Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertÄ™

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
pa¼ 28, 2019

Geolokalizacja w kampaniach reklamowych – dlaczego jest istotna przy kampanii dla Twojej firmy?

Czym jest jeolokalizacja?

Jest to opcja umiejscowienia reklamy internetowej dedykowana pod urządzenia mobilne. Wykorzystuje ona lokalizację satelitarną do ustalenia, gdzie obecnie znajduje się urządzenie, żeby na tej podstawie ograniczyć pole wyświetlania reklamy. Rozwińmy trochę temat. Wraz z rozwojem technologicznym dodaje się nowe rozwiązania reklamowe, ale nie zapomina się o tych starszych i skutecznych. Reklama geolokalizacyjna w kampanii internetowej jest niczym innym, jak przeniesieniem dobrze wszystkim znanego billboardu do sfery internetowej. Ma jednak kilka udoskonaleń, których rzeczywistym banerem nie moglibyśmy osiągnąć.

 

Zacznijmy od tego, co w mobilnej reklamie geolokalizacyjnej zostało ulepszone w stosunku do klasycznych banerów. Gdy billboard się powiesi, tak wisieć będzie, a reklama mobilna ma więcej zastosowań. Jedną z większych zalet jest możliwość ustawienia lokalizacji z dokładnością od kilku metrów do kilkuset kilometrów. Dzięki temu reklama Twojej firmy zamiast otrzymać jeden punkt styczności z potencjalnymi odbiorcami, otrzymuje ich niezliczoną ilość. Dosłownie, ponieważ zamiast jednego miejsca otrzymujesz wszystkie urządzenia mobilne w danej okolicy. Geolokalizacyjna reklama Google Ads posiada coś, co całkowicie gwarantuje jej zwycięstwo nad tradycyjnymi plakatami i banerami. Opłata za reklamę zostaje naliczona dopiero w momencie jej wyświetlenia, a komu się ona wyświetli określasz Ty. Wybierasz jakie zachowania i zainteresowania ma posiadać odbiorca Twojej reklamy, dzięki czemu sprawiasz, że Twój odbiorca będzie dużo bardziej jakościowy od zwykłego przechodnia mijającego baner na ulicy.

 

Jest to bardzo istotne, ponieważ możesz ustalić nawet kontekst swojej reklamy! Sprawiając, że Twoja reklama kontekstowa będzie wyświetlana przy stronach internetowych o podobnej tematyce zwiększasz jej skuteczność. Reklama natywna staje się częścią treści wyświetlanych przez odbiorcę, dzięki czemu przeciętny użytkownik nawet nie musi się zorientować, że komunikat, który właśnie widzi jest reklamą. W momencie, gdy uzna go za coś czego właśnie szukał, decyzje zakupową podejmie wręcz natychmiastowo. Idealnym przykładem dla tej sytuacji są reklamy stacji benzynowych wyświetlanych podczas podróży w aplikacjach nawigacji samochodowej. Gdy widzisz, ile kilometrów do końca trasy Ci zostało, a bak auta zaczyna być pusty, prędzej zatrzymasz się na stacji, która zostanie Ci zareklamowana, niż na tej, która zaskoczy Cię na trasie.

 

Dodatkowym atutem reklamy lokalnej jest fakt, że zajmuje ona przestrzeń wirtualną zamiast rzeczywistej, co sprawia, że zyskują wszyscy.

- Właściciel reklamowanego obiektu zyskuje reklamę;

- Odbiorca dostaje informacje o ofercie, którą ma na wyciągnięcie ręki;

- Twórca reklamy oszczędza czas i pieniądze, ponieważ nie musi jeździć i rozwieszać banerów, tym bardziej nie musi czekać na wolny termin billboardu;

-    Nawet środowisko, dzięki mniejszej zabudowie otrzymuje przestrzeń.

 

Jaki jest zatem minus reklamy geolokalizacyjnej? Za jej pośrednictwem trafi się tylko do użytkowników urządzeń mobilnych. Ale kto dziś z nich nie korzysta?

 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót