Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
mar 21, 2019

Kampanie mobie Rich Media – interaktywne i angażujące kampanie mobilne

Czym właściwie są kampanie Rich Media?

Dziś nie wystarczy już zrobić i umieścić w sieci jakąkolwiek reklamę. Wszyscy przyzwyczailiśmy się do denerwujących, wyskakujących nagle bannerów, które trzeba gonić po ekranie podczas próby kliknięcia krzyżyka. Takie reklamy nie tylko irytują, ale także są przez nas ignorowane, podobnie jak wiele innych tradycyjnych form promocji on-line. Odwiedzając strony internetowe, rzadko kiedy czytamy wszystkie zamieszczone teksty, jedynie skanujemy je wzrokiem, szukając słów, które przykuwają uwagę. Podobny mechanizm działa przy reklamach, które powinny sprawić, że zechcemy się przy nich zatrzymać.

Wyjściem naprzeciw zmieniającym się potrzebom rynku marketingu i promocji okazuje się dobrze skonstruowana kampania na smartphone. Reklamy Rich Media wykorzystują nie tylko tekst, ale przede wszystkim obraz i dźwięk. Ważny w nich jest też nacisk na interakcję. W wersji minimum taka reklama to po prostu banner, który jest umieszczony dyskretnie z boku lub u góry strony i rozwija się dopiero po kliknięciu przez użytkownika odpowiedniego przycisku. Bardziej rozbudowane kreacje Rich Media zawierają na przykład ankiety, gry, mapy czy galerie zdjęć. Taka forma świetnie sprawdza się przy wykorzystaniu social mediów, gdzie post z reklamą można udostępniać i komentować, zwiększając jego zasięg.

Dlaczego warto inwestować w mobile marketing

Dawniej mobile marketing opierał się przede wszystkim na smsach. Pojawienie się smartphonów i ich popularyzacja sprawiły, że w świecie reklamy pojawiły się ogromne możliwości, związane z aplikacjami na telefon. Okazało się, że kampania na smartphone to skuteczna forma promocji, ponieważ tak wielu Polaków korzysta dziś z tych urządzeń. Szacuje się, że średni czas korzystania z telefonu to 3 godziny dziennie, ale przecież, nawet kiedy go nie używamy, mamy go przy sobie. Smartphone towarzyszy nam niemal 24 godziny na dobę i w wolnej chwili przeglądamy go, sprawdzając, co nowego pojawiło się w mediach społecznościowych.

Kampanie na urządzenia przenośne dają ogromne możliwości kreacji, a także precyzyjnego targetowania na podstawie poprzedniej aktywności użytkownika oraz informacji podawanych w social mediach. Wiele aplikacji na smartfony umożliwia zalogowanie się do nich z użyciem konta na Facebooku, więc automatycznie uzyskujemy wtedy wiele cennych danych umożliwiających jeszcze lepsze dopasowanie reklam do odbiorcy. Reklamy Rich Media mogą pojawić się w formie galerii zdjęć ubrań wraz z ich cenami lub ofertą uzyskania rabatu na danie w restauracji (po kliknięciu odpowiedniego przycisku). Skuteczność takich reklam jest łatwo mierzalna. Średni CTR kampanii Rich Media wynosi 2%, podczas kiedy przy zwykłej reklamie bannerowej na komputerach jest to tylko 0,6%.

Wiemy, jak tworzyć skuteczne kampanie mobile

Jako doświadczona agencja reklamowa śledzimy wszystkie zmiany w świecie marketingu i aktualizujemy naszą ofertę tak, by wykorzystać wszystkie dostępne kanały promocji. Tworzymy więc także kampanie na urządzenia mobilne, w tym te z wykorzystaniem reklam Rich Media. Nasze kreacje są wyjątkowe, ponieważ od początku do końca są tworzone przez nas, a nie z wykorzystaniem szablonów. U nas koncept kreatywny, rysunek oraz kodowanie kreacji są możliwe od ręki.

Rozliczamy się z klientem według najbardziej jasnej i precyzyjnej metody CPM. Kampanie są emitowane na pakiecie wizerunkowym Half Pafe + Full Page + Understital, możliwa jest emisja HalfPage z kodów emisyjnych. Poprzez pełen pomiar interakcji użytkownika z kreacją dokładnie wiesz, jaki efekt przynosi prowadzona kampania na smartphone. Zawsze staramy się dopasować reklamę do użytkownika, a także korzystamy z różnych narzędzi, takich jak tekst, obraz, dźwięk łącząc je umiejętnie dla jeszcze skuteczniejszej konwersji.

Czy kampanie mobile zdominują świat marketingu?

Jak widać, mobile marketing wciąż się rozwija, a wraz z nim reklamy typu Rich Media. Największym współczynnikiem konwersji cieszą się te reklamy, które nie są tylko przekazaniem statycznej treści, ale angażują odbiorcę i kładą nacisk na interakcję. Aktywność użytkowników urządzeń typu tablety i telefony wzrasta i to na nich coraz chętniej przeglądamy Internet zarówno przez przeglądarki, jak i specjalne aplikacje. Czy oznacza to wielką rewolucję w świecie marketingu internetowego? Raczej jest to systematyczna ewolucja, która dzieje się już od kilku lat i trwać będzie nadal. Nowe pokolenia nabywają smartfony, a więc liczba ich użytkowników wzrasta, a marketerzy szukają rozwiązań, które wykorzystują tę tendencję dla jeszcze skuteczniejszej promocji. Wiadomo jednak na pewno, że warto inwestować w Rich Media, jako przykład interaktywnej, angażującej reklamy.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy