Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
mar 15, 2019

Jak się robi content w 2019? Content Marketing is KING

Szukając informacji o najpopularniejszych, a także najskuteczniejszych strategiach marketingowych, nie sposób nie natrafić na wyrażenie „content marketing”. To pojęcie znane jest już od kilku lat, ale z upływem czasu tylko zyskuje na znaczeniu .Obecnie każdy szanujący się marketer chce tworzyć dobry content. Jak sprostać temu wyzwaniu w 2019, mądrze wykorzystując trendy w tej dziedzinie?

Czym tak naprawdę jest content marketing?

Język, jakim posługują się osoby związane z marketingiem internetowym, rozwija się bardzo dynamicznie. Wciąż pojawiają się nowe strategie i narzędzia wykorzystywane do promocji w Internecie i potrzebują one swoich nazw, często zapożyczanych z języka angielskiego. W tym gąszczu tak wielu określeń można się pogubić, tym bardziej że często to samo słowo jest różnie rozumiane przez różne osoby.

Podobnie jest z content marketingiem, który tak naprawdę dla każdego może oznaczać co innego. Najpopularniejsza definicja mówi, że jest to marketing treści. W tej strategii chodzi o to, aby dostarczać odbiorcom ciekawe treści, które będą dla nich naprawdę przydatne, interesujące i dopasowane do ich potrzeb. To właśnie te treści określamy słowem content.

Podstawa to wartościowy content

Patrząc na powyższą definicję, można powiedzieć, że content marketing to odejście od nachalnych, irytujących reklam. Dobre kampanie content marketingowe nie tylko nie powodują u odbiorcy natychmiastowej chęci zainstalowania AdBlocka, ale wręcz spotykają się z pozytywnym, ciepłym odbiorem i powodują zaangażowanie oraz chęć powrotu. Tylko treści wysokiej jakości, zawierające w sobie przydatne informacje, pozwalają osiągnąć ten efekt.

Content marketing można uprawiać na wiele sposobów, różnymi kanałami. Warto prowadzić bloga firmowego i umieszczać na nim artykuły poradnikowe oraz relacje z wydarzeń takich jak firmowe imprezy. Ważna jest też obecność w social media i umieszczanie ciekawych wpisów, które ludzie zechcą komentować i udostępniać. Ogromny potencjał ma rozwijający się interaktywny content marketing, który działa na odbiorcę jeszcze lepiej niż statyczna treść.

Oblicze content marketingu w roku 2019

Czy rok 2019 przyniesie nam jakieś spektakularne zmiany? To się dopiero okaże, ale już dziś można pokusić się o jedną prognozę – wygląda na to, że marketing treści po prostu staje się marketingiem. Co to oznacza? Chodzi o to, że tradycyjna forma reklamy może niedługo zostać całkowicie wyparta poprzez kampanie content marketingowe. Wyskakujące znikąd bannery przestają spełniać swoją funkcję i by dotrzeć do potencjalnych klientów, trzeba wysilić się bardziej. Zdaje się to potwierdzać chociażby fakt, że sieć reklamowa content stream jest coraz popularniejsza i marketerzy wiedzą, że bez interesujących treści nie mają szansy na sukces.

Nadchodzące miesiące powinny przynieść rozwój tych narzędzi, które w poprzednich latach dopiero raczkowały. Czeka nas z pewnością jeszcze więcej video, które jest skuteczniejsze niż statyczny przekaz, a także czatbotów, które pomagają rozwiązywać klientom wiele problemów, oszczędzając czas pracowników. Ogromną popularność zyskuje również wyszukiwanie głosowe oraz wirtualni asystenci. Wciąż najbardziej warto inwestować w interaktywny content marketing, czyli na przykład quizy i gry. Jest to nie tylko sposób na zaangażowanie potencjalnego klienta, ale i na pozyskanie o nim wielu cennych informacji.

Nowa zasada marketingu – sukces klienta to Twój sukces

Ten współczesny rodzaj promocji, jakim jest content marketing, idealnie wpisuje się w potrzeby obecnych, coraz bardziej wymagających klientów. Odbiorca, z jakim mamy do czynienia w 2019 jest świadomy, na czym polegają techniki reklamowe i nie daje sobą manipulować. Dlatego właśnie content musi być tworzony tak, by dostarczyć mu jakąś korzyść. Poczucie zysku i sukcesu u klienta szybko przekłada się na sukces firmy, gdyż wtedy promocja odnosi swój skutek. Odpowiednio przeprowadzone kampanie content marketingowe są w stanie nie tylko zaangażować odbiorcę na raz, ale zbudować z nim prawdziwą, trwałą relację.

Drogą do sukcesu jest niewątpliwie personalizacja oraz reklama behawioralna. Ludzie zawsze lubią być traktowani indywidualnie, dlatego im bardziej dopasowana do nich będzie dana reklama, tym bardziej się na nią otworzą. Warto pozyskiwać i wykorzystywać takie dane jak imię, wiek, płeć czy data urodzenia. Dobrze jest też postawić na targetowanie behawioralne, a więc bazujące na poprzedniej aktywności użytkownika. Takie dopasowane reklamy można sprytnie wyświetlać w boxach sieci reklamowej content stream.

Twórz dobry content i zadbaj o jego dystrybucję

Wiemy już, że w 2019 roku tak jak do tej pory będzie królował dobry content, oparty o ciekawe treści, które przynoszą jakąś korzyść ich odbiorcom. Warto stawiać na interaktywny content marketing czy kampanie z użyciem wideo, ale nawet najlepsze treści nie odniosą sukcesu, jeśli zaniedba się ich dystrybucję. Dlatego postaw na wielokanałową dystrybucję i pamiętaj zarówno o byciu stale aktywnym w social mediach. Zadbaj  także o własną stronę internetową. Dobrym posunięciem będzie  nawiązanie współpracy z influencerami czy inwestycja w mailing. Dobre treści, rozpowszechniane przez różne kanały to sedno skutecznego content marketingu.

Więcej informacji o content marketingu znajdziesz na naszym blogu w zakładce content marketing

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy