Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
mar 8, 2019

Email marketing – czy jeszcze konwertuje i jaki mailing najlepiej stosować?

Wysyłka email marketingu to praktyka znana od dawna. Standardem stało się to, że strony internetowe dużych marek zachęcają do zapisania się na newsletter. Często oferują za to jakieś korzyści, na przykład kilka procent rabatu. Ponieważ marketing internetowy bardzo się rozwinął i pojawiło się wiele nowych narzędzi promocji, w głowach wielu osób powstaje pytanie, czy email marketing nadal jest skuteczny?

Email marketing – dlaczego nadal warto go stosować

To prawda, że świat marketingu się zmienił. Dotknęło to także świata email marketingu, ale to nie oznacza, że został on zapomniany. Przeciwnie, wysyłka email marketingu nadal jest skutecznie stosowana i charakteryzuje się bardzo dobrym współczynnikiem konwersji, należy jedynie dbać o jakość wysyłanego mailingu.

Wciąż warto inwestować w email marketing, ponieważ jest on tani, prosty w użyciu, a jednocześnie efektywny. Przy dobrze prowadzonej kampanii, dbając między innymi o to, aby wysyłane wiadomości nie trafiały do folderu ze spamem, można liczyć na zyski o wiele większe niż poniesione koszty. Wysyłka mailingu pozwala skutecznie budować relacje z odbiorcami, a także daje różne możliwości zastosowania, na przykład do przeprowadzania badań i ankiet. Jest to też narzędzie wyjątkowo łatwo mierzalne, za pomocą wskaźników CTR można na bieżąco monitorować konwersję.

Jak działać, aby email marketing pozostawał skuteczny?

Wspomnieliśmy o tym, że dzisiejsza wysyłka mailingu, aby była skuteczna, musi być w odpowiedni sposób poprowadzona. Co to właściwie oznacza? Jest wiele sposobów, aby zwiększyć konwersję maili, ale można spróbować zebrać kilka najważniejszych.

Tworzenie wiadomości, które będą chętnie odczytywane

Przede wszystkim, aby mailing mógł zadziałać, odbiorca musi najpierw w ogóle go otworzyć. Warto zmniejszyć ryzyko, że wiadomość trafi do folderu ze spamem. Nasza agencja dba o ten aspekt, korzystając ze specjalnych narzędzi, takich jak AntyfraudeR, który bada jakość wysyłek i TematR badający spamogenność tematów.

Poza tym nawet jeśli użytkownik zobaczy wiadomość w swojej skrzynce, musi jeszcze chcieć ją odczytać. Aby zwiększyć na to szansę, dobrze jest, by temat wiadomości był krótki i chwytliwy, a nadawca wzbudził zaufanie. Przedstawiać się można jako konkretna osoba, z imienia i nazwiska lub jako firma. Bardzo dobre efekty daje też połączenie obu tych wersji.

Personalizacja i odpowiednie targetowanie wciąż kluczem do sukcesu

Aby treści skutecznie konwertowały, należy kierować je do osób, które są naprawdę nimi zainteresowane. Z tego względu, warto dbać o swoje bazy email marketingowe, o ich porządek oraz aktualność. My posiadamy własne bazy, które jesteśmy w stanie zaoferować klientowi. Nie tylko są one bogate w dane ułatwiające personalizację i targetowanie, ale także dostosowane do RODO i innych przepisów obowiązujących w dziedzinie ochrony i przetwarzania danych osobowych.

Budując bazę, zbiera się dane właśnie po to, aby później wysyłać mailing do osób, które naprawdę może on zainteresować. Sam adres email to mało, dobrze jest znać przynajmniej imię i płeć subskrybenta. Im więcej danych, takich jak wiek czy miejsce zamieszkania, tym oczywiście lepiej. W naszej ofercie znajduje się targetowanie behawioralne, czyli na podstawie aktywności użytkownika (m.in. po reakcjach na dotychczasowe wysyłki czy intencjach zakupowych), kontekstowe, według tematyki bazy oraz właśnie standardowe – na podstawie danych takich jak wiek, płeć, województwo.

Poza targetowaniem zebrane dane pomagają także w personalizacji treści. Zwracanie się do adresata po imieniu i nazwisku i stwarzanie wrażenia, że wiadomość jest skierowana tylko do niego, zawsze spotyka się z miłym odbiorem.

Video mailing – otwórz się na nowe możliwości

Coraz więcej osób woli oglądać filmy niż czytać tekst. Można to wykorzystać, umieszczając w wiadomości email link do filmu na YouTube. Nie tylko pozwala to przekazać w krótszym czasie więcej treści, ale także stanowi ruchomy i angażujący przekaz, który wzbudza więcej emocji, niż statyczna kreacja. Wskaźniki CTR są tu nawet 2-3 razy większe.

Postaw na jakość, nie ilość treści

Tak naprawdę ma się tylko kilka sekund, by przekonać odbiorcę do kliknięcia w link. Wielu z nich jedynie przeskanuje treść wzrokiem. Dlatego warto tworzyć proste, zwięzłe komunikaty. Krótsza, ale za to odpowiednio spersonalizowana wiadomość to najlepszy sposób na skuteczną konwersję. Na każdym etapie wysyłki mailingu, od tworzenia jego tematu, przez treść, aż po szablon należy działać według zasady “mniej znaczy więcej”.

Skuteczny email marketing? My możemy Ci w tym pomóc

Jak widać, email marketing to nadal silne narzędzie konwersji. Jeśli chcesz jeszcze skuteczniej prowadzić kampanię, skorzystaj z naszej profesjonalnej pomocy. Posiadamy własne bazy email marketingowe. Nie korzystamy z baz klientów ani nie sprzedajemy baz, ale wykorzystujemy nasze bazy do jak najlepszego targetowania.

Planujemy, realizujemy i optymalizujemy Twój marketing. Posiadamy zaplecze techniczne, które umożliwia nam prowadzenie zaawansowanych kampanii. Oferujemy narzędzia, które osiągają znacznie wyższe wyniki w porównaniu do klasycznej wysyłki mailingowej. Rozliczamy się za pomocą wygodnych metod CPC lub CPM.

Marketing behaiworalny, video marketing, content mail – to wszystko i jeszcze więcej możesz zaoferować swoim odbiorcom, dzięki współpracy z naszą agencją.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót