News

Kategorie

Zapytaj o ofertÄ™

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
pa¼ 1, 2019

Plan marketingowy — czy warto go przygotować?

Jak zbudować strategię reklamową?

Pierwszym etapem rozpoczęcia działalności w Internecie jest skonstruowanie właściwej identyfikacji wizualnej, takiej, która będzie dostosowana do grupy docelowej ważnej dla firmy. Strona internetowa sklepu z ubrankami dla dzieci z oczywistych względów będzie wyglądać inaczej niż witryna producenta piwa. Wizerunek ten jest bardzo istotny i ma niezwykle ważny wpływ na skuteczność działań marketingowych. Odpowiedni wygląd, przyjazne menu oraz intuicyjna nawigacja bezpośrednio przekładają się na czas, jaki klienci spędzą na stronie oraz na ilość odsłon, co wpłynie na decyzje zakupowe.

Kolejnym etapem planu kampanii powinno być określenie jej celów. Należy wskazać cele makro np. zintensyfikować obecność marki w sieci i zwiększyć sprzedaż, ale także cele mikro, takie jak np. zapisywanie się klientów na newsletter, udostępnienie bloga, czy wpisu na Facebooku. W ten sposób określimy KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności (ang. Key Performance Indicators). Właśnie one będą określać skuteczność naszego planu kampanii.

Następnym etapem strategii marketingowej jest określenie budżetu promocyjnego strategii reklamowej. Budżet musi być oparty o takie parametry jak: wielkość rynku docelowego, sytuację wśród konkurencji, cele promocji.

Plan marketingowy i kanały promocyjne

Ważną decyzją jest wybór kluczowych kanałów promocyjnych. Oczywiście zależy on także od budżetu kampanii reklamowej. Profesjonalny marketer  umie właściwie dobrać odpowiednie i skuteczne narzędzia.

SÄ… to m.in.:

  • Social media,
  • SEO, czyli pozycjonowanie,
  • Content Marketing,
  • SEM,
  • Blogi,
  • E-mail Marketing.

Ocena efektywności kampanii reklamowej

Estymacja budżetowa, czyli ocena efektywności jest znakomitym sposobem, by już na etapie planowania wyeliminować te kanały dystrybucji, które będą najprawdopodobniej słabo działały i będą zbyt wiele kosztowały. To bardzo ważne dla klienta, który chce zapłacić, ale chce także coś zyskać. W obecnych czasach możliwe jest np. włączanie odpowiednich programów analitycznych do strony. Tą metodą można sprawdzić jakie kanały cyfrowe, reklamy na Facebooku, reklamy partnerskie i wysyłki e-mailowe, miały największy wpływ na współczynniki konwersji oraz zwrot z inwestycji.

Na podstawie zgromadzonej wiedzy i zdobytego doświadczenia agencja reklamowa może szacować i przewidywać wyniki swoich działań. Przy estymacji bierze się pod uwagę: wyniki analizy SWOT zrobionej na potrzeby kampanii reklamowej, rodzaj danego medium, jakie są jego możliwości w odniesieniu do kosztów, jaka jest możliwość precyzyjnego targetowania, automatyzacji działań, jak wyeksploatowany jest już content w danej dziedzinie. Ważny oczywiście jest także budżet i estymacja budżetowa. Należy przygotować kosztorys i podzielić precyzyjnie koszty na realizację poszczególnych działań. Powierz marketing w sieci prawdziwym specjalistom, zleć to zadanie PiRmedia!

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót