Content Marketing

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 22, 2021

Content marketing, reklama natywna i publikacje artykułów to top zadania dla marketerów na 2021 rok!

Reklama natywna – tu ważna jest naturalność

Reklama natywna, reklama naturalna, native ads... Te wszystkie określenia dotyczą tego samego, czyli pojęcia nieinwazyjnej, delikatnej reklamy. Jest to więc przeciwieństwo atakujących zewsząd, nachalnych banerów. O idealnej reklamie natywnej mówić możemy wtedy, kiedy jej odbiorca nawet nie zauważa, że ma do czynienia z treścią reklamową. Z taką sytuacją mamy do czynienia, gdy czytamy ciekawy, dostarczający ważnych informacji artykuł, a wzmianka o konkretnym produkcie lub usłudze jest tylko niewielkim dodatkiem. Publikacje artykułów to nie jedyne działania podejmowane w ramach kampanii natywnych. Native ads to również filmy lub zdjęcia, zawierające tzw. lokowanie produktu. Wprost idealnym przykładem jest słynne selfie aktorów wykonane podczas jednej z oscarowych gali. Wyglądało to na spontaniczną akcję, moment gdy celebryci dali się ponieść magii chwili, a zupełnie przypadkiem okazało się, że ujęcie zrobiono za pomocą telefonu znanej marki. Reklama natywna jest praktycznie nie do wyłapania przez jakiekolwiek wtyczki blokujące reklamy, co stanowi jej dużą zaletę.

Content marketing –  liczy się przede wszystkim  dobra treść!

Nawet specjaliści od marketingu internetowego mają czasem problem z rozróżnieniem pojęć reklamy natywnej i content marketingu. Określenia te bywają używane zamiennie, ale coraz częściej postuluje się ich rozróżnienie. Content marketing to strategia, która ma przyciągnąć klientów poprzez dostarczanie im wartościowych, spersonalizowanych treści. Kampania content opiera się zwykle w dużej mierze na publikacji artykułów, ale nie tylko. Blogi firmowe to tylko część dobrze przemyślanej strategii. Bardzo istotna jest komunikacja z klientem poprzez media społecznościowe. Ponadto, treści można przekazywać na różnych nośnikach, więc wszystkie filmy lub grafiki również zaliczają się do tej kategorii. Najistotniejsza jest jakość prezentowanych treści. Nieoceniona może się okazać współpraca z dobrym copywriterem lub agencją marketingową. Kampania content ma za zadanie m.in. budować pozytywny wizerunek marki poprzez pokazywanie życia firmy od środka oraz odpowiadać na pytania czytelników.

Kampania content i kampania natywna – jak to pogodzić?

Reklama natywna umieszczana jest zwykle na serwisach zewnętrznych. Content marketing można natomiast uprawiać zarówno na stronach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Content marketing może jednak być elementem kampanii natywnej. Tam, gdzie mamy do czynienia z nieagresywną promocją, wciąż potrzeba dobrej, wartościowej treści. Publikacje artykułów zawierających natywną reklamę to niełatwe zadanie. Standardowy artykuł sponsorowany nie może być elementem natywnej kampanii, gdyż zazwyczaj nachalnie promuje on dany produkt, usługę lub firmę. Dana nazwa pada tam kilka razy i czytelnik dość szybko orientuje się, z czym ma do czynienia. Przy reklamie natywnej ma być z założenia zupełnie inaczej i sam przekaz reklamowy powinien być podany w bardzo delikatnej formie. Nazwa produktu lub marki może się pojawić np. jako przykład mający pomóc zobrazować sobie temat artykułu. Specjalista od content marketingu będzie więc potrafił stworzyć dobrą kampanie natywną na serwisy zewnętrzne, a umiejętne połączenie jej z kampanią content na własną stronę z pewnością przełoży się na zwiększenie liczby klientów.

Publikacje artykułów i inne ważne zadania na 2020 rok

Rok 2020 z pewnością nie pozwoli nawet najlepszym marketerom spocząć na laurach. Zwiększenie świadomości wśród odbiorców, wyczulenie na agresywne formy reklamy oraz coraz powszechniej używane adblocki to problemy, które z roku na rok tylko zwiększają swoją moc. Prognozuje się, że publikacje artykułów to wciąż jedno z najważniejszych zadań. W nowym roku dużą wartość będą miały artykuły eksperckie. Ciekawym, rozwijającym się obszarem emarketingu są też zakupy w mediach społecznościowych. Na Facebooku prężnie działa Marketplace, funkcje sprzedawania produktów wprowadził także Instagram oraz zapowiedział Pinterest. Proces zakupowy na Facebooku czy Instagramie to duża wygoda dla użytkowników, którzy mogą wtedy koordynować różne działania za pomocą jednej aplikacji.

Nie bez znaczenia dla świata marketingu pozostaje także zwiększająca się świadomość ekologiczna klientów. Akcje proekologiczne zawsze odbijają się szerokim echem w Internecie, tak samo niestety wpadki na tym tle. Firma, która nie dba o ekologiczną produkcję, może dużo stracić pod względem wizerunkowym. Z drugiej strony rozwija się tzw. Eco Marketing, czyli odwołania do kwestii ochrony środowiska w celu promocji marki. Umiejętne połączenie wszystkich tych trendów i przemyślane publikacje artykułów z pewnością zapewnią sukces marketingowy w roku 2020!

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót