Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lut 25, 2019

SEM marketing Internetowy, trendy na 2019 rok

Reklama kontekstowa, czyli lepsze dopasowanie treści do odbiorcy

Wygląda na to, że czasy przypadkowych, wyskakujących znienacka na ekranie reklam odchodzą powoli w niepamięć. Dziś odbiorca jest tak wymagający i wyczulony na metody marketingowców, że jeśli nie otrzyma interesującej go treści, to po prostu zainstaluje aplikację blokującą reklamy. Jak temu zapobiec? Rozwiązaniem są stosowane coraz powszechniej reklamy kontekstowe. Są one dopasowane treścią do strony i dzięki temu mniej nachalne. Mają także szansę idealnie trafić w oczekiwania potencjalnych klientów, którzy na przykład czytając bloga wnętrzarskiego, mogą skorzystać z wyświetlającej się propozycji odwiedzenia sklepu z dodatkami do domu. Graficzna reklama display nadaje się idealnie do tego rodzaju kampanii promocyjnych.

Współprace z influencerami na wagę złota

W biznesie zawsze ważny aspekt promocyjny stanowiły rekomendacje. Pod tym pojęciem mogą się kryć zarówno opinie klientów o danej firmie czy produkcie, jak i polecanie go przez influencera. Ta ostatnia metoda nie jest nowością, od lat zatrudnia się ambasadorów marek do reklam. Wszyscy kojarzymy plakaty z twarzami celebrytów lub spoty w telewizji z ich udziałem. Dziś, kiedy najważniejszą formą promocji stała się reklama internetowa, coraz częściej do współpracy angażuje się po prostu influencerów, czyli niekoniecznie gwiazdy filmu czy piosenki, ale blogerów, vlogerów oraz osoby, które mają wielu fanów na Instagramie. Okazuje się, że takie kampanie są bardzo skuteczne, dlatego bardzo często przeradzają się w długofalowe współprace twórców z markami.

Kampanie adwords niezmiennie na topie

Korzystanie z możliwości wyszukiwarek Google przy promocji firmy może i nie jest nowością, ale za to z pewnością można mówić o tym jako o nieprzemijającym trendzie. Korzystanie z wyszukiwarek, zwłaszcza z najpopularniejszej Google już tak bardzo weszło w krew Polakom, że często mając problem, chętniej wyszukają dane hasło w Internecie niż zapytają znajomego. Dlatego kampanie adwords to potężne narzędzie i nie można lekceważyć jego mocy, za to należy nauczyć się umiejętnie je wykorzystywać.

Nie zapominajmy o CSR

Dobry marketing internetowy potrafi dostatecznie szybko i w odpowiedni sposób reagować na społeczne nastroje. Dziś, kiedy tyle mówi się o ekologii i odpowiedzialności za naszą planetę, konieczne stanie się wdrażanie zasad CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Uwzględnienie tej kwestii w strategii marketingowej firmy nie tylko odbędzie się z korzyścią dla społeczeństwa i środowiska, ale również może okazać się świetnym sposobem na promocję samej marki. Dobrze skonstruowana reklama internetowa, na przykład reklama display, wykorzystująca umiejętnie CSR, buduje bardzo pozytywny wizerunek danej marki wśród odbiorców.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy