Blog
Kategorie
Kampanie Google Ads - Czy warto być widocznym w wyszukiwarce Google?
Aby odpowiedzieć na to pytanie zastanówmy się, co chcemy osiągnąć. Najczęściej będzie nam zależało na wzroście sprzedaży lub rozpoznawalności Twojej marki, a do obu tych efektów potrzebujemy KLIENTA!
Jak więc do niego dotrzeć? Gdzie znajdziemy pole do zakomunikowania mu o naszej marce?
Zacznijmy od zachowań współczesnych konsumentów i ich sposobie myślenia. Coraz więcej czasu w ciągu dnia spędzamy na korzystaniu z Internetu. Statystycznie sam smartphone przeglądamy od 50. do aż 330 razy dziennie. Przy pojedynczym odblokowaniu spędzamy od kilku do kilkudziesięciu minut na przeglądanie aplikacji, stron internetowych oraz maili, co daje nam dzienną liczbę kliknięć w wysokości ponad 2600!
Wiedząc już, gdzie Twój potencjalny klient spędza ogromną ilość czasu, odpowiedź na pytanie: czy warto być widocznym w wyszukiwarce, jest prosta – Tak!
Aby na tym zyskać, musisz umiejętnie wykorzystać narzędzia Google Ads!
Sama platforma ciągle się rozwija oferując nowe możliwości. Kiedyś Google AdWords czyli połączenie advertising (reklama) i words (słowa) oferowała możliwości idealnie pasujące do systemu Google - kampanii AdWords, czyli marketingu SEM (Search Engine Marketing) proponującego podobne strony na podstawie słów kluczowych.
Jak korzystać z całego systemu GoogleAds?
Na początku ogranicz się do podstaw, ponieważ zbyt skomplikowana konfiguracja kampanii AdWords może okazać się jedynie studnią bez dna, która pochłania budżet i nie daje nic w zamian. Możesz wpaść w pułapkę, w której pojawiają się kliknięcia, koszty reklamy rosną a sprzedaż stoi w miejscu. Dzieje się tak w momencie, kiedy reklama dociera do osób w złym momencie. Na przykład włączasz reklamę w piątek popołudniu i następnego dnia orientujesz się, że cały budżet został już wykorzystany przez noc. Google nie okradł Cię z pieniędzy, ale zrobiła to zła konfiguracja. Twoja reklama pojawiała się w wyznaczonych godzinach i przy określonych tematach wyszukań, ale złe założenia sprawiły, że zapłaciłeś za wyszukanie Twojej strony w momencie, gdy nikt nie miał ochoty korzystać z Twoich usług. Nie oszukujmy się, jeśli ktoś klika w reklamę kredytów gotówkowych o 1. w nocy z piątku na sobotę, szanse na sfinalizowanie takiej sprzedaży są nikłe.
Praca nad kampanią Google Ads tak naprawdę nigdy się nie kończy i zawsze jest coś, co można udoskonalić. Warto o tym pamiętać i nie spoczywać na laurach, gdy skończymy konfigurować reklamy. Jednak nie ma czego się obawiać. Jeśli konfigurujesz reklamę z określonym celem i wiesz do kogo ją kierujesz możesz tylko czekać na zyski.
Nie tylko w postaci kontaktów lub zakupów, ale również wizerunkowych. Korzystając z Google Ads zyskujesz już na samym starcie, ponieważ pokazujesz zaangażowanie w rozwój nowych technologii i uświadamiasz potencjalnym i obecnym klientom, że Twoja firma jest na bieżąco z nowinkami.
A zawsze milej się korzysta z usług firmy, która jest „na bieżąco”.
Wykonaj już dziś pierwszy krok w rozwoju swojej firmy i pokaż się w wyszukiwarce!
Komentarze