest ci potrzebny, nawet, jeżeli kosztuje sporo.

Właśnie takie treści buduje się dla Content Marketingu: poradniki, artykuły, wywiady, ebooki, filmy, ikonografiki, webinary.

Jak Content Marketing wpływa na SEO i na co Google zwraca obecnie uwagę?

Obecnie osiąganie sukcesów dzięki kampaniom SEO jest bardzo trudne, zwłaszcza po wprowadzeniu przez Google zmian nazwanych Panda oraz Pingwin. Co oznaczają? Mówiąc wprost – Panda ma karać strony o niskiej jakości, gdzie dodaje się sztucznie tworzone treści. Pingwin skupia się na nienaturalnych profilach linków.

 

 

Od tego momentu branża SEO została zmuszona do wprowadzania nowych metod, a jedną z nich jest połączenie sił z treściami Content Marketingowymi. To całkiem logiczne, bo są one unikalne, ciekawe i angażujące. Nie mają nic wspólnego ze sztucznym mnożeniem słów kluczowych w bezwartościowych tekstach. Aby wszystko dobrze zagrało, trzeba więc dobrze optymalizować treść, stronę, sprawnie umieścić linki i zadbać o odpowiednią nawigację. Brzmi skomplikowanie? Chodzi po prostu o ustawienie jasnego celu, który pozwoli uzyskać ruch z odesłań oraz będzie budował siłę marki. Oznacza to, że tworząc artykuł, trzeba wzbudzić zaangażowanie i pożądanie klienta, generując ruch. To lepsza strategia niż dodawanie szeregu słów kluczowych, narażając się tym samym na karę od Google.

Chcąc zyskać nowych klientów, budować silną markę i nie narażać się „wujkowi Google” wystarczy tworzyć treści, które przynoszą odbiorcom wartość. Im więcej ich powstanie, tym lepiej, choć liczy się jakość. Zwracaj uwagę na różnorodność, sens, badaj potrzeby potencjalnych klientów. Czego chcieliby się dowiedzieć? Co wzbudzi w nich potrzeby, skłoni do poszukiwań? Pozwól im samym zdobywać to, czego chcą, proponując im to, co najlepsze.

 

 

 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy