Remarketing zwany inaczej retargeting
Remarketing AdWords, inaczej retargeting jest narzędziem umożliwiającym dotarcie do potencjalnych Klientów, którzy przynajmniej raz wykazali zainteresowanie danym produktem i/lub usługą. Reklama wyświetlana w każdym możliwym miejscu, włączając w to przeglądanie innych stron lub podczas poszukiwania produktów powiązanych, pozwala na wzmocnienie przekazu reklamowego.
Kluczowego znaczenia nabiera remarketing spersonalizowany, który pozwala na emisję reklam powiązanych z zainteresowaniami i preferencjami internauty podczas jego pobytu w serwisie. Możliwe jest zatem docieranie z konkretnym przekazem do indywidualnego użytkownika. Skutecznym narzędziem umożliwiającym uzyskanie kluczowych informacji o użytkownikach stron internetowych, zainteresowanych konkretnymi produktami jest Google Analytics.
Remarketing lub retargeting powinien stosować każdy kto posiada stronę internetową a identyfikacja z klientem nie jest mu opca. Pamiętaj że najtrudniej jest pozyskać klienta - później trzeba utrzymać relację i sprawić aby o Tobie i firmie nie zapomniał.
Istnieje wiele możliwych do wykorzystania strategii retargetingowych, m.in.:
-
Strategia porzuconego koszyka – polega na wyświetlaniu się reklam produktów i/lub usług, które internauta dodał do koszyka podczas poprzednich wizyt, jednak nie dokończył transakcji zakupowej i opróżnił koszyk;
-
Strategia upp-sellinowa – polega na wyświetlaniu reklam produktów wyższej klasy tj. droższych od wybieranych;
-
Strategia cross-sellingowa – polegająca na tym, że tuż po dokonaniu zamówienia składa się propozycję zakupu produktu komplementarnego w stosunku do zamówionego;
-
Strategia bestsellerów – polega na prezentowaniu w formie reklamy produktów, które posiadają najwyższą sprzedaż;
-
Strategia oparta na zainteresowaniach – polega na reklamowaniu produktów, które są związane tematycznie z zaobserwowanymi w sieci zainteresowaniami internauty;
-
Strategia oparta na intencjach zakupowych – polega na dobraniu reklamy pod kątem realizowanych zakupów lub przeglądanych w ostatnim czasie produktów;
-
Strategie wykluczania z emisji – polegają na niewyświetlaniu reklam określonym grupom użytkowników, np.: osobom, które dokonały zamówienia, bądź osobom, które już odwiedzały daną stronę.
Korzyści wynikające ze stosowania remarketingu AdWords:
-
Wzrost efektywności stosowanych kampanii;
-
Możliwość dostosowania emisji reklamy określonych produktów do konkretnego użytkownika w konkretnym czasie (w danej chwili);
-
Wpływ na wzrost świadomości marki produktu i/lub firmy;
-
Możliwość przypomnienia lub przypominania w określonych odstępach czasowych, użytkownikowi o produkcie, którym wcześniej się interesował;
-
Możliwość zwiększenia zasięgu reklamy;
-
Generowanie wzrostu odwiedzin na stronie;
-
Możliwość wykorzystania sprzedaży wiązanej, czyli oferowanie dóbr komplementarnych;
-
Możliwość dostosowania treści reklam i stawek do wskazanych grup odbiorców;
-
Wpływ na znaczny wzrost konwersji.