Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
wrz 2, 2019

Content na własną stronę www. Dlaczego warto pisać treści na swojego bloga?

Własny blog? Tak, ale tylko z dobrym contentem!

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego bardzo często na stronach z usługami lub w sklepach internetowych można znaleźć dodatkową zakładkę “blog”? Być może tak, a nawet przyszło Ci do głowy, że mógłbyś to wykorzystać również w swojej firmie. Jest do właściwy kierunek myślenia. Dobra firma, aby się rozwijać, musi istnieć w sieci. Żyjemy w takiej rzeczywistości, kiedy produkty i usługi kupuje się przez Internet, najczęściej korzystając z urządzeń mobilnych. Naturalnie więc chcemy włożyć jak najwięcej wysiłku i pieniędzy w content marketing, licząc na zyski. Tutaj właśnie potrzebny staje się blog, stanowiąc nośnik treści. Własna strona www to miejsce, w którym możemy przecież umieścić wszystko, na co tylko mamy ochotę. Jest to świetne miejsce do wyrażenia siebie, przedstawienia marki, a także zareklamowania usług. Kampanie content marketingowe prowadzone w postaci artykułów poradnikowych na blogu firmowym potrafią świetnie zwiększyć zasięgi strony. Warto jednak zadbać o to, aby content, który zamieszczamy, był naprawdę wartościowy. Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy Google promowało strony z nic niewartymi treściami napakowanymi frazami kluczowymi. Dziś boty wyszukiwarki są dobrze wyszkolone, a czytelnik wymagający. Internauta z czytanej treści chce wynieść jakąś wiedzę, dlatego tworzenie wpisów w formie porad dobrze się sprawdza. Jest też wtedy spora szansa, że odbiorca trafi na naszą stronę, szukając np. przepisu na obiad lub sposobu wyczyszczenia piekarnika.

Blog jako Twoje miejsce w sieci

Odpowiedź na pytanie, czy warto pisać bloga, jest zawsze twierdząca. Własna strona sprawdzi się i w przypadku firmy i użytkownika osobistego. Jest to swoista wizytówka oraz własne miejsce w sieci. Na blogu można wyżyć się artystycznie, podzielić swoją opinią oraz zaprezentować umiejętności. Content zamieszczany na blogu osobistym może w przyszłości okazać się przydatny w postaci portfolio, które zaprezentujemy klientom lub pracodawcom. Ma to ogromną wartość u freelancerów (fotografów, copywriterów), ale nie tylko. Starając się o pracę na etacie, również można pochwalić się blogiem. Co więcej, mamy szansę na zdobycie ciekawych kontaktów poprzez sekcję komentarzy, a nawet uczynić z pisania sposób na życie. Oczywiście dojście do momentu zarabiania na blogu to długa droga, ale nie niemożliwa do pokonania. Tak naprawdę każdy dobry blog powstawał od zera, a właściwie od ciekawego pomysłu osoby piszącej.

Blog jako narzędzie promocji Twojej firmy

Możliwości bloga osobistego są spore, ale jeszcze więcej może nam dać blog firmowy. Na własnej stronie, w zakładce blogowej, prowadzić można każdy rodzaj promocji, np. interaktywny content marketing. Jest to też w zasadzie najprostszy sposób na nakierowanie użytkowników na stronę, gdyż dobre wpisy blogowe to królestwo SEO. Tekst z umiejętnie wkomponowanymi frazami kluczowymi oraz o właściwym układzie treści Google zaindeksuje wysoko. Jeśli będzie to jednocześnie artykuł poradnikowy, docenią go użytkownicy sieci. Blog pozwala też postawić się w sieci eksperta, a jednocześnie kształtować pozytywny wizerunek marki. Nic nie stoi na przeszkodzie pokazaniu życia firmy od środka, zza kulis. Sekcja komentarzy pozwala natomiast nie tylko zdobywać kontakty, ale też stanowi pole do komunikacji z klientami. Warto też dodać, że Google promuje świeże treści, a takie właśnie pojawiają się na blogach. To zupełnie inna zakładka na stronie niż pozostałe jej części, które są dość stateczne. Firmy często zamawiają artykuły sponsorowane, które rozpowszechnia sieć reklamowa content stream, zapominając o własnych stronach www. Najlepiej jednak prowadzić obie kampanie content marketingowe równolegle.

Skąd wziąć dobry content na bloga?

Kluczem do sukcesu każdej kampanii jest dobrej jakości content. Taki właśnie należy zamieszczać na blogu. Musi on nieść wartość dla czytelnika, a jednocześnie być przyjazny SEO i nie może zabraknąć żadnego z tych czynników. Jak więc “ugryźć” ten temat? Treści na bloga możemy tworzyć sami lub zgłosić się do dobrego copywritera, lub agencji marketingowej. Każdy z tych sposobów pozyskiwania contentu ma swoje zalety i wady, najważniejsze jednak, aby dobrze przemyśleć decyzję. Jeśli potrafimy sami stworzyć świetne treści, to wspaniale, jednak nie każdy przedsiębiorca zna się też na pisaniu. Poszukanie pomocy u ekspertów może więc przynieść zyski i być opłacalną inwestycją. Jeśli więc zastanawiasz się, w co zainwestować budżet marketingowy, przeznaczenie go na bloga i jego promocję jest dobrą decyzją. Zwiększy zasięg, podniesie sprzedaż i pozwoli budować długoterminową marketingową strategię.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy