Proste zasady budowania marki swojej firmy w Google.

Proste zasady budowania marki swojej firmy w Google. Artykuł dla właścicieli firm.

Chcesz zyskać dobre pozycje w Google? Istnieje kilka zabiegów, o których warto pamiętać, a które mogą znacząco wpłynąć na widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Poniżej przedstawiamy część spośród nich.

Pamiętaj o wersji mobilnej!

Na samym początku sprawa, która co prawda nie zawsze jest prosta dla właściciela strony, ale trudno umniejszać jej znaczenie. Mowa o dostosowaniu witryny do prawidłowego wyświetlania się na ekranach o różnej wielkości. Najlepiej, żeby odbywało się to w ramach tak zwanej responsywności (technologii RWD), a jeśli to niemożliwe – by posiadał wersję mobilną.

Przyczyna jest dość prosta: Google coraz mocniej akcentuje znaczenie mobile. Nic w tym zresztą dziwnego, skoro coraz większy odsetek ruchu internetowego odbywa się właśnie za pomocą urządzeń mobilnych.

Wniosek? Zadbaj, aby Twoja strona była dostosowana do wyświetlania na telefonach – i to jak najszybciej. Nawet jeśli oznacza to pewne koszta, szybko okaże się, ze to dobra inwestycja.

Pamiętaj o treści na stronie

Niektórzy webmasterzy dążą do ograniczenia ilości treści na stronie, zakładając, ze tego wymaga estetyka. To błąd. Dobry webdesigner jest w stanie pogodzić obecność tekstu z ładnym projektem, a sama treść ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania. Im więcej treści, tym większa szansa, że na stronę będą trafiać osoby poszukujące w Google słów kluczowych z nią związanych. Po prostu wyszukiwarka „lubi to”.

Chodzi tu nie tylko o treść na stronie głównej, ale i na jej podstronach. Mogą to być opisy usług, karty produktów w sklepie, czy blog firmowy, na którym będziesz prezentować ciekawe treści związane z Twoją branżą.

Sama treść powinna zawierać istotne dla Ciebie frazy, jednak nie można prowadzić do przesady – jeżeli słowa kluczowe będą pojawiać się zbyt gęsto, wręcz „na siłę”, Google uzna to za tak zwany „keywords stuffing” i obniży pozycję strony.

Co istotne, treść powinna być unikalna. Google nie lubi wielokrotnie powielanej treści, zarówno pomiędzy stronami, jak i w obrębie jednej domeny. Więcej na ten temat znajdziesz >>tutaj<<

Pozyskuj wartościowe odnośniki

Pozyskiwanie linków do strony jest istotne, ale trzeba je wykonywać z głową. Jeżeli zbyt szybko pozyskasz dużą ich liczbę, algorytmy wyszukiwarki mogą uznać to za nienaturalne i nałożą na Twoją stronę filtr obniżający jej pozycje dla istotnych dla Ciebie fraz. To samo może się stać, jeżeli większość odnośników będzie pochodzić ze storn o niskiej wartości (czyli niskim Trust Ranku).

Na samym początku pozycjonowania warto pozyskać odnośniki z wartościowych stron, najlepiej pochodzące z wartościowych treści, powiązanych tematycznie ze stroną, do której mają linkować. Dobrze będzie, jeżeli znajdą się na niej słowa kluczowe podobne do tych, na których zależy właśnie Tobie. Świetnie w tym zakresie sprawdza się content marketing – artykuły specjalistyczne, które przy okazji linkują do Twojej strony, to materiały, które same w sobie mają szansę pojawić się wysoko w wynikach, a przy okazji linki w nich zawarte wpłyną na pozycję Twojej witryny. A że jednocześnie niosą wartość dodaną, mają szansę wpłynąć na Twoją reputację także wśród samych internautów, którzy taki tekst przeczytają.

Wpisy blogowe

Zobacz pozostałe artykuły

Reklama display na YT

Reklama display na YT

Poszukując skutecznych sposobów promocji swojej marki lub produktów, warto rozważyć wykorzystanie reklam display na platformie YouTube. Reklama...

czytaj dalej