Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lip 26, 2019

Polski rynek sklepów e-commerce rośnie co roku

Handel w sieci dynamicznie się rozwija i staje się coraz ważniejszym sposobem dotarcia do klienta. E-commerce to kanał dystrybucji, który występuje w różnych formach, są to przede wszystkim sklepy internetowe, platformy zakupowe, programy partnerskie, reklama merchant center, kampanie produktowe, reklama google zakupy czy reklama w social media.

 

Sklepy on-line

Sklepy internetowe zostały dostrzeżone przez przedsiębiorców jako łatwa droga dotarcia do nieograniczonej liczby potencjalnych klientów. Okazało się, że narzędzie to, umiejętnie wykorzystane, w praktyce okazuje się bardzo opłacalne i niewymagające wielkich przygotowań oraz nakładów finansowych. Znika bariera związana z lokalizacją, nie trzeba mieć nawet, wymaganego w tradycyjnej sprzedaży, lokalu użytkowego. Jest wiele osób, które prowadzą swoje sklepy czy aukcje internetowe w zaciszu własnego domu. W przypadku towaru o niewielkich gabarytach (np. biżuterii, zegarków, długopisów itp.) rolę magazynu może pełnić nawet niewielki pokój z ustawionymi regałami i półkami.

 

E-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija

 

Obecnie obserwuje się stały wzrost e-commerce, wzrasta także zapotrzebowanie na reklamę google zakupy. Trwa również ciągły postęp technologiczny, który stwarza nowe możliwości. Są tacy ludzie, którzy twierdzą nawet, że sklepy internetowe będą przyczyną upadku większości sklepów stacjonarnych. Oczywiście, obydwa te sposoby nabywania towarów mają swoje zalety i wady, są zwolennicy kupowania tradycyjnego oraz on-line, dlatego na pewno będą współistnieć. Trzeba jednak zauważyć, że przybywa osób, które kupują przez Internet. Jest to związane na pewno z przemianami w społeczeństwie, wiele osób urodziło się już w dobie Internetu, a i starsi użytkownicy przekonują się do takiego sposobu kupowania różnych przedmiotów. Ci ostatni doceniają przede wszystkim wygodę, nie muszą dźwigać ciężkich towarów, które mogą zostać im dostarczone pod same drzwi. Zwiększa się także dostępność Internetu, komputer jest dziś prawie w każdym domu. Również możliwości technologiczne uległy poprawie i sieć internetowa jest osiągalna dziś nawet w tych miejscach, które kilka lat wcześniej były zupełnie niedostępne. Dodatkową szansą dla sprzedaży on-line jest zakaz handlu w niedziele. Niewątpliwie przekłada się to na wzrost sprzedaży przez Internet. Klient nie może co prawda natychmiast dysponować towarem, może go jednak natychmiast kupić (dokonać transakcji). Szczególnie bezproblemowe i atrakcyjne jest kupowanie tą drogą książek, zegarków, biżuterii, czy kosmetyków. Dokładny opis i zdjęcie są wystarczającą zachętą, by nabyć interesujące nas przedmioty.

 

Jak kupują Polacy w sieci, do ilu osób może trafić reklama merchant center?

Wyniki badań są zachęcające, liczba konsumentów kupujących online systematycznie rośnie i przekroczyła w Polsce już 15 mln. Co druga osoba do zakupów przez Internet używa urządzenia mobilnego, są to przede wszystkim smartfony. Najczęściej nabywane są ubrania, artykuły takie jak książki, płyty muzyczne, bilety na koncerty, urządzenia elektroniczne.

Koszty biznesu on-line zależą głownie od rodzaju sklepu i sposobu jego prowadzenia. Są takie osoby, które wolą wykupić abonament na wielkiej platformie, w zamian otrzymują gotową witrynę  do prowadzenia sprzedaży. Inni przedsiębiorcy natomiast tworzą sklep od podstaw, nawet samodzielnie, bez pomocy specjalistów. Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo dochodowe, przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkich finansów. Niezwykle istotna jest jednak pomysłowość, zdeterminowanie, plan działania oraz odpowiednia promocja sprzedaży, np. poprzez kampanie produktowe, reklamę merchant center.

 

Czym są reklamy w produktowe?

Reklamy produktowe związane są z systemem promocji firmy Google — Google Ads. System ten bez przerwy się rozwija i stwarza ogromne, zupełnie nowe możliwości dla biznesu. Można konstruować zaawansowane kampanie dla e-commerce, poprzedzone dokładną analizą, szczegółowo targetowane. Reklamy google zakupy zawierają wiele danych, takich jak: zdjęcie produktu, jego nazwę, opis, adres sklepu itp. Reklamy produktowe wyświetlają się on-line, podobnie jak reklamy tekstowe. Słów kluczowych nie dobiera się jednak ręcznie, gdyż są generowane automatycznie na podstawie przesłanego pliku produktowego. Zawiera on listę produktów a w tym opis i tytuł, na podstawie którego generowane są słowa kluczowe. Warto wspomnieć, że reklamy produktowe dodatkowo widoczne są w sieci partnerów wyszukiwania, w tym na Youtube czy w zakupach Google.

Reklamy produktowe przynoszą wiele korzyści. Można reklamować wiele różnych rzeczy, a koszty kliknięcia nie są wysokie. Klient zobaczy zdjęcie wyszukiwanego przedmiotu, wraz z jego ceną, nazwą oraz nazwą sklepu. Wystarczy kliknąć reklamę i po chwili znajdziemy się na stronie z tym produktem i nie trzeba już wyszukiwać asortymentu w sklepie internetowym. Reklama google zakupy jest ponadto zawsze pod kontrolą, gdyż Google na bieżąco aktualizuje dostępność asortymentu.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy