Kampanie RTB, programmatic i retargeting

RTB (real-time bidding) jest jednym z najnowocześniejszych procesów zakupu reklamy w internecie. Realizowany jest w sposób automatyczny i aukcyjny. Automatyczny sposób zakupu reklamy oznacza, że zarówno inicjatywa, jak i realizacja procesu zakupu oraz prowadzenie całej kampanii zarządzane są przez platformę zakupową (DSP). Wyświetlenie reklamy nie jest uzależnione wyłącznie od zleceniodawcy. O tym, który z komunikatów będzie wyświetlany decyduje system aukcyjny. Zgodnie z jego zasadami funkcjonowania, wyświetlana jest reklama, za którą reklamodawca zaoferuje najwyższą stawkę. Aukcje realizowane są indywidualnie dla każdej odsłony. Cała procedura realizowana jest w czasie rzeczywistymi i trwa milisekundy.

Programmatic buying jest modelem wykorzystywanym do automatycznego realizowania zakupów mediów, niezbędnych do emisji reklam w internecie. Korzystając z zaawansowanych technologii analityki internetowej, emisji oraz optymalizacji reklam pozwala na wyświetlenie spersonalizowanego komunikatu reklamowego w sposób natychmiastowy, efektywny i automatyczny ściśle określonej grupie użytkowników internetu.

RTB bazuje na platformie technologicznej (DSP- demand side platform) skierowanej do reklamodawców oraz domów mediowych, której zasadniczym zadaniem jest kupowanie reklam w modelu automatycznym. Platformą technologiczną skierowaną z kolei do wydawców, umożliwiającą sprzedaż reklam w modelu automatycznym jest SSP (supply side platform, sell side platform). Możliwość efektywnego docierania z komunikatem reklamowym do ściśle określonych profili użytkowników daje platforma technologiczna DMP (date management platform). Umożliwia ona scalanie danych o zachowaniach internautów i dane socjologiczno-demograficzne z danymi offline. Dzięki tej użyteczności kampanie wykazują się wyższą skutecznością dla reklamodawców, a wydawcom pozwalają uzyskiwać wyższe przychody.

Korzyści wynikające ze stosowania kampanii RTB, programmatic i retargeting:

  • Niemalże nieograniczony zasięg reklam, obejmujący użytkowników krajowych i zagranicznych (Europa, Ameryka Północna i Południowa);

  • Dostęp do powierzchni premium;

  • Wysoka efektywność realizacji budżetu reklamy;

  • Spersonalizowany przekaz reklamowy, pozwala na kierowanie reklamy do określonej grupy potencjalnych Klientów;

  • Dzięki doprecyzowaniu przekazu RTB pozwala na ponowne wyświetlanie reklamy użytkownikowi, który na nią nie zareagował w żaden sposób;

  • Dzięki retargetingowi spersonalizowanemu istnieje możliwość kierowania internautów do sklepu, w którym nie dokończyli zakupów;

  • Dynamiczna kreacja reklam pozwala na automatyczne generowanie komunikatów bazujących na aktualnej ofercie reklamodawcy, z uwidocznieniem ceny, opisu i zdjęcia;

  • Dobieranie formy reklamy z uwzględnieniem efektywności oraz wykluczanie domen generujących mały ruch;

  • Możliwość budowania długoterminowych relacji z Klientem;

Możliwość uzyskania szerokiego grona odbiorców

Reklama dla e-commerce jest kombinacją wybraną spośród wielu form reklam, dedykowaną dla konkretnego zestawu produktów lub usług danego sklepu internetowego. Personalizacja reklam polega na dobraniu reklamy lub kombinacji reklam dla konkretnego użytkownika.

 

Zamówienie reklam dla e-commerce dokonuje się w oparciu o dane, m.in.:

  • Dopasowania do konkretnego użytkownika pod względem intencji zakupowych, zainteresowań, preferencji;
  • Zasięgu reklamy (krajowy, zagraniczny);

     

  • Dopasowania do wielkości urządzeń, na których są reklamy wyświetlane;
  • Wielkości, formy reklamy i miejsca usytuowania;

.


Pobierz brief reklamowy


zapytaj o szczegóły oferty