Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
pa 31, 2019

Skuteczna reklama mobilna – czy może sprzedawać?

Kampania internetowa na smartfony – o co w tym chodzi?

Używanie telefonu do reklamowania produktów i usług nie jest wcale tak nowe, jak mogłoby się wydawać. Pierwsze kampanie prowadzono, wykorzystując wysyłane do użytkowników SMSy i MMSy. Dziś mówiąc o reklamie mobilnej, mamy na myśli przede wszystkim reklamę internetową skierowaną do użytkowników smartfonów i tabletów. Może to być np. wyświetlana w wyszukiwarce reklama Google Ads, reklama graficzna umieszczona w danym serwisie lub reklama w aplikacji. Bardzo często aplikacje na smartfony wypuszczane są w wersji bezpłatnej z reklamami oraz płatnej (premium) bez reklam. W aplikacjach mobilnych bardzo powszechna jest reklama natywna, w postaci np. sponsorowanego postu na Instagramie. Urządzenia przenośne są wręcz stworzone do tego rodzaju przekazów reklamowych.

rich media reklamy mobilne

Zalety reklam mobilnych

Reklama mobile dociera do szerokiego grona odbiorców. Według badań dostęp do smartfona ma aż 80% Polaków, w tym w przeważającej części ludzie młodzi, ale nie tylko. Ten rodzaj promocji w sieci pozwala też na niezwykle precyzyjne targetowanie. Aplikacje mobilne zbierają mnóstwo danych o użytkownikach. Są to dane demograficzne, behawioralne oraz geolokalizacyjne. Jest to znacznie więcej niż zaznaczenie miasta zamieszkania przy rejestracji – w przypadku smartfona dzięki wbudowanemu nadajnikowi GPS otrzymujemy rzeczywistą i dokładną lokalizację użytkownika. Pozwala to, by reklama lokalna została skierowana do odbiorców w promieniu kilku metrów, kilometrów lub na obszarze konkretnego miasta, lub województwa. To bardzo przydatna funkcja dla małych, lokalnych biznesów. Należy też pamiętać, że odbiorca jest coraz bardziej świadomy i broni się przed tradycyjnymi reklamami napotykanymi w sieci. W aplikacjach na smartfony i tablety umieszczona jest odpowiedź na ten trend – reklama kontekstowa, która dopasowuje content do kontekstu treści. Taka reklama zarazem przekazuje treści reklamowe w nienachalny sposób, jak i pozwala dotrzeć do konkretnego rodzaju użytkowników.

Czy reklama mobile naprawdę zarabia?

Jak możemy dowiedzieć się z badań Bain&Company, nawet połowa reklam mobilnych wpływa na to, co kupujemy. Nawet jeśli transakcja nie zostaje sfinalizowana na smartfonie lub tablecie, sama decyzja o zakupie podejmowana jest dzięki reklamie wyświetlonej na urządzeniu przenośnym. Nie sposób też pominąć rosnącego trend, jakim staje się szukanie produktów lub usług w Internecie. Dużą popularnością cieszą się porównywarki cen, a wiele osób, nawet jeśli ma zamiar kupić produkt w sklepie stacjonarnym, najpierw czyta jego opis w sieci. Kampania internetowa dedykowana urządzeniom przenośnym jest więc nowoczesnym, skutecznym i opłacalnym sposobem na promocję w sieci i zwiększenie sprzedaży.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy