Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
mar 22, 2021

Reklama natywna nie działa na adblocka!!

Content Marketing, a reklama natywna

 

Szeroko pojmowany content marketing, zyskuje na coraz większej popularności. Przedsiębiorcy zrozumieli, że aby móc pozyskiwać klientów i zyskiwać ich zaufanie muszą inwestować w content. Artykuły sponsorowane, eksperckie, marketing szeptany, prowadzenie własnego bloga. Takie działania działają nie tylko pozytywnie na SEO, ale także przedstawiają firmę jako eksperta w swoje branży. Oprócz wymienionych możliwości content marketingu sieci reklamowe oferują przedsiębiorcą reklamę natywną. Wizualnie można ją porównać do reklamy bannerowej. Jednak jej sposób zdobywania odbiorców znacznie się różni. Reklama natywna to grafika i tekst, który ma na celu zainteresowanie klienta, a nie tylko przyciągniecie jego uwagi krzykliwym hasłem reklamowym. Ta forma reklamy stawia daną firmę w roli eksperta w swojej branży. Bowiem wyświetlana jest z reguły pod artykułami. Znaleźć ją można, pod nagłówkami typu WP Poleca, Zobacz także, Wybrane dla Ciebie. To sprawia, że użytkownik nie ma świadomości, że jest to forma reklamy. Ma wrażenie jakby, był to odnośnik to kolejnych artykułów. Istotny niewątpliwie jest landing page, na który przekierowuje reklama natywna. Musi on bowiem być atrakcyjny pod względem treści. Dobrze, jeżeli jest to blog, bądź filmik na YouTube. Potocznie nazywany Native, ma również zastosowanie w promowaniu publikowanych artykułów. Dzięki temu odbiorcy z różnych portali mogą zostać przekierowani do konkretnego serwisu, na którym jest dany artykuł. Rozliczenie za taką formę reklamy jest z reguły w systemie CPC, czyli za kliknięcie grafikę. W zatem łatwy sposób można określić ilu w danym budżecie, pozyskamy klientów.

 

 

Adblock nie taki straszny

 

Przez wiele lat przedsiębiorcy głowili się, jak pozyskiwać klientów w Internecie, kiedy użytkownicy mają zainstalowanego adblocka. Niewątpliwie to rozszerzenie dla przeglądarek internetowych, utrudnia pracę marketingowca, który chce dotrzeć ze swoim produktem, czy usługą do danej grupy docelowej. Naprzeciw tym problemom wyszła reklama natywna, na którą adblock nie działa. Jej naturalny, nienachalny format nie jest odbierany jako reklama. Użytkownicy widzą native pomimo zainstalowanego rozszerzenia do blokowania reklam. Taka forma reklamy, stanowi niejako integralną spójność z serwisem zewnętrznym. By tak rzeczywiście było, należy zastosować się do kilku wytycznych. Przede wszystkim na grafice, nie może znaleźć się nazwa firmy, logo, ani przyciski typu call to action. Treść do reklamy natywnej powinna być jakoby tytułem do artykułów. Można zastosować zabieg wchodzenia w interakcję z odbiorcą, poprzez zadanie mu pytania np. Jak dobrać dżinsy do figury kobiety? Takie hasło stawia firmę, czy sklep internetowy zajmujący się sprzedażą spodni w roli specjalisty. Klient, klikając w reklamę, nie tylko dowie się, jaki fason spodni będzie  dla niego odpowiedni, ale także od razu na tej samej stronie będzie mógł te dżinsy kupić. 

 

Kampania natywna szyta na miarę

 

Kampanie natywne odpowiadają na potrzeby zarówno reklamodawcy, jak i reklamobiorcy. Przedsiębiorcy, dzięki subtelnej i eksperckiej formie reklamy, mogą z powodzeniem reklamować swoje produkty bez obawy, że zablokuje je adblock. Klienci natomiast nie są "atakowani" agresywnymi bannerami, które nachalnie wyskakują, przy przeglądaniu serwisu. Rozumiejąc potrzeby współczesnych użytkowników, firmy mogą skutecznie i długofalowo zwiększyć swoje zyski. Bowiem najlepszy klient to ten, który ufa i wraca. Jeżeli firma doradza, podsuwa gotowe rozwiązania problemów odbiorców. Zyskuje na tle swojej konkurencji. Współczesny internauta szuka odpowiedzi na swoje pytania. Jednak zważając na fakt, iż w Internecie znajduje się dużo nierzetelnych treści. Dobrze jeżeli reklamy natywne przekierowują klientów do sprawdzonych informacji. Zaletą, która skłania firmy do tworzenia kampanii natywnych, jest możliwość jej dopasowania do danej grupy docelowej. Targetowanie to bardzo istotna kwestia, przy uruchamianiu kampanii. Reklamy natywne można profilować dokładnie tak samo jak zwykłe reklamy display. Biorąc pod uwagę zainteresowania klientów, ich zawód, a także miejsce pobytu, docieramy z native'm do wyselekcjonowanych odbiorców. Współcześnie, sukces każdych działań marketingowych, niesie za sobą komplet rozwiązań marketingowych, które pozwalają pozyskiwać klientów. Nie można zamykać się tylko i wyłącznie na metody, które są stosowane od lat. Trzeba mieć na uwadze zmieniające się trendy, potrzeby użytkowników itp. Aktualnie content marketing powinien być wdrążany w działania marketingowe równocześnie z kampaniami display, mailingami itp. Dopiero całość pozwala "otoczyć" klienta i dać mu poczuć, że dana firma wie, czego odbiorca potrzebuje.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót