Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sie 11, 2019

Social media wciąż odgrywają dużą rolę w reklamie internetowej.

Jakie jest Twoje pierwsze skojarzenie z mediami społecznościowymi? Być może są to zdjęcia z wakacji, memy internetowe lub dyskusje na grupach.

Świadczy to o fakcie, że social media, mimo dużego udziału firm, dalej sprawiają przyjemność z korzystania. I nie ma planów, aby to się zmieniało. Właściciele portalu Facebook dobrze wiedzą, że użytkownicy będą korzystać z ich aplikacji, tylko jeśli będzie to przyjemne, dlatego zrobią wszystko co w ich mocy, aby tak było.

Dla Twojej firmy ma to dużo większe znaczenie niż by się wydawało. Dlaczego? Powodów jest kilka.

Po pierwsze, rozchodzi się o widoczność Twojej marki w social mediach. Przeglądanie kanału aktualności, czyli potocznie feed’u, jest uwarunkowane personalnie, na podstawie indywidualnych zainteresowań i aktywności użytkownika. Facebook cały czas monitoruje to, jakie treści najdłużej oglądamy, do jakich postów zostawiamy reakcje i jakie wpisy komentujemy. Kilka minut spędzonych na przeglądaniu Facebooka daje algorytmowi setki, jeśli nie tysiące danych informacji na temat tego, co powinno być w feed’zie wyświetlane.

I te informacje powinieneś wykorzystać! Jeśli chcesz, żeby liczba osób, które znają Twoją firmę rosła, a razem z nią sprzedaż, powinieneś skupić się na tym, żeby Facebook chciał wyświetlać Twoje treści użytkownikom. Niestety, nudny opis techniczny produktu może nie poskutkować, ale za to umiejętnie poprowadzona rozmowa w komentarzach na temat spraw technicznych, może mieć zgoła lepsze efekty! Wszystko przez to, że zaangażujesz swoich odbiorców. Facebook będzie udostępniać Twoje kolejne publikacje, bo przestaną być zwykłymi reklamami i staną się polem do rozmowy.

Zwiększając ilość punktów styczności z odbiorcami sprawiasz, że wizerunek Twojej firmy stanie się bardziej rozpoznawalny.

Pogłębiając kwestię wizerunku firmy warto podkreślić to, czy jest ona na bieżąco z trendami. Oczywiście, że milej korzysta się z usług firmy, która wie co się dzieje w otaczającym ją świecie. Dla Ciebie reklama w mediach społecznościowych jest rozwiązaniem idealnym. Jeszcze kilka lat temu wykonanie materiału RTM (Real Time Marketing), który idealnie pokazuje, jak marka jest „trendy”, było bardzo trudne, ze względu na etap produkcji reklamy. A dziś? Dziś wystarczy 5 minut pracy nad reklamą i odpowiednio nośny temat. Dużo prościej oraz szybciej kliknąć przycisk „opublikuj” niż wysyłać materiały do drukarni i roznosić wydruki. Na tym, co dzieje się „w tym momencie” również zależy Facebookowi, dlatego zastosowanie Real Time Marketingu zapewni Twojej marce sporą liczbę odbiorców!

Wszystko to dynamicznie się zmienia, wraz z rozwojem społeczeństwa. Dlatego też musisz być na bieżąco z samą platformą, jeśli chcesz zdobyć uwagę klientów i możliwość dotarcia do nich. Aby wyjaśnić dokładnie o co chodzi ze zmianami na Facebooku posłużę się przykładem formatu wideo. Ostatnimi czasy jest on bardzo promowany i sam możesz to zauważyć, przeglądając własny feed. Facebook to też jest firma, która musi liczyć się z konkurencją, dlatego też walczy o odbiorców z obecnie swoim największym konkurentem pod względem contentu – YouTubem, którego właścicielem jest Google. Treści na YouTube to głównie materiały wideo, więc, aby przejąć choć kilka minut z czasu, który użytkownik miałby spędzić oglądając film w innym serwisie, Facebook postanowił maksymalnie często wyświetlać treści wideo u siebie. W ten sposób firma gwarantuje sobie, że użytkownicy więcej czasu spędzą oglądając aktualności Facebook’a.

Wiedząc skąd biorą się zmiany w serwisie, można obserwować działania platformy i być gotowym. Tyle wystarczy, aby wyprzedzić konkurencję!

Wszystko ma jednak swoje minusy.

Aby treści były jak najbardziej przyjazne odbiorcom i charakter portalu, który ma łączyć ze sobą ludzi nie został zatracony, treści publikowane przez marki są często wyświetlane dopiero po publikacjach znajomych. Facebook woli najpierw pokazać zdjęcie, które Twoja przyjaciółka zrobiła swojemu dziecku, a dopiero później reklamę marki, którą być może byłbyś bardziej zainteresowany.

W tym miejscu z pomocą przychodzi platforma Facebook Business. Daje ona możliwość tworzenia reklam w dogodny sposób, który pozwala zachować charakter platformy oraz zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Wykorzystując umiejętnie możliwości Facebook Ads sprawisz, że Twoja marka zyska, i to w przejrzysty sposób.

Jak wcześniej wspominałem, Facebook zbiera dokładne dane na temat tego, co interesuje poszczególnych użytkowników, dlatego też reklama w social media jest bardzo użyteczna, ponieważ dociera do konkretnego, potencjalnego klienta. Możesz przygotować odpowiednią reklamę, która zostanie wyświetlona ludziom, którzy sami z siebie będą chcieli przejść na Twoją stronę internetową lub podać Ci swoje dane kontaktowe.

Odpowiednio konfigurując grupę docelową, otrzymujesz zainteresowanych klientów!

Wychodząc o krok dalej, możesz prowadzić sklep internetowy, który rozwinie się dzięki social commerce. Wystarczy, że pokażesz użytkownikom swoje produkty, a Facebook i tak, będzie chciał wyświetlać te, które przynoszą najlepsze efekty, w myśl atrakcyjności kanału aktualności. Nic tylko stworzyć reklamę i obserwować jak ROAS (czyli Return On Ads Spend) rośnie!

W reklamie w social media bądź atrakcyjny!

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót