Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 3, 2020

Jaki mailing stosować – co działa? Bazy email marketingowe 2020!

Mailing – dobrze znane narzędzie, które wciąż działa

Wysyłka email marketingu to ten sposób promocji w sieci, do którego wiele osób wciąż ma mieszane uczucia. Z jednej strony jest to jedna z najstarszych znanych dziś form e-marketingu. Zanim nastała era social media i reklam mobilnych, mailing już świecił tryumfy. Z drugiej strony może to rodzić obawę, czy nie jest to narzędzie przestarzałe, należące do gorszej kategorii. Okazuje się jednak, że email marketing wyprzedza portale społecznościowe w kreowaniu sprzedaży! Wysyłka mailingu pozwala zaplanować długofalową strategię marketingową, podczas gdy Facebook czy Instagram dobrze sprawdza się do bardziej PR-owych działań. Mail nie znika ze skrzynki sam, czeka na każdego odbiorcę aż ten znajdzie czas na odczytanie go, tymczasem post na Facebooku wyświetla się tylko niektórym fanom i jedynie przez jakiś czas. Wciąż też nie każdy ma konto na portalu społecznościowym, podczas gdy poranne sprawdzenie skrzynki mailowej pozostaje nawykiem większości z nas.

Czego unikać, czyli błędy w email marketingu

Mailing to naprawdę efektywne, łatwo mierzalne narzędzie. Poza tym jest tanie i ekologiczne. Aby jednak kampania prowadzona z wykorzystaniem email marketingu przyniosła efekty, trzeba umiejętnie ją zaplanować. Podstawowym błędem, przez jaki mailing powszechnie nie do końca dobrze się kojarzy, jest wysyłanie zbyt dużej ilości wiadomości lub wysyłanie ich bez zgody. Żaden odbiorca nie chce przecież zostać zalany spamem. Bazy email marketingowe powinny być więc pozyskane legalnie, a mailing precyzyjnie targetowany. Treść maila, w tym grafiki, nie mogą zawierać błędów i muszą prawidłowo wyświetlać się również na urządzeniach mobilnych. Az 54% internautów używa właśnie smartfona do sprawdzania poczty mailowej. Jeszcze jedna przewaga mailingu nad social media to możliwość spersonalizowania wiadomości. Dobrze, kiedy przynajmniej tytuł zawiera zwrot do adresata. Wysyłanie tego samego bezosobowego maila do wszystkich z bazy to duży błąd. Pamiętaj też, że niektóre praktyki wprowadzające odbiorcę w błąd grożą nie tylko uznaniem wiadomości za spam, ale także konsekwencjami prawnymi dla firmy.

Jaki w takim razie maling stosować?

Jak w takim razie powinna wyglądać wysyłka email marketingu? Każdy element wiadomości, od szablonu, po temat i preheader musi być skonstruowany z głową. W malingu przydaje się precyzyjne targetowanie, które znacznie zwiększa szansę, że odbiorca kliknie w reklamę. Pamiętajmy też, że w każdej dziedzinie emarketingu podstawą jest dobry content. Maile niczym się tu nie różnią, one także powinny zawierać tylko wartościowe treści. Prawdziwy sukces odnosi obecnie video mailing. Jest to ruchomy i angażujący przekaz, którego wskaźniki CTR są nawet 2-3 razy wyższe od statycznej kreacji. Treści w samej wiadomości nie musi być wcale dużo. Rolą mailingu jest bowiem głównie to, aby odbiorca kliknął w link i odwiedził naszą stronę internetową. Należy więc zamieścić w mailu trochę dobrej jakości treści i nie zapomnieć o dobrze widocznym, wręcz rzucającym się w oczy przycisku Call To Action. 

Moc targetowania, czyli dlaczego bazy email marketingowe są tak ważne

Targetowanie pomaga precyzyjnie dotrzeć do klienta zainteresowanego danym produktem lub usługą. To właśnie do tego przydają się wszelkie informacje, jakie zdobyliśmy, tworząc bazy email marketingowe. Najbardziej popularne, standardowe jest targetowanie ze względu na płeć, miejsce zamieszkania, rodzaj wykonywanego zawodu itp. Jeszcze więcej możliwości daje tzw. targetowanie behawioralne. Odbywa się ono w oparciu o reakcje na dotychczasowe wysyłki, intencje zakupowe. W Pirmedia korzystamy z każdego rodzaju targetowania, w tym behawioralnego oraz kontekstowego na podstawie tematyki bazy, do której zapisuje się użytkownik.  Dzięki temu trafiamy tylko do klientów naprawdę zainteresowanych produktem, co znacznie zwiększa współczynnik klikalności reklamy.

Skąd wziąć dobre bazy email marketingowe 2020?

Bazy email marketingowe trzeba długo i konsekwentnie budować. Możesz zrobić to sam, ale także zgłosić się o pomoc do nas. Prowadząc kampanie, nie korzystamy z baz naszych klientów, jak również nie sprzedajemy ich. Oferujemy za to w zamian email marketing prowadzony w oparciu o nasze bazy. Są one aktualne, świetnie sprawdzą się w roku 2020, a co więcej, dbamy o ich pełne dostosowanie do RODO! Rozliczamy się wygodnie CPC lub CPM, a Ty możesz łatwo mierzyć efekty kampanii. Zaufanie nam sprawia, że nie musisz martwić się o budowanie bazy ani o jej zgodność z RODO, a jedynie cieszyć się sukcesem marketingowym Twojej firmy. Kampania prowadzona w oparciu o dobrze znane narzędzie, jakim jest mailing, zaskoczy Cię swoimi niesamowitymi efektami!

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót