Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
pa 28, 2019

Content, content i content! Dlaczego warto pisać treści na swojego bloga?

Nowe spojrzenie na ideę pisania bloga

Lata temu, kiedy serwisy oferujące zakładanie bloga dopiero raczkowały, tego rodzaju stron nie traktowano zbyt poważnie. Blogi były masowo tworzone przez nastolatków, którzy traktowali je jako internetowy pamiętnik, a szata graficzna tego typu stron nie była zwykle zbyt atrakcyjna dla oka. Szybko jednak dostrzeżono potencjał w blogowaniu i zaczęto wykorzystywać takie serwisy do dzielenia się swoją pasją, a nawet do reklamy usług. Ponieważ założenia bloga było zazwyczaj darmowe, w ten sposób osoby nieposiadające dużego budżetu na reklamę mogły stworzyć namiastkę swojej pierwszej strony internetowej. Choć obce tym blogerom było zwykle takie pojęcie, jak content marketing, to właśnie pod nie można by dopasować ich działania. Z czasem, platformy blogowe rozwijały się, oferując coraz więcej narzędzi, a w blogowaniu dostrzeżono potencjał reklamowy. Od tej pory coraz więcej blogów nie tyle zastępuje strony internetowe, co stanowi ich integralną część. Podczas kiedy strona pełni głównie funkcję informacyjną, na blogu można zamieszczać luźniejszy content, o dużym potencjalne promocyjnym. Wpis na blogu może dotyczyć tak naprawdę wszystkiego – życia firmy, treści poradnikowych czy rozwinięcia opisu poszczególnych towarów. Osoby odpowiedzialne za marketing firmy mogą natomiast znacznie rozszerzyć strategię promocyjną.

Conetnt na własną www. Copywriter pisanie artykułów

Do czego można wykorzystać pisanie bloga

Pisanie bloga zawsze jest dobrym pomysłem, nawet wtedy, kiedy nie posiadasz firmy. Jest to wtedy po prostu Twoja przestrzeń w sieci. Przypomina nieco konto na portalu społecznościowym, jednak na blogu można napisać dłuższy tekst i wyrazić siebie jeszcze pełniej. Pozwala także kreować tzw. markę osobistą. Wielu influencerów zaczynało po prostu od pisania bloga pod własnym nazwiskiem. Jeśli treści są dobre, pojawiają się propozycje współpracy od mniej i bardziej znanych marek. Pisanie bloga jest świetne również do... ćwiczenia warsztatu. Tworząc content na własną stronę www, uczysz się pisać coraz lepsze teksty, a sprawdzając swoje zasięgi, wiesz, co przynosi profity, a co lepiej zmienić i poprawić. Dla firm (i to bez względu na ich wielkość!) blog to kolejne morze korzyści. To jedno z najlepszych miejsc, by prowadzić dobrze zaplanowane, długoterminowe kampanie content marketingowe. Wpisy poradnikowe budują pozytywny wizerunek marki, kreują ją jako eksperta, a jednocześnie dają szansę na wykorzystanie zasad SEO i poprawę indeksowania w wyszukiwarkach. Dzięki sekcji komentarzy firma ma szansę wejść w dialog z klientami i otrzymać bezpośredni feedback swoich działań. Jest to nieocenione zwłaszcza przy początkujących biznesach. Warto wspomnieć też, że najbardziej wartościowe wpisy mają szansę na wielokrotne udostępnianie na mediach społecznościowych.

więcej doczytasz >>TU

Dobry content to połowa sukcesu

Blog firmowy, jak niemal każda forma reklamy, sprowadza się do zagadnienia content marketingu. Nie da się ukryć, że na popularność danego bloga wpływa wysoka jakość prezentowanych na nim treści. Oczywiście, bez zwrócenia uwagi na bardziej techniczny aspekt, taki jak zastosowanie zasad SEO, nasz blog może zaginąć w morzu innych serwisów internetowych. Jeśli jednak SEO będzie jedynym, na czym się skupimy, pierwsza wizyta odbiorcy wynikająca z wysokiej pozycji w Google będzie zarazem ostatnią. Wartościowe treści są więc niezbędne, a sukces zapewnia jedynie równowaga między nimi, a SEO. Widać to po sukcesie takich podmiotów jak sieć reklamowa content stream, w której rekomendowane treści niosą za sobą jakąś wartość dla użytkownika, nawet jeśli jest nią tylko rozrywka. Warto więc nie tylko posiadać bloga, ale też przeznaczyć pewnie czas (i budżet) na dopracowanie treści na nim zamieszczanych.

Conetnt na własną www. Copywriter pisanie artykułów

Czy pisać treści na bloga samodzielnie?

Wiemy już, że bloga firmowego warto mieć, ale trzeba jeszcze wziąć skądś treści. Pytaniem, które pojawia się wtedy w głowie przedsiębiorców, jest kwestia tego, czy pisać wpisy samodzielnie, czy zatrudnić copywritera. Tak naprawdę odpowiedź zależy od indywidualnych predyspozycji każdej osoby. Jeśli wiesz, że jesteś w stanie sam doszkolić warsztat i tworzyć teksty naprawdę wysokiej jakości, możesz sam to robić. Jeśli jednak takie pojęcia jak interaktywny content marketing czy reklama natywna są Ci obce, możliwe, że powinieneś skorzystać z pomocy copywritera lub agencji. Być może warto też zastanowić się nad kursem marketingu internetowego, który pomoże Ci lepiej zarządzać blogiem swojej firmy. Pisanie bloga firmowego samemu na pewno daje dużo satysfakcji, możliwości samorozwoju oraz pełnej kontroli nad tym, co jest tam zamieszczane. Opcji do wyboru jest wiele, jednak bez względu na to, którą wybierzesz, musisz zadbać o to, by Twoje kampanie content marketingowe były dobrze przemyślane.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy