Social Media

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lis 6, 2019

Reklamy Facebook Ads? Reklamy szyte na miarę!

Dlaczego warto reklamować się w mediach społecznościowych?

Reklama w social mediach jest nie tylko dobrym wyborem, ale staje się po prostu koniecznością. Urządzenia przenośne, przede wszystkim smartfony z dostępem do Internetu, posiada już ponad 60% Polaków. Wielu z nich ma założone konto na co najmniej jednym portalu społecznościowym. Mnóstwo ludzi, zwłaszcza młodych, loguje się na nie codziennie. Przenosząc się do social mediów, firma zyskuje szerokie grono odbiorców, które zwiększa się praktycznie z dnia na dzień. Jednocześnie jest to nowy kanał komunikacyjny, który tworzy więź z odbiorcami i pozwala uzyskać ocenę swoich działań.

Reklama w social mediach – jakie mamy możliwości?

W mediach społecznościowych można promować się na kilka sposobów. Przede wszystkim, warto zawczasu pomyśleć o wyborze narzędzia, czyli odpowiedniego portalu. Musi on być popularny wśród użytkowników, dobrze też, kiedy posiada dedykowany system reklamowy. Wszystkie te warunki spełnia Facebook. Promocja na Facebooku jest bardzo łatwa. Zacząć możemy od prowadzenia tzw. fanpage'a. Zamieszczać możemy tam posty z przemyśleniami, reklamy towarów, zdjęcia, filmy oraz udostępnione linki (np. z naszego firmowego bloga). Warto jednak pójść o krok dalej i przejść na płatne reklamy Facebook Ads. Jest to wewnętrzny system reklamowy Facebooka, który pozwala m.in. na tworzenie postów sponsorowanych. Takie posty stanowią przykład reklamy natywnej, czyli nienachalnej i naturalnej promocji w sieci. Facebook Ads wyposażone jest w mnóstwo narzędzi, które pozwalają maksymalnie dopasować przekaz do potrzeb firmy i jej klientów, tworząc reklamę szytą na miarę.

Social Media kampanie facebook ads

Czym są reklamy Facebook Ads?

Facebook zbiera sporo danych na temat użytkowników. Są to nie tylko dane deklaratywne (podawane przy rejestracji), ale również wynikające z reakcji na konkretne posty. Portal wie więc nie tylko, jakiej jesteśmy płci, kim jesteśmy z zawodu czy w jakim jesteśmy wieku. Algorytmy bardzo łatwo wyłapują też to, czy i co kupujemy przez Internet, czy mamy dzieci, jaki rodzaj muzyki lubimy itp. Baza ta aż prosi się o wykorzystanie w celach reklamowych. Pozwala to bowiem na bardzo precyzyjne targetowanie reklam, czyli skierowanie ich do konkretnej grupy odbiorców. Reklamy tworzone przez narzędzie Facebook Ads mogą przybrać różną formę: promocji postu, promocji całego fanpege’a, tzw. karuzeli składającej się z kilku kart.  Tworzy się je za pomocą facebookowego manadżera reklam, w którym wybieramy cele kampanii, określamy grono odbiorców oraz precyzujemy budżet. Z opcji tych należy korzystać rozważnie, dlatego czasem lepiej poprosić o pomoc specjalizująca się w Facebook Ads agencję.

Jak prowadzić skuteczną kampanię na Facebooku?

Kampania content marketingowa prowadzona na Facebooku przynosi najlepsze efekty wtedy, kiedy jest częścią skrupulatnie przemyślanej strategii marketingowej. Warto połączyć ze sobą kilka narzędzi i korzystać zarówno z fanpeg’a, jak i kilku form Facebook Ads. Za każdym razem menadżer pozwala nam na wybór celu, który trzeba dobrze przemyśleć. Może to być zarówno promocja całej strony, jak i pojedynczego postu. W reklamach facebookowych nie można też zaniedbywać kwestii dobrego contentu, którym nasz fanpage powinien być zapełniony. Promowane posty muszą posiadać ciekawą grafikę i interesujące teksty. Warto też poświęcić kilka chwil na komunikację z użytkownikami, czyli odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne. Ciekawym pomysłem jest też informowanie na Facebooku o promocjach. Zaproponowanie gratisu lub rabatu po wpisaniu kodu z promowanego postu, tworzy w użytkownikach poczucie wyjątkowości. Jednocześnie zyskujemy grono osób, które rejestrują się w naszym serwisie.

Social Media kampanie facebook ads

Korzyści z używania Facebook Ads

Reklamy Facebook Ads są łatwo dostępne i stosunkowo tanie. Umożliwiają stworzenie spersonalizowanej, precyzyjnie targetowanej treści, która pozwala uzyskać wysoki współczynnik konwersji. Ta forma reklamy jest też łatwo mierzalna, a do statystyk zawierających zasięgi ma dostęp każdy administrator fanpage’a. Kampanie Facebook Ads umożliwiają też wprowadzanie w życie wiedzy o reklamie natywnej. Posty sponsorowane to idealny przykład tego typu naturalnej reklamy, wyświetlającej się pomiędzy postami tworzonymi przez naszych znajomych. Reklamy Facebooka zaoszczędzają również czas i wysiłek wkładany w budowanie bazy danych – tworząc taką reklamę, otrzymujemy dostęp do ogromnej bazy danych liczącej miliony użytkowników! Jeśli prowadzimy biznes międzynarodowy, nie musimy ograniczać lokalizacji do Polski i wtedy łatwiej dotrzemy do zagranicznych klientów. Facebook Ads to nowoczesne, szyte na miarę reklamy, praktycznie pozbawione wad. Wykorzystuj je w promocji swojej firmy, a już niedługo osiągniesz zdumiewające zasięgi.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót