Reklama kontekstowa
Ideą reklamy kontekstowej jest zainteresowanie użytkowników i zwiększenie szansy na pozytywną reakcję z uwagi na związek treści reklamy z poszukiwaną informacją. Umieszczana jest na różnych stronach internetowych powiązanych z jej tematyką.
Reklama kontekstowa może przybierać formę linków śródtekstowych umiejscawianych wewnątrz właściwego tekstu, jak również formę tekstową lub graficzną. Reklama kontekstowa może również występować w postaci statycznej bądź dynamicznej usytuowanej obok treści danej strony. Reklama kontekstowa często ujmowana jest w wyodrębnionych panelach (boksach, listwach górnych bądź dolnych).
Korzyści wynikające ze stosowania reklamy kontekstowej
- Możliwość precyzyjnego dotarcia do potencjalnych Klientów poprzez określanie kategorii, tematyki, lokalizacji, wieku i płci;
- Szeroki zasięg obejmujący największe witryny polskiego internetu (np. WP, Onet, Interia, Gazeta.pl);
- Płatność za faktyczne wejścia w reklamę, nie za ich odsłony (system CPC cost-per-click);
- Możliwość systematycznego pomiaru efektów kampanii i jej optymalizacji, w tym możliwość pełnej kontroli kosztów;
- Niska inwazyjność reklam;
- Wzrost popularności strony.