Social Media

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
pa 30, 2019

Przyszłość to Instagram – dlaczego jest lepszy od Facebooka?

Zanim zaczniesz czytać ten artykuł odpowiedz na pytanie: który serwis bardziej kojarzysz z rozrywką?

Pewnie, że Instagram!

To pozornie proste pytanie mogłoby wskazywać, że skoro Facebook jest traktowany przez nas poważniej, to tam powinno się umieszczać reklamy. Nic bardziej mylnego. Oczywiście na Facebooku jest łatwiej pozyskać klienta biznesowego, który będzie zainteresowany ofertą, ale nie tylko na tym opiera się rozwój Twojej marki.

Całą ideą, od której rozpoczął się content marketing w social media, było pokazanie ludzkiej strony firm. Gdzie indziej znajdzie się lepsze ku temu pole niż właśnie w platformach kojarzonych z dobrą zabawą i rozrywką?

Można tworzyć reklamy, które złapią klienta i zdobędą szybką sprzedaż, ale wizerunek jest czymś bezcennym, nad czym trzeba pracować długoterminowo. Nic dziwnego, że duże marki skorzystały z możliwości oferowanych przez Facebooka, czy Instagrama. Aktywnie prowadząc profile w tych serwisach ma się okazję do poznania klienta oraz prezentacji swojej firmy w naturalny sposób, dzięki czemu zyskuje się nie klientów, a dosłownych fanów!

Który serwis jest ostatecznie lepszy?

Spójrzmy na to z kilku stron.

Nawiązywanie relacji.

Czy wyobrażasz sobie rozmowę z marką?

Właśnie coś takiego umożliwiły nam media społecznościowe. Błyskawiczne reakcje w komentarzach, rzeczowe i przyjemne rozmowy za pomocą Messengera i dostęp do firmy prawie dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Dla specjalistów od PRu był to przełom. Nie tylko mogli w kilka minut przygotować dobrą reklamę, ale również od razu zebrać feedback od realnych użytkowników swojego produktu lub usługi.

Dodając do tego możliwości szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych lub kreowania reklam Real Time Marketing (nawiązujących do bieżących wydarzeń) media społecznościowe, takie jak Facebook stały się rajem dla marketingowców. Do czasu…

Niestety, ale gdy jest zbyt dobrze, coś musi się popsuć.

Firmy zaczęły masowo i niestety bardzo często nieumiejętnie prowadzić swoje profile bez jakiejkolwiek próby nawiązania relacji z odbiorcą, przez co Facebook stał się swego rodzaju zbiornikiem na nieaktywne konta. Obecnie około 25% użytkowników tej platformy uważa się za nieaktywnych. Nie oznacza to, że nikt nie korzysta z Facebooka, bynajmniej, użytkowników biernych jest ogromna ilość. Tylko, że w ten sposób, hegemon mediów społecznościowych staje się platformą informacyjną.

Co innego jest w przypadku ciągle rozwijającego się Instagrama, którego sama forma sprawia, że wizja przytłoczenia informacjami staje się bardziej odległa. W nim proporcja tekstu do obrazu zostaje niezmienna, dzięki czemu ludzkie oko samo będzie bardziej zainteresowane postami z Instagrama, co wiąże się z większym zaangażowaniem, a w efekcie większą aktywnością. Sami użytkownicy proszą się, aby porozmawiać z Twoją marką, więc dlaczego by im tego nie umożliwić?

Kampanie Rich Media – interaktywne i angażujące kampanie mobilne

Content marketing.

Spójrz na samym początku na to, jakie profile sam obserwujesz. W pierwszej kolejności są to znajomi, których udział w Twoim feedzie (kanale najnowszych aktualności) będzie zawsze wysoki, ponieważ właścicielom platform social media zależy na Twoich relacjach z bliskimi. Im częściej wiesz co się u nich dzieje, tym lepiej się sprawuje dane medium. Dalej są blogi i influencerzy, których content po prostu Cię interesuje.

Dopiero na trzecim miejscu pojawiają się marki i firmy, które obserwujesz. Dzieje się tak, ponieważ najczęściej treści firmowe na Facebooku nie są aż tak interesujące w porównaniu do ich ilości.

Zupełnie inaczej jest na Instagramie. Tam proporcja jest całkowicie wymieszana i zależna nie od atrakcyjności, a od dat publikacji. Powinno to ucieszyć Ciebie jako właściciela firmy, ponieważ udział w feedzie odbiorcy zależny jest od jego personalnych upodobań, a te są bardzo korzystne. Przeciętny użytkownik jest bardziej skłonny zaobserwować profil biznesowy na Facebooku niż na Instagramie, ale wiąże się to z jakością odbiorcy. Statystyczny „like” jest mniej wart niż „follow”, ponieważ lubiąc fanpage, liczymy się z tym, że treści tej strony nie muszą być nam kiedykolwiek wyświetlone. Natomiast obserwując firmę na Instagramie, wiemy, że pojawi nam się każda jej publikacja. Dlatego też, jeśli ktoś obserwuje profil biznesowy, robi to z trzech powodów:

- Kocha markę;

- Chce „Czegoś nowego”;

- Interesuje go Content.

Wiedząc to i widząc jak wzrasta liczba obserwujących profil Twojej firmy, możesz czuć się dumny!

Wykorzystanie biznesowe.

Wzrost zainteresowania Instagramem widać gołym okiem. Zarówno z perspektywy zwykłego użytkownika, i z perspektywy reklamodawcy.

Rozwój narzędzi biznesowych, takich jak „Business Instagram” czy „Swipe Up” jest swego rodzaju drogowskazem, w jakim kierunku rozwija się platforma. Coraz bardziej promowane są formy zupełnie inne niż te na Facebooku, gdzie np. reklamą LeadAds możesz pozyskać dane kontaktowe do potencjalnych, zainteresowanych Twoją ofertą klientów. Na Instagramie reklama ma mieć charakter bardziej „rozrywkowy” dzięki czemu platforma sama się broni przed zalewem informacji, który obecnie panuje na Facebooku.

Którą platformę wybrać dla promocji Twojej firmy?

Przedstawiłem różnicę i atuty Instagrama, a wybór należy do Ciebie! Chcesz poczytać więcej?

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót