Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sie 20, 2019

Reklama Internetowa, czy warto w nią inwestować?

Społeczeństwo się rozwija, a razem z nim rozwijają się formy reklamy. Twoja konkurencja działa w tym obszarze więc Ty także powinieneś poczynić odpowiednie kroki.

Zacznijmy od tego, jaki sens ma inwestycja w reklamę internetową.

Obecnie, jako ludzkość uzależniliśmy wiele obszarów naszego życia od Internetu. Chodzi tu zarówno o sytuacje, takie jak oglądanie serialu wieczorem na Netflixie, jak i o obsługę działu handlowego dużej firmy przez internetowy system CRM. Jako dowód możemy sobie przypomnieć sytuację, która miała miejsce podczas tegorocznego Opener’a. Instagram nie działał przez kilka godzin, a to już spowodowało (łagodnie to ujmując) ogromne zaniepokojenie wśród uczestników festiwalu.

Nic dziwnego. Już jesteśmy przyzwyczajeni, że w Internecie spędzamy od kilku do kilkunastu godzin dziennie. I tutaj pojawia się furtka dla Ciebie, jako właściciela firmy. Skoro już wiesz, gdzie Twoi potencjalni klienci spędzają ogromną ilość czasu, dlaczego miałbyś do nich nie dotrzeć ze swoim produktem?

Tym bardziej, że obecnie masz możliwość zrobić to dokładnie tak, aby osiągnąć adekwatne dla Twojej działalności cele. Na początku musisz zdać sobie sprawę, z tego, do kogo kierujesz swój komunikat i gdzie Twój potencjalny klient może często zaglądać.

Do jednych odbiorców dotrzesz za pomocą E-mail marketingu, który wysyłany jest do odpowiedniej bazy mailingowej, przedstawiającej odpowiednie cechy behawioralne i demograficzne. Od razu możesz się domyślić, że mailing marketingiem dotrzesz do klientów bardziej zamożnych, którzy będą bardziej podatni na produkty klasy premium. Wysyłając im informację Real Time, czyli w chwili, kiedy przeglądają swój mail, masz szansę na sfinalizowanie sprzedaży dosłownie kilka minut po wysłaniu reklamy. Tym bardziej wykorzystując komunikaty rich-media (czyli wszelkie formy niekonwencjonalne, jak na przykład video) zwiększasz tę szansę o aż ok. 30%.

Konsumenci są różni i niektórzy wolą podejmować decyzje zakupowe sami. Na szczęście na nich też jest sposób.

Istnieje grupa, która nie zareaguje na żadną reklamę i nie kliknie w jakikolwiek baner. Jednak ta grupa też żyje i musi dokonywać zakupów. Grono takich ludzi poprzedza zakup sprawdzeniem oferty konkurencji i wybraniem tej najkorzystniejszej. Natomiast można wpłynąć na ich wybór po prostu pokazując im swoją ofertę jako pierwszą. Bardzo mało ludzi ma chęć i czas na to żeby przeglądać godzinami różne sklepy, aby znaleźć ten jedyny. Najczęściej ograniczają się do porównania od 3. do 5. pierwszych wyników, które podpowiada im wyszukiwarka internetowa i reklama internetowa sprawia, że spośród setek firm, tylko te 5 ma szansę na sprzedaż.

Aby Twoja firma została wzięta pod uwagę musisz wykorzystać narzędzia do pozycjonowania, bo gdy klienci nie widzą Twojej marki, przestaje ona dla nich istnieć.

Przydatny w tej kwestii staje się content marketing, czyli sprawienie, żeby Twoja firma oferowała treści na tyle interesujące, że sama wyszukiwarka się nią zainteresuje. Bo jeśli przekonasz algorytm Google, to on sam przyciągnie do Ciebie klientów. Można to zrobić np. w postaci bloga odpowiadającego Twojej branży. Jeśli czytasz ten artykuł, to widzisz sam, jakie to jest skuteczne!

Jak reklamować się poza Twoją stroną internetową lub mailem, czyli w miejscach, na które na pierwszy rzut oka nie masz wpływu?

Obecnie pozostała część Internetu, na dobrą sprawę dzieli się na dwie części – Media społecznościowe oraz strony wyszukane przez Google.

Zacznijmy od miejsca, które kojarzy nam się z przyjemnymi dyskusjami, memami i zdjęciami znajomych. Na ten moment największym potentatem w social media jest oczywiście Facebook, który posiada pod sobą wiele aplikacji takich jak WhatsApp, Instagram, Messenger i wiele innych. W tym momencie z Facebooka korzysta ponad 16 mln Polaków i dziennie spędza przy nim średnio kilka godzin. Ze względu na specyfikację mediów społecznościowych, masz tam unikalną możliwość na budowanie ważnego elementu Twojej działalności – relacji z klientami. Tworząc angażujące treści docierasz tam, gdzie Twój klient sam będzie chciał Cię słuchać, a co za tym idzie – polubi Twoją markę.

Dodatkowo operując narzędziami Facebook Ads możesz samemu określić komu ma się wyświetlić Twój komunikat, w jakim terminie, z dokładnością co do minuty, w jakiej lokalizacji i co ma przekazać. Algorytm Facebooka dokładnie analizuje, jakie treści przyciągają naszą uwagę i na podstawie zebranych danych przedstawia Twoje publikacje osobom, które będą chciały skorzystać z usług Twojej firmy lub nawet same z siebie będą skłonne podać dane kontaktowe, abyś mógł osobiście przedstawić im swoją ofertę.

Są też użytkownicy, którzy wolą korzystać ze stron innych niż media społecznościowe. Najczęściej wchodzą tam przez wyszukiwarkę Google, dzięki czemu Ty możesz dotrzeć do nich ze swoją reklamą. Platforma Google Ads pozwala Ci wyświetlić swój baner, na stronie, o której istnieniu możesz nawet nie wiedzieć. Wszystko po to abyś dotarł do osoby, która zainteresuje się Twoją firmą.

Mając do dyspozycji tak ogromne pole do manewru, aż żal nie skorzystać z reklamy internetowej.

Skoro i tak już jesteś w Internecie (nawet w tym momencie), nie czekaj - zrób pierwszy krok do rozwoju Twojej firmy!

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót