News

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 30, 2017

Google Analytics jak udostępnić agencji reklamowej

Każdy pyta jak udostępnić dane agencji reklamowej aby nie widziała wszystkiego? Lub jak dać wgląd aby mogli prowadzić skuteczne działania. Pamiętaj że jako administrator zawsze możesz podłączyć lub odłączyć osobę z widoku GA. Wyprzedzając i skracając wasz i nasz cenny czas poniżej przedstawiamy krótką ścieżkę jak udostępnić raporty i statystyki z google analytics osobie prowadzącej kampanie lub agencji reklamowej.
Instrukcja udostępnienia konta Google Analytics
Legenda:
A. Widok
B. Ustawienie filtrów
C. Przydzielenie dostępu do stworzonego widoku
D. Upewnienie się, że jest aktywny moduł śledzenia konwersji Ecommerce dla stworzonego widoku
Aby poprawnie skonfigurować widok należy:
1. Wejść na główną stronę konta Google Analytics i
2. dalej na zakładkę Administrator (z prawej strony).

A. Widok
3. Przechodzimy do menu widok (3 kolumna z prawej strony)
W rozwijanym menu – dodajemy opcję nowy widok
Klikamy na witryna – następnie nazywasz ten widok jakąś nazwą np. PiRmedia
Wybieramy strefę raportowania Polska i
Zapisujemy – utwórz widok danych (niebieski przycisk na dole)

Następnie konfigurujemy filtry jeśli chcemy ukryć część danych. Tu warto się zastanowić dlatego że im więcej danych damy tym więcej można porównać. Tzn każda osoba która optymalizuje kampanie porówna wyniki do innych działań :) Czy to dobrze? My uważamy że tak dlatego sugerujemy na podpięcie całego widoku

B. Filtry

4. Jeżeli stworzyliśmy nowy widok – wracamy do głównej strony Administrator
5. Po prawej stronie menu Widok i wyborze naszej nazwy widoku np. PiRmedia, przechodzimy do Filtrów z menu Widok poniżej w kolumnie Widok
6. Klikamy na Nowy filtr (czerwony przycisk)
7. Tworzymy Nowy filtr
8. Zaznaczamy filtr Niestandardowy
9. Klikamy w rozwijane menu i klikamy w opcję Uwzględnij
10. Uwzględniamy w Pole Filtru – źródło kampanii
11. We Wzorzec Filtru wpisujemy PiRmedia (ponieważ taką nazwę nadajemy w utm source=PiRmedia)
12. I zapisujemy (niebieski klawisz Save)

C. Zarządzanie użytkownikami

13. Wracamy na główną stronę do menu Widok i wybieramy Zarządzanie użytkownikami
14. W opcji przyznaj uprawnienia dla wpisujemy adres osoby/osób, której przyznajemy dostęp (uwaga – musi to być adres, który ta osoba używa w aplikacjach Google niekoniecznie kończący się na domenę gmail.com) – w naszym przypadku to są adresy agencja.pirmedia@gmail.com

15. W opcji obok wybieramy dostęp – opcję Zobacz i przeanalizuj
16. Zaznaczamy opcję Powiadom tego użytkownika przez e-maila,
17. Po czym klikamy w opcję Dodaj

Tu w wielu przypadkach agencja poprosi o pełen dostęp dlatego że będzie chciała np podpiąć listy remarketingowe z GA by np spiąć konta aby klient mógł sprawdzać pełne wyniki i wydatki na koncie na jakim jest prowadzona kampania.

D. Ostatnia rzecz upewniamy się, że jest aktywny moduł śledzenia konwersji Ecommerce, który pozwoli nam zweryfikować, czy ruch, który kierujemy do Państwa przekłada się na sprzedaż. Moduł śledzenia należy aktywować dla stworzonego widoku.

I to wszystko mamy nadzieję że pomogliśmy

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót