Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 3, 2020

Content marketing i social media – jak przyciągnąć klientów?

Czy tworzenie nowych treści ma sens? Tak, ale tylko wartościowych!

W dzisiejszych czasach problemem przestał być brak dostępu do informacji, ale został nim jej nadmiar. W sieci znaleźć możemy artykuły na niemal każdy temat. W osobach zajmujących się tworzeniem treści może więc zrodzić się pytanie – czy warto wstawiać na bloga post, kiedy powstało już tyle dotyczących tego samego tematu? Z punktu widzenia skuteczności kampanii nie jest dobre pytanie. Należy raczej zastanowić się, czy jesteśmy w stanie stworzyć coś jeszcze lepszego niż to, co dotychczas powstało. To, jak wysoko nasza witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania, zależało będzie od coraz lepiej wyszkolonych botów Google. Dbając o to, by content na stronie zawsze był perfekcyjnie zoptymalizowany pod SEO, zwiększamy szansę, że to nasza strona będzie najczęściej odwiedzana przez osoby wyszukujące daną frazę. Jednocześnie, należy mieć świadomość, że pozyskiwanie leadów to nie tylko kwestia tworzenia treści pod wyszukiwarki. Tylko wtedy, jeśli przyłożymy wagę do jakości umieszczanego w serwisie contentu, możemy liczyć na pozytywną reakcję odbiorcy. Dobrym przykładem jest interaktywny content marketing, który składnia odbiorcę do zaangażowania. Jeśli więc chcemy wybić się w tłumie bezwartościowych treści, które codziennie zalewają Internet, musimy tworzyć treści dopracowane pod każdym względem.

Kampanie content marketingowe w social mediach naprawdę działają! Trzeba tylko umiejętnie je przeprowadzić

Pewnie każdy z nas choć raz słyszał żartobliwe stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie żyjesz. W tym powiedzeniu jest wiele prawdy, ponieważ media społecznościowe wciąż pozostają jednymi z najskuteczniejszych nośników treści. Posiadanie strony na Facebooku stało się właściwie obowiązkowe, ale nie powinniśmy ograniczać się tylko do tego. Przede wszystkim, kanał promocji dobrać należy pod grupę docelową. Content skierowany do każdego, trafia tak naprawdę do nikogo, dlatego bez określenia grupy docelowej nie można mówić o skutecznym marketingu. Jeśli już wiemy, do kogo chcemy trafić, zastanówmy się, gdzie w sieci przeciętny odbiorca naszych treści przebywa najwięcej. Młodzież spędza wiele godzin, przeglądając Facebooka i Instagrama. Stateczni ludzie biznesu wolą jednak LinkedIn lub Twittera. Warto więc być w wielu kanałach naraz, skupiając się najmocniej na tym z największym potencjałem dotarcia do grupy docelowej. Następnie należy zbudować strategię (bardzo przydatnym narzędziem jest możliwość planowania publikacji) oraz stale monitorować jej skuteczność. Nie można również zapominać, że komunikacja w social mediach różni się od klasycznych treści blogowych. Posty na Facebooku lub Instagramie nie mogą być za długie, powinny zawierać grafikę oraz wezwanie do działania. Jeśli interaktywny content marketing w mediach społecznościowych to dla nas zupełna nowość, warto skorzystać z usług profesjonalnego content managera.

Wartościowe treści same pracują na sukces

Wspomniany wcześniej zalew informacji, w dużej mierze bezwartościowych, sprawia, że internauci są naprawdę zainteresowani dotarciem do tych użytecznych. Kluczem do sukcesu jest więc wyjście naprzeciw ich potrzebom i ułatwienie im poszukiwań. Content zamieszczany na serwisach powinien być naprawdę wysokiej jakości, ale także zoptymalizowany pod wyszukiwarki, tak aby odbiorca miał szanse do niego dotrzeć. Bardzo ważne jest dbanie o szybkie zaindeksowanie strony w Google. Innym ważnym aspektem marketingu internetowego jest dbanie o linkowanie wewnętrzne. Poprawia to pozycję słów kluczowych w wyszukiwarkach, natomiast dla użytkownika jest to ułatwienie w nawigacji na stronie. Pozwala też zatrzymać użytkownika na stronie dłużej. Ciekawym pomysłem jest też skorzystanie z opcji, jaką daje sieć reklamowa content stream. Rekomenduje ona treści redakcyjne i sponsorowane na stronach internetowych w boksach typu “Zobacz więcej”. Dzięki temu użytkownik zostaje przekierowany na naszą witrynę. Prowadząc kampanie content marketingowe, powinniśmy w pełni korzystać z możliwości, jakie dają nam nowe technologie i działać w wielu kanałach. Artykuły sponsorowane, posty w social mediach, reklamy typu Rich Media, infografiki – tylko strategia, która łączy wszystkie te formy content marketingu, ma szansę naprawdę przyciągnąć klientów i generować sprzedaż. Jednocześnie treści w każdym z kanałów powinny być wysokiej jakości oraz zoptymalizowane pod SEO. Taki content raz wypuszczony do sieci sam będzie pracował na swój sukces (i sukces naszej firmy), choć oczywiście nie zwalnia to nas z monitorowania skuteczności kampanii.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy