Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 3, 2020

Social Media – Instagram i Facebook nadal atrakcyjne w 2020!

Za co tak kochamy media społecznościowe?

Historia mediów społecznościowych sięga 30 lat. W 1978 roku powstał CBBS, zrzeszający maniaków komputerowych. Zapoczątkował on erę portali, które pomagają utrzymywać ze sobą kontakt. Portali, bez których już dziś nie wyobrażamy sobie życia. Social media ma wiele twarzy – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter. Trudno znaleźć osobę, zwłaszcza w młodym pokoleniu, która nie ma konta choć na jednym z nich. Social media pomagają pozostawać w kontakcie nawet z bardzo daleko mieszkającymi znajomymi. Dają nam prawdziwe poczucie bycia obywatelami świata. Są też w pewnym sensie odpowiednikiem spotkania z przyjaciółmi na plotki – dzięki Facebookowi wiemy, kto z kim wziął ślub lub się rozstał. Ludziom biznesu (w tym show-biznesu) natomiast Facebook pozwala zdobywać klientów i budować wizerunek. W pewnym sensie współczesne social media to strona firmowa, forum dyskusyjne oraz portal plotkarski w jednym. Różnorodność funkcji sprawia, że w wolnych chwilach aż trudno się oprzeć pokusie zerknięcia na sekcję aktualności.

Potencjał reklamowy tkwiący w social media

Właścicieli firm oraz specjalistów od marketingu interesuje jednak przede wszystkim możliwość wykorzystania mediów społecznościowych do działań promocyjnych. Posiadając profil na jednym z takich serwisów, można konsekwentnie budować wizerunek firmy. Jest to również dodatkowy kanał komunikacyjny, który pozwala na szybsze, bardziej dynamiczne przekazywanie informacji niż blog firmowy. Zaistnienie na Facebooku pozwala dotrzeć do dużego grona odbiorców. Portal ten ma już ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie. Z konta firmowego można nie tylko publikować własne wpisy, ale również komentować posty innych użytkowników, w ten sposób dając się zauważyć. Instagram nie może jeszcze poszczycić się tak imponującą liczbą użytkowników, ale za to jego tempo wzrostu jest szybsze niż Facebooka! Pozostałe portale społecznościowe, choć często mają specyficzny charakter (np. LinkedIn skupiający się na kwestiach zawodowych), również posiadają spory reklamowy potencjał. Warto też dodać, że samo założenie konta to jeszcze nie wszystko. Portale społecznościowe umożliwiają umieszczanie na nich oraz w ich aplikacjach mobilnych reklam, m.in. w formie postów sponsorowanych. Działania reklamowe w social mediach są tanie, a zarazem efektywne.

Facebook? Instagram? A może oba naraz?

Kiedy ktoś rzuca hasło “media społecznościowe” większości z nas od razu nasuwa się na myśl Facebook. Jest to najpopularniejszy tego typu portal, na dodatek o rozbudowanej funkcjonalności. Pozostałe media są traktowane trochę jak social media drugiej kategorii, ale takie myślenie to błąd. Instagram notuje obecnie tempo wzrostu 5%, podczas gdy w przypadku Facebooka jest to 3%. Z Facebooka wciąż jeszcze korzystają w większości osoby po 30 roku życia, na Instagramie spotkamy więcej młodych ludzi. Pierwszym więc pytaniem, które należy sobie zadać, jest zastanowienie się, gdzie są odbiorcy, do których chcemy trafić. Odpowiedź pokaże, na jakim portalu należy się skupić. Z żadnego jednak nie trzeba rezygnować, a największy sukces przyniesie umiejętne połączenie kampanii na kilku social mediach. Instagram stawia na uproszczoną formę komunikacji, jest więc świetny do pokazywania bieżącego życia firmy. Wspaniale nadaje się do tego zwłaszcza Insta Stories, czyli znikające po 24h relacje. Facebook pozwala natomiast zaplanować długofalową strategię marketingową. Pozostałe media społecznościowe, takie jak Twitter, również mogą posłużyć do działań reklamowych, szczególnie wtedy, jeśli zajmie się nimi specjalista w zakresie prowadzenia profili w social media.

Co czeka media społecznościowe w 2020 roku?

Prognozy na 2020 rok są bardzo optymistyczne dla specjalistów zajmujących się mediami społecznościowymi. Liczba użytkowników tego typu portali wciąż wzrasta. Jest to więc nadal atrakcyjne narzędzie reklamowe, którego potencjał warto wykorzystać. W 2020 roku zdecydowanie warto postawić na video marketing, marketing interaktywny oraz współprace z influencerami. Obecnie aż 40% osób deklaruje, że podejmuje swoje decyzje zakupowe w oparciu o rekomendacje ulubionych youtuberów lub instagramerów. W zalewie sztucznie kreowanych newsów coraz więcej ludzi szuka autentyczności, dlatego warto też poświęcić uwagę budowaniu pozytywnego wizerunku za pomocą postów oraz tymczasowych relacji. Pokazanie dnia pracy lub ważnej konferencji “od kuchni” może być dla Twoich klientów naprawdę interesujące oraz ociepli wizerunek firmy. Reklama na Facebooku i Instagramie nie tylko przynosi efekty, ale też dynamicznie się rozwija. Kolejne lata zapewne wzbogacą te portale o nowe funkcjonalności przydatne zarówno w codziennym korzystaniu, jak i w marketingu.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót