Content Marketing

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
pa 25, 2019

Czym jest Reklama Natywna i czy warto inwestować w content marketing?

Reklama natywna, czyli promuj się naturalnie

Reklama natywna zyskała w ostatnich latach spore grono zwolenników. Nie jest to jednak taka nowość, jak się wydaje. Z tą formą reklamy mieliśmy bowiem do czynienia już w czasach, kiedy głównymi kanałami promocji były prasa i telewizja. Popularne tam stały się artykuły sponsorowane oraz lokowanie produktu w programach i serialach. W pewnym momencie zorientowano się, że pojawiające się w mediach treści można wykorzystać jako pole do promocji swoich produktów i usług. Otworzyło to nowe możliwości i tak w poradnikach na temat posprzątania łazienki znalazło się polecenie konkretnego detergentu, a na półkach serialowego sklepiku pojawiły się dobrze znane nam wszystkim marki produktów. Tym właśnie jest reklama natywna. Jest to reklama nienachalna, naturalnie wpleciona w daną treść. Mówi o tym zresztą sama nazwa, ponieważ natywny oznacza m.in. naturalny, wrodzony. Ten sam mechanizm wykorzystuje się dziś w sieci, tworząc kampanie content marketingowe. Internet daje wręcz jeszcze więcej możliwości niż prasa i telewizja, takie jak współpraca z influencerami, interaktywny content marketing, wpisy blogowe. Idealna reklama natywna jest tak dopasowana do nośnika i wpleciona w niego tak delikatnie, że odbiorca nawet nie orientuje się, że ma do czynienia z reklamą.

Content marketing, dlaczego jest taki ważny. O co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi?

Zalety reklamy natywnej

Reklama natywna jest skuteczna właśnie dlatego, że jest naturalna i nieinwazyjna. To nie wyskakujący, nachalny baner, który trudno jest zamknąć. Nie straszny jej także AdBlock. Nie wprowadza więc odbiorcy w stan irytacji. Co więcej, reklama natywna pozwala na precyzyjne targetowanie przekazu. Wpis blogowy o modzie damskiej będzie czytany w głównej mierze przez kobiety i to w nim można wpleść reklamę skórzanych torebek danej marki. Dzięki reklamie natywnej łatwo też tworzyć treści, które będą nie tylko promocyjne, ale także wartościowe dla użytkownika. Dobrym przykładem jest tu sieć reklamowa content stream, która zajmuje się rekomendacja treści redakcyjnych i sponsorowanych na czołowych polskich portalach. Artykuł taki zawsze będzie miał w sobie ciekawą treść, która dostarczy odbiorcy rozrywkę, a czasem i wiedzę. Materiały, z których użytkownik może wynieść coś dla siebie, np. infografiki, maja dużą szansę stać się viralami. Dzięki temu małym kosztem firma uzyskuje znaczne zasięgi. Jednocześnie kreuje to markę jako eksperta, który ma dużą wiedzą na dany temat i chętnie się nią dzieli. Pomoże to nie tylko pozyskiwać więcej leadów, ale także długofalowo budować pozytywny wizerunek marki.

Co ma z tym wspólnego content marketing?

Marketerzy, którzy odkrywają reklamę natywną, są zachwyceni otwierającymi się przed nimi możliwościami. Ważne jednak, aby w tym wszystkim się nie zatracić i nie zapomnieć, że w tym rodzaju reklamy podstawą jest (jak zawsze) wartościowy content. Dobrze przemyślane kampanie content marketingowe opierają się na treściach, które podwyższają pozycję w Google, generują zwiększony ruch na stronie, ale także pozwalają utrzymać klienta. Nawet wysoka pozycja w wyszukiwarce nie gwarantuje, że osoba odwiedzająca stronę będzie chciała na niej zostać oraz powrócić. Reklama natywna mieści się w idei content marketingu, można wręcz powiedzieć, że jest jego częścią. Służy ona oczywiście zwiększeniu zysków, ale w pewnym sensie na pierwszym miejscu stawia się użytkownika i jego potrzeby. Content marketing przybiera bardzo różnorodną formę: webinarów, fimików, grafik, wykresów, artykułów, postów sponsorowanych w social media. W każdą z tych rzeczy można wpleść natywną reklamę.

Content marketing, dlaczego jest taki ważny. O co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi?

Dobry content – inwestycja, która zawsze się zwraca

Czy zawsze warto zainwestować w content marketing i reklamę natywną? Na to pytanie może sobie odpowiedzieć każdy z nas. Wszyscy, w tym właściciele firm i twórcy treści internetowych, czasem jesteśmy ich odbiorcami. Nietrudno stwierdzić, że napisany dobrze pod względem językowym oraz poprawny merytorycznie artykuł wzbudza cieplejsze odczucia niż wyskakujący na pół ekranu baner z napisem “KUP TO!”. Warto też mieć na uwadze, że odbiorcy są coraz bardziej świadomi, uczą się rozpoznawać stosowane techniki, jak również się przed nimi bronić (ignorując bannery lub stosując wtyczki blokujące reklamy). Należy więc sięgać po nowe rozwiązania i dbać o najwyższą jakość treści. Współpraca z profesjonalnym copywriterem lub dobrą agencją marketingową pozwoli to osiągnąć. Sieć reklamowa content stream to kolejne miejsce, które pozwoli twojej firmie rozwinąć się w niespotykany dotąd sposób. Bardzo dobre efekty daje też połączenie kilku rodzajów kampanii, tak, aby świadomość marki rozprzestrzeniała się w prawdziwie wirusowym tempie.

Czytaj więcej>>

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót