Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 24, 2018

Agencja Reklamowa – czym jest i po co ją zatrudniać?

Walka o klienta trwa!

 

W momencie, gdy Ty czytasz ten artykuł, Twoi konkurenci najprawdopodobniej już docierają do potencjalnych klientów swoimi komunikatami reklamowymi.

 

Nie martw się! Dzięki radom i informacjom, które Ci przekażę będziesz miał przewagę nad rywalami, ponieważ nie tylko dowiesz się po co korzystać z usług agencji reklamowej, ale też dowiesz się, jak taka agencja pracuje, dzięki czemu wasza współpraca będzie przynosiła lepsze efekty!

 

Zacznijmy od tego: czym jest reklama?

 

Można pomyśleć, że to głupie pytanie. Przecież każdy wie, że to krótki spot, który przerywa oglądanie filmu, lub baner zasłaniający całą stronę internetową zaraz po wejściu. Prawdziwa odpowiedź kryje się jednak głębiej. Każda reklama ma swój cel, którego możemy nie rozumieć na pierwszy rzut oka. Najprawdopodobniej jej nie rozumiemy, bo nie jesteśmy osobami, do których miała dotrzeć (tzw. targetem reklamy). Jednak, gdy komunikat dociera do dobrej osoby, wtedy dzieje się cała „magia marketingu”

 

Czasami reklama ma po prostu poinformować odbiorcę o dodaniu nowego produktu do oferty marki, a innym razem, w bardziej złożonych procesach, pozyskać dane kontaktowe i umiejscowić odbiorcę w bazie mailingowej.

 

Wszystko zależy od tego – CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ! Możliwości, które daje nam współczesna forma reklamy są prawie nieograniczone. A jeśli już chcesz podejść do tematu profesjonalnie, (a w przypadku Twojego dzieła – firmy warto pokazać profesjonalizm) możesz skorzystać z usług agencji marketingowej, która pomoże Ci i wręcz poprowadzi za rękę abyś osiągnął sukces sprzedażowy i wizerunkowy!

 

Czas odpowiedzieć na pytanie „Czym jest agencja reklamy?”

 

Najprościej ujmując – jest to firma, która tworzy reklamy dla swoich klientów. Jak możesz się domyślać, z racji tematu jakim jest marketing, nie jest to pełna odpowiedź. Typów agencji reklamowej jest tyle, ile formatów reklamy – niezliczona ilość. Kiedyś dzieliło się agencje na dwa rodzaje ATL (reklama konwencjonalna jak spoty telewizyjne, plakaty, bilboardy, ulotki, etc.) i BTL (reklama spersonalizowana, niecodzienna jak np. akcja samplingowa). Warto wiedzieć, jaką agencję wybrać, aby osiągnąć adekwatne dla Twojej marki efekty.

 

Dlaczego warto zlecić kampanię reklamową agencji?

Ponieważ za agencja stoją specjaliści, którzy zajmą się reklamowaniem Twojego produktu lub marki, a Ty będziesz mógł się skupić na swojej, i tak już wymagającej, pracy.

 

Obecnie duże marki korzystają z domów mediowych lub agencji 360°, które oferują obsługę wszystkich kanałów komunikacji reklamowej, natomiast na potrzeby mniejszych firm lepiej jest skorzystać z usług mniejszych agencji o skonkretyzowanym działaniu.

 

Wyróżnić w tej kwestii można agencje:

- Reklamy konwencjonalnej;

- Field marketingu;

- Reklamy cyfrowej.

 

Każda z nich jest w stanie przygotować dla Twojej marki odpowiednią strategię komunikacji reklamowej, dzięki której wzrośnie jej rozpoznawalność oraz sprzedaż. Różnice zaczynają się w momencie formy reklamy, którą chcesz osiągnąć.

 

Agencja reklamy konwencjonalnej zajmuje się wszystkimi typami reklamy, które znasz bardzo dobrze, a nawet możesz mieć taką reklamę pod ręką, bo np. długopis z logo marki już jest reklamą! Ulotki, plakaty, banery itd. są z nami na co dzień i przypominają o istnieniu firm, z których usług korzystaliśmy. Przyznasz, że czasem jest to irytujące, gdy jesteś wręcz obsypywany materiałami reklamowymi, ale dla marki jest to bardzo istotny proces. Dlaczego? Z prostego powodu – klienci nie będą korzystać z Twojej firmy, jeśli jej nie będą widzieć. A reklama tradycyjna zadba o to, żebyś był widoczny!

 

Gdy jesteś już widoczny, spraw, żebyś wygrał walkę, która trwa przez ułamki sekundy, gdy potencjalny klient zastanawia się między dwoma produktami stojąc przy półce w sklepie. W tym pomoże Ci agencja field marketingu – czyli reklamy indoorowej. Postawienie w sklepie standu z Twoją marką lub zwykła zmiana opakowania sprawi, że ktoś może wybrać właśnie Twój produkt, a agencja marketingowa doskonale wie, jak na taką decyzję wpłynąć.

 

Kolejnym ważnym elementem, na którym warto się skupić, jeśli nie ograniczyć tylko do niego, jest reklama cyfrowa. Obecnie przeciętna osoba spędza w Internecie ok. 6h dziennie, a co za tym idzie, powstaje w tym miejscu ogromne pole do reklamy Twojego produktu.

 

Agencje reklamy internetowej doskonale wiedzą, jakie strony przegląda Twój potencjalny klient. Co ważniejsze, nie jest to żaden sekret! Nie ma co ukrywać, że obecnie Internet został zdominowany przez strony i aplikacje: Facebook i Google.

 

Na tej podstawie też często dzielą się specjalizacje agencji reklamowych. Agencje social media stworzą dla Ciebie reklamy, które będą wyświetlały się w Facebook’u, Messengerze, Instagramie, WhatsAppie itd. Wymieniać można długo, ale cel jest jeden – nawiązanie relacji między marką a klientem, w platformie dedykowanej do nawiązywania relacji – logiczne!

 

Agencje Google Ads skupiają się na drugiej, znaczącej części Internetu, czyli prawie wszystkim co znajdziemy poza mediami społecznościowymi. Zauważ, że przechodząc na jakąkolwiek stronę wyszukaną przez Google, można tam zobaczyć reklamy wyświetlane właśnie przez Google Ads. Idąc dalej można stwierdzić, że tylko strony, które wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwani się liczą. Nikt nie będzie spędzał godziny na wertowanie stron internetowych, tylko po to, żeby dotrzeć do Twojej firmy. Być może wpadnie po drodze na stronę konkurencji i właśnie jej ofertę wybierze. A gdy skorzystasz z usług agencji reklamy w Internecie dosłownie wyprzedzisz konkurencję!

 

Teraz warto wspomnieć, jak współpracować z agencją reklamową, aby odnieść zamierzone efekty.

 

Wszystkie przedstawione wyżej sprawy wyglądają świetnie, ale tylko dobrą współpracą można je osiągnąć. Agencja reklamowa jako firma najczęściej zarabia na obsługiwaniu kilku klientów jednocześnie. Oprócz Twojego przykładowego sklepu z zegarkami, może obsługiwać również zakład mechaniczny, restauracje i jeszcze kilku innych klientów.

Jeśli chcesz odnieść najlepsze wyniki wystarczy, że będziesz w stałym kontakcie z pracownikiem agencji. Dobra komunikacja sprawi, że będzie wciąż o Tobie pamiętał i doprowadzi Twoją kampanię do sukcesu!

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót