Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
kwi 14, 2019

Agencja Reklamowa - Marketingowa czym jest i czy warto z nimi współpracować?

Agencja Reklamowa - Marketingowa czym jest i czy warto z nimi współpracować?

 

W każdej firmie przychodzi moment, w którym zdaje sobie ona sprawę z potęgi reklamy. W świecie wypełnionym po brzegi najróżniejszymi produktami, żeby coś sprzedać, trzeba się wyróżnić. Zauważyli to już mieszkańcy starożytnych miast, o czym świadczą najstarsze ogłoszenia reklamowe z Teb sprzed ok. 3000 roku p.n.e.

Reklama czy marketing?

Klasyczny podział na agencję reklamową i marketingową powoli odchodzi w niepamięć. Jeszcze niedawno mówiło się o tej pierwszej jako niewielkim elemencie składowym drugiej. Agencja marketingowa powinna oferować obsługę full service, która polega na opracowaniu całej strategii dla firmy w oparciu o Marketing Mix, czyli słynne 4P:

  • Product – produkt,
  • Price – cena,
  • Place – miejsce,
  • Promotion – promocja.

Dzięki temu staremu, akceptowanemu przez wszystkich modelowi łatwo zauważyć, że reklama stanowi tylko niewielką część składową. Miejsce na nią jest przewidziane dopiero w 4 punkcie ,,Promotion”. Marketing obejmuje dużo szerszą perspektywę. Jest odpowiedzialny między innymi za systematyczne planowanie, wdrażanie oraz kontrolę działań biznesowych, a także strategii, które pozwolą firmie na realizację jej misji i stały rozwój w wytyczonych przez nią kierunkach. Reklama, która stanowi ostatni etap Marketingu Mix, powinna realizować założenia strategiczne agencji marketingowej. W takiej sytuacji obowiązki agencji reklamowej to: stworzenie odpowiedniego komunikatu dotyczącego produktu lub usługi, opracowanie kreacji produktu czy key visual kampanii. Twórca reklamy jest więc po prostu wykonawcą wytycznych narzuconych przez dział marketingu. Czy nadal tak jest?

Czas przynosi nowe

Jeszcze niedawno, kiedy mówiło się o nośnikach reklam, stosowano klasyczny podział na ATL i BTL. Pierwszy skrót odnosił się do reklam o dużym zasięgu, czyli np. telewizji, plakatów, ulotek, billboardów, prasy. Drugi dotyczył niestandardowych działań reklamowych skierowanych do mniejszej grupy klientów, jak spersonalizowane zakładki w książkach lub konkursy w sklepach. Jednak wraz z komercjalizacją Internetu pojawił się zupełnie nowy typ reklam. Z jednej strony reklama online ma charakter masowy, z drugiej można ją spersonalizować i targetować do konkretnej grupy odbiorców. W ten sposób Internet przełamał niezawodne do tej pory schematy. Tak samo stało się z podziałem agencji na marketingowe i reklamowe. Reklama w Internecie wymaga czegoś więcej niż tylko kreacji. To sprawia, że tworząc treści promocyjne w tym środowisku trzeba zawsze opracować strategię, stale monitorować aktywność użytkowników i dostosowywać do nich swoje treści, jednocześnie działając zgodnie z celami strategicznymi firmy.  Trudno tutaj mówić o podziale na marketing i reklamę.

 

Agencja reklamowa – marketingowa

Tak dochodzimy do najważniejszego sektora reklamowego dzisiejszych czasów. Internet jest obecnie najistotniejszym medium, w którym warto inwestować w reklamę. Wszystkie wyniki badań potwierdzają, że to tutaj nasi potencjalni klienci spędzają najwięcej swojego czasu. Agencja reklamowa zajmująca się tym sektorem musi zatrudniać specjalistów z różnych dziedzin oraz na bieżąco śledzić zmiany na rynku. Reklama w Internecie obejmuje m.in.: 

  • tworzenie stron na Facebooku, Instagramie, Twitterze i budowanie społeczności wokół firm,
  • content marketing
  • zakładanie lub ulepszanie stron WWW, optymalizację pod SEO,
  • reklamy wideo na portalach społecznościowych oraz Youtube,
  • remarketing, czyli dotarcie do zainteresowanej grupy potencjalnych klientów z kolejnymi przekazami reklamowymi,
  • dostosowanie reklam na urządzenia mobilne,
  • reklamy produktowe dla e-commerce,

Agencja zajmująca się reklamą w Internecie jest bardzo istotna dla firmy. Do jej zadań należy stałe monitorowanie zachowań konsumenckich w celu optymalizacji reklam pod odpowiednią grupę docelową. Jest ona najbliżej klientów firmy – zna ich nawyki, zainteresowania, ścieżki jakimi poruszają się w sieci – co daje jej możliwość proponowania zmian w działaniu danego przedsiębiorstwa. Internet wymusza również planowanie budżetu na konkretne działania reklamowe, który może mieć bezpośrednie przełożenie na końcowy efekt kampanii. Innymi słowy, marketing internetowy wymaga interdyscyplinarnych umiejętności.

Czy warto współpracować z agencją?

Po lekturze powyższego artykułu odpowiedź nasuwa się sama – oczywiście, że warto. Nawet najlepszy dział marketingu nie jest w stanie zapewnić tak wysokiej jakości obsługi jak zewnętrzna agencja. Przede wszystkim nawiązujesz współpracę z różnorodnym zespołem, który składa się ze specjalistów z konkretnych dziedzin jak: copywriting, grafika komputerowa, programowanie, zarządzanie projektami czy komunikacja. Każda z tych osób ma za sobą bagaż doświadczenia, które pozwala mu wybrać najlepsze rozwiązanie dla Ciebie. Sam musiałbyś popełnić wiele błędów, zanim dotarłbyś do zadowalających rezultatów. Agencja pomoże Ci zaoszczędzić czas i pieniądze. Oczywiście możesz spróbować dojść do tego wszystkiego sam, ale czy warto?

 

 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy