Najskuteczniejsze sposoby na reklamę w internecie w 2018 roku

Najskuteczniejsze sposoby na reklamę w internecie w 2018 roku

Poznaj marketingowe trendy na zbliżający się rok i odnoś sukcesy w działaniach prowadoznych w internecine. Prezentujemy sposoby na reklamę w sieci, które pozwolą osiągnąc Ci sukces w 2018.

Content marketing

Marketing treści od kilku lat króluje wśród najefektywniejszych metod marketingu internetowego. W nadchodzącym roku marketerzy powinni jednak o wiele bardziej niż do tej pory przyłożyć się do jakości contentu, zamiast stawiać – jak dotychczas – na jego ilość. Kluczowe okaże się poświęcanie czasu na analizowanie tego, czego poszukują i potrzebują nasi odbiorcy, i wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom. Odpowiednio przygotowane i systematycznie optymalizowane treści mogą wygenerować ogromny ruch na naszą stronę nie tylko w 2018, ale również w kolejnych latach. Warto też skupić się na odpowiedniej dystrybucji treści – z rozwagą łączyć sposoby na darmową i płatną promocję.

Google AdWords

Z wyszukiwarki Google korzysta ponad 90 proc. internautów, dlatego naprawdę nie warto bagatelizować możliwości, jakie dają nam w przypadku prowadzenia działań promocyjnych. Choć kampanie Google AdWords nie są żadną nowością dla marketerów, w 2018 sporą część budżetów powinni przeznaczyć właśnie na nie. Tak, jak w przypadku content marketingu, warto jednak skupić się nie na ilości kampanii, ale na ich jakości I optymalizowaniu. W tym celu warto skrzętnie monitorować każdą reklamę oraz zachowania odbiorców, by ulepszać to, co do tej pory stworzyliśmy. Pojawianie się na podium wyników wyszukiwania na najgorętsze frazy będzie w dalszym ciągu trendy i pomoże nam w osiągnięciu marketingowego oraz sprzedażwoego sukcesu w 2018.

Pozycjonowanie stron

Nie samą płatną promocją marketer jednak żyje. W 2018 warto bardziej niż kiedykolwiek zatroszczyć się o SEO. Zamiast robić to na oślep, lepiej nawiązać współpracę w tym aspekcie z doświadczonym profesjonalistą, który na pozycjonowaniu stron WWW pod wyszukiwarki internetowe zjadł zęby. Może to być agencja reklamowa, która od lat współpracuje z firmami z branży, w której działamy, ponieważ dzięki temu mamy pewność, że ich kwalifikacje są cały czas podnoszone, a różne przypadki, które zostały przez nią do tej pory przeanalizowane, dają znikome szanse na pomyłkę.

E-mail marketing

Wbrew pozorom, e-mail marketing nie odejdzie w zapomnienie w 2018. Jedyne, co będzie musiało ulec zmianie, jeśli za pomocą tego typu działań będziemy chcieli osiągnąć reklamowy sukces, to jeszcze większa dbałość o bazę mailingową – przede wszystkim jej systematyczne czyszczenie – oraz stosowania się do zasad RODO. Rozwijająca się automatyzacja tej dziedziny sprawi, że e-mail marketing w 2018 będzie ławtwiejszy w realizacji niż kiedykolwiek. Zanim się to jednak stanie, musimy odpowiednio opracować I wdrożyć schematy komunikcji, opierając się – tak, jak w przypadku content marketing, Google AdWords czy pozycjonowaniu – na głębokiej analizie odbiorców, ich potrzeb i zachowań.

Facebook Ads

Lwia część budżetów marketingowych w 2018 powinna zostać przeznaczona na reklamę na Facebooku, który z roku na rok staje się coraz poważniejszym graczem, a nawet konkurentem dla takiego giganta, jakim jest Google. Zasięg organiczny na tym portal społecznościowym przestaje już w zasadzie istnieć. Dlatego te podmioty, które w dalszym ciągu będą bały się skorzystać z płatnej promocji na Facebooku, mogą w zasadzie zrezygnować z prowadzenie profilu w tym serwisie, chyba, że w ogóle nie zależy im na przełożeniu swojej obecności na nim na realne przychody. Mądre inwestycje w Facebook Ads opłacą się nie tylko tym, którzy mogą przeznaczyć na płatną promocję krocie, ale również tym, którzy dopiero stawiają w tym pierwsze kroki – zwłaszcza finansowe.

Wpisy blogowe

Zobacz pozostałe artykuły

Reklama display na YT

Reklama display na YT

Poszukując skutecznych sposobów promocji swojej marki lub produktów, warto rozważyć wykorzystanie reklam display na platformie YouTube. Reklama...

czytaj dalej