Content Marketing

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
maj 11, 2019

Content marketing, dlaczego jest taki ważny. O co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi?

Content marketing, dlaczego jest taki ważny. O co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi?

Prowadząc firmę często spotykasz się z ofertami wszelkiej formy promocji w Internecie. Czy to email marketing, e-commerce, Google Ads czy reklama w mediach społecznościowych liczy się tylko jedno – wzrost zysku w Twojej działalności. Gdzie w tym wszystkim znajduje się content marketing?

Na potrzeby tego artykułu podzielmy formy reklamy na dwie grupy – pierwszą, wywołującą natychmiastową reakcję oraz drugą, reklamę długofalową.

Wymienione w pierwszym akapicie metody są skuteczne w pojedynczych akcjach takich jak sezonowe promocje czy krótkoterminowe, okazjonalne akcje. Dzięki wykorzystaniu dzisiejszych możliwości jakie daje nam Internet, uzyskanie pojedynczych sprzedaży nie jest żadnym wyzwaniem.

Dotarcie do potencjalnego klienta i przedstawienie mu Twojego produktu w momencie, gdy jest on najbardziej potrzebny to zdolność, którą dzisiejsi marketerzy rozpracowali już na najdrobniejsze czynniki pierwsze. Korzystając z ich usług możesz być pewny, że zainwestowane pieniądze wrócą do Ciebie z nawiązką po pojedynczych sprzedażach.

Jakie zadanie spełnia więc Content Marketing? Po co go stosować, skoro inne formy reklamy generują zysk?

Wyjaśnijmy to sobie krok po kroku.

Content Marketing jest wyjściem naprzeciw potrzeb dla ciągle rozwijającego się świata oraz możliwością podniesienia statusu Twojej firmy. Dzięki umiejętnemu prowadzeniu kampanii content marketingu zyskujesz to, co nie mieści się w tabelkach miesięcznych raportów i coś czego nie można wpisać do pliku excela z rozliczeniami – zyskujesz swoją własną MARKĘ.

Jest to bardzo ważny aspekt prowadzenia działalności, niestety jeszcze w Polsce niedoceniany. Zbyt często polskie firmy skupiają się na szybkim zysku i podchodzą do biznesu bez ambicji. Na naszym rynku jest ogrom bezimiennych firm, z których usług bądź produktów korzystamy, ale do nich nigdy nie wrócimy.

Bardzo często właściciele firm traktują content marketing jako marnowanie pieniędzy, które mogliby spożytkować chociażby na reklamy Google Adwords. Nie zależy im na rozpoznawalności tylko na szybkim zysku. Jest to błędne koło, które marnuje cały potencjał firmy!

Content marketing to tworzenie głosu marki i aktywne komunikowanie z potencjalnymi klientami, którzy stają się z czasem publicznością.

Wyobraź sobie sytuacje, w której chcesz kupić butelkę wody i masz do wyboru dwie dokładnie takie same butelki, z tym samym składem, ceną i mineralizacją. Jedyna różnica pomiędzy nimi to firma produkujące tę wodę. O jednej nie wiesz z reklam nic więcej oprócz tego, że dobrze nawadnia i można ją wziąć wszędzie. W przypadku drugiej, usłyszałeś lub zobaczyłeś w reklamie, że nie tylko dobrze nawadnia i można ją wszędzie zabrać, ale również jest dobra dla ludzi, którzy nie lubią poniedziałków. Wybierzesz pierwszą czy drugą? Odpowiedź zostawiam Tobie, ale chcę zwrócić uwagę na sytuację, w której obecnie się znajdujemy jako społeczeństwo.

Już nie kupujemy tylko potrzebnych produktów, tylko marki, które niosą ze sobą coś więcej. Podwyższamy swój własny status pokazując się w konkretnych markach, wspieramy akcje humanitarne korzystając z innych itd., a to wszystko dlatego, że marki przedstawiają swój unikalny charakter poprzez content.

Dzięki temu, że produkt niesie ze sobą wartość dodaną wygrywa walkę na półce sklepowej z innymi produktami. Nikt nie będzie chciał kupić zwykłej wody, gdy może kupić taką, która nie lubi poniedziałków. Druga woda jest przynajmniej w małym stopniu PODOBNA DO POTENCJALNEGO KLIENTA.  A ludzie lubią otaczać się osobami lub markami podobnymi do samego siebie.

Druga butelka wody wygrała walkę o klienta właśnie przez content. Nie różniła się niczym od pierwszej butelki, ale powiedziała coś nie związanego ze swoim tematem, co połączyło klienta z osobowością marki.

Content marketing, jak wcześniej wspominałem, jest procesem długofalowym i bardzo trudnym. Nie od razu Twoi klienci staną się publicznością i zaczną wybierać Twoją markę jako Top of the Mind (pierwszy wybór). Aby to osiągnąć czeka Cię długa i trudna praca, wytrwałe komunikowanie wartości pozamaterialnej Twojej marki. Na początku będziesz odczuwał to co wszyscy – odczucie marnowania budżetu i potencjału. Nie możesz jednak porzucić komunikacji swojej marki, bo zrobiłeś już najważniejszy krok – zacząłeś. Efekty pojawią się dopiero wtedy, kiedy Twoja publiczność zacznie przejmować charakter Twojej marki i będzie przekazywała komunikat za Ciebie!

Z dzisiejszymi narzędziami, które dają nam chociażby media społecznościowe, robienie interaktywnego content marketingu wymaga jedynie wytrwałości. Bardzo łatwo przygotować interesujące treści związane z Twoją działalnością oraz pociągnąć za język grono odbiorców np. zadając pytania, a z czasem, gdy klienci sami zaczną się chwalić korzystaniem z Twojej marki, żmudna praca stanie się ogromną przyjemnością (bo kto nie lubi słuchać pochwał od swoich klientów?).

Jednym z narzędzi zupełnie odciążających Ciebie jako właściciela przyszłej marki, jest sieć reklamowa Content Stream, która umożliwia skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, poprzez komunikację z nimi w oparciu o treści – atrakcyjne, użyteczne, angażujące oraz wspierające konsumentów w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Sprzedawaj coś więcej niż produkt, sprzedawaj swoją MARKĘ, dzięki content marketingowi!

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót