Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 23, 2019

Content marketing i SEO – co je łączy i jak to wykorzystać?

SEO, a kampania content marketingowa – co je łączy, a co dzieli?

Pod pojęciem contentu internetowego tak naprawdę kryją się wszystkie treści zamieszczane w sieci, a więc nie tylko różnego rodzaju teksty, ale także na przykład filmiki czy infografiki. Jeżeli są one jednocześnie częścią kampanii  content marketingowej, bardzo ważne jest, aby takie treści były ciekawe, dostosowane do odbiorcy i pozwalały go zaangażować. Wielu marketerów wykorzystuje do tego interaktywny content, idealny do takich zadań. Natomiast w SEO chodzi przede wszystkim o to, aby dana strona dobrze pozycjonowała się w wynikach wyszukiwarek i to właśnie dla robotów, przede wszystkim botów Google, tworzy się treści. Zazwyczaj głównym zadaniem seo- copywritera jest umiejętne zamieszczenie w tekście podanych przez klienta fraz kluczowych.

Wiele osób błędnie myśli, że teksty SEO jako pisane pod wyszukiwarki,nie muszą być przyjemne do czytania dla ludzi lub w content marketingowych artykułach zapominają o uwzględnieniu pozycjonowania. Tymczasem tak naprawdę content marketing i SEO to dwa narzędzia, które służą jednemu celowi, jakim jest dotarcie do klienta i stworzenie w efekcie skutecznej kampanii. Najlepsze i najbardziej efektywne treści marketingowe to takie, które w umiejętny sposób te narzędzia łączą.

Stwórz ciekawy content z uwzględnieniem SEO

Na rynku osób zajmujących się zawodowo tworzeniem treści są takie, które specjalizują się w merytorycznych content artykułach oraz te piszące przede wszystkim pod SEO. Najlepszy copywriter to jednak ten, który potrafi stworzyć teksty, które uwzględnią wszystkie podane frazy kluczowe, a jednocześnie będzie się je przyjemnie czytało. Dobrze jest też, kiedy artykuł ma również wartość merytoryczną, choć oczywiście nie oznacza to wymogu umieszczania na stronach samych tekstów eksperckich.

Fakty są takie, że jeżeli treści na stronie nie będą ciekawe, to osoby, które trafią na nią z pozycji wyszukiwania, tu już nigdy nie wrócą. Nie zapominajmy, że duży ruch na stronie powoduje, że pojawia się ona w wynikach wyżej, a wyższa pozycja w wynikach Google to zwiększony ruch, mamy więc do czynienia ze spiralą sukcesu. Nie byłoby to nigdy możliwe, gdyby na stronie nie zaistniał ciekawy content. Ponieważ jednak najpierw musimy dać potencjalnym klientom szansę na dotarcie na naszą stronę i wyłonienie jej z gąszcza innych platform internetowych, warto zadbać o odpowiednią optymalizację i zatrudnić takiego copywritera, który zna choćby podstawowe zasady SEO.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy