Reklama na urządzenia mobilne
Reklamy mobilne, które mogą być bez problemu wyświetlane na urządzeniach wyposażonych w przeglądarkę z pełną funkcjonalnością (tablety i smartfony) to reklamy tekstowe, graficzne, reklamy aplikacji i HTML5 utworzone w Google Web Designer. Z kolei wśród reklam w aplikacjach na smartfony i tablety możemy poza powyższymi wykorzystać graficzne reklamy aplikacji, reklamy wideo aplikacji oraz reklamy TrueView do promowania aplikacji. Istotne jest dopasowanie tekstu reklamy pod kątem użytkowników mobilnych, tak aby jej wygląd był atrakcyjny w każdym formacie.
Korzyści ze stosowania reklam na urządzenia mobilne:
-
Umożliwienie dotarcia do potencjalnych Klientów, bez względu na urządzenie, z którego korzystają do pozyskiwania informacji w internecie;
-
Wzrost liczby odbiorców reklam z uwagi na nieustannie rosnącą liczba użytkowników urządzeń mobilnych;
-
Możliwość wykorzystania różnych rodzajów reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych w celu uatrakcyjnienia przekazu;
-
Wysoki potencjał podejmowanych lokalnie działań - blisko dziewięciu użytkowników smartfonów z dziesięciu pozyskuje informacje lokalne, z tego blisko 90% podejmuje jakieś działanie (dane z badania Our mobile planet 2013);
-
Wzrost szansy na pozyskanie potencjalnych Klientów - blisko ośmiu użytkowników smartfonów z dziesięciu odnajduje informacje o produkcie i/lub usłudze za ich pomocą, z kolei wśród tej grupy zakupu przez internet dokonuje blisko 44%, natomiast offline blisko 35% (dane z badaniaOur mobile planet 2013);