News

Kategorie

Zapytaj o ofertÄ™

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
pa¼ 12, 2019

Plan marketingowy — czy warto go przygotować?

Czy plan marketingowy i strategia marketingowa sÄ… potrzebne?

Plan marketingowy umożliwia przedsiębiorcy sprawne zarządzanie firmą, dzięki niemu może także kontrolować postępy i etapy drogi ku wytyczonym celom. Zaplanowane etapy pozwalają także na wyróżnienie się wśród konkurencji i zdobycie nowych grup klientów.

Plan marketingowy to doskonałe narzędzie, które nam umożliwi realizację poszczególnych zadań w jego ramach.

Plan marketingowy a strategia marketingowa

Czasami spotykamy się z zamiennym stosowaniem tych dwóch pojęć, jednak nie jest to prawidłowe rozumienie tego stanu rzeczy. Strategia marketingowa jest pojęciem szerszym, to plan w długiej perspektywie, plan na lata. Strategia reklamowa to długa perspektywa spójna ze strategią biznesową, niezależna od kanałów i zorientowana na zaistnienie w świadomości klienta. Zapewnia rozwój firmy przez lata, uwzględnia otoczenie przedsiębiorstwa i jego dynamikę.

Plan marketingowy natomiast jest realizowany w krótszej perspektywie. Zależy od konkretnego budżetu, uwzględnia konkretne cele biznesowe i dostosowany jest do aktualnej sytuacji, w której znajduje się przedsiębiorstwo.

Przewidywanie skuteczności działań — estymacja reklamowa

Estymowanie nie zawsze jest proste, zdarza się, że próby oszacowania efektów planu kampanii sprawia wielką trudność. Dzieje się tak, gdy brakuje precyzyjnych danych od klienta (takich jak np. cele, budżet), a do tego dochodzi słabe wykorzystanie narzędzi w ramach podejmowanych już wcześniejszych doświadczeń. Warto wiedzieć, że istnieją możliwości wstępnej analizy danego medium (np. jego zasięgów). Dobrze jest skorzystać z takich narzędzi jak np. Google Trends, Brand24, raportów branżowych SentiOne, oraz z analizy wyników podobnych kampanii.

Agencja Reklamowa - Marketingowa czym jest i czy warto z nimi współpracować

Co może doświadczona agencja?

Im więcej zebranych doświadczeń, tym lepiej (najlepiej w różnych branżach). Agencja, która ma długą praktykę i układała wiele planów kampanii  ma wymaganą wiedzę na temat wielu kanałów dystrybucji. Dzięki temu jest w stanie wyznaczyć właściwe i bezpieczne KPI.

Przedstawianie wyników estymacji

Wartość danego wskaźnika (KPI) łatwo można pokazać w liczbach (np. ilości nowych polubień, nowych użytkowników), kwotowej (np. średnia suma będąca równowartością miesięcznego koszyka zakupowego, procentowej (np. procentowy wynik przyrostu odwiedzin strony www przedsiębiorstwa), czasowej (np. ukazanie, że internauci spędzają więcej czasu na stronie www. ) Klasyczna metoda to pokazywanie wyników w postaci wykresów i tabel.

Co warto wiedzieć o estymacji, co warto robić?

  • Każdy dzieÅ„ i doÅ›wiadczenie jest na wagÄ™ zÅ‚ota. Należy gromadzić wiedzÄ™ i skrupulatnie przechowywać raporty ze zrealizowanych kampanii. W stosownym czasie można zawsze do nich wrócić i estymować nastÄ™pne wyniki dla kolejnych produktów i celów.
  • Korzystaj z sukcesów i porażek konkurencji — ucz siÄ™ na bÅ‚Ä™dach innych. Szukaj case study innych kampanii, zwÅ‚aszcza tych przeprowadzonych pomyÅ›lnie.
  • Rób gÅ‚Ä™boki research i ucz siÄ™ na bieżąco. Wciąż powstajÄ… nowe możliwoÅ›ci promocji, dlatego nie warto omijać analizowania kampanii konkurencji. Szczególnie przydatne sÄ… branżowe raporty o trendach w marketingu, ciekawe statystyki, narzÄ™dzia Google Trends oraz podobne, które umożliwia monitorowanie sieci.
  • Trzeba przygotować listÄ™ KPI, nadać wskaźnikom konkretne wartoÅ›ci do osiÄ…gniÄ™cia celu (kwoty, punkty liczby, procenty, czas,).
  • Gdy nie jest możliwa caÅ‚oÅ›ciowa ocena, ponieważ nie wiemy do koÅ„ca, jakie możliwoÅ›ci daje dane medium ,należy eksperymentować. MaÅ‚e testy nie nadwyrężą budżetu, a dadzÄ… realne wyniki, które można skalować.

Estymowanie wyników oczywiście poprzedza bieżące i końcowe mierzenie efektywności. Ostateczny wynik efektywności otrzymamy, gdy porównamy założone i finalne wyniki z odniesieniem do celów założonych na początku.

Strategia Marketingowa

Zlecaj zadania specjalistom!

Jeśli prowadzisz przedsiębiorstwo, myślisz o jego przyszłości i zależy Ci na jego stabilnym rozwoju, zaplanuj budżet na reklamę. Warto to robić nie tylko w okresie wysokiego sezonu, ale należy także opracować działania na czas mniej bogaty w sprzedaż. Nie wszyscy wiedzą, że rezygnacja z działań marketingowych przynosi efekt w postaci niskiego zainteresowania naszymi produktami właśnie wtedy, gdy na ich sprzedaży zależy nam najbardziej

Warto planować budżet na działania marketingowe, służy temu estymacja budżetowa. Specjaliści przygotują dla Ciebie kosztorys i przedstawią konkretny plan na realizację zadań. Zbuduj swój sukces razem z agencją PiRmedia! Sprawdź naszą ofertę >>

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót