Content Marketing

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 14, 2018

Jak powinna wyglądać współpraca z copywriterem?

Zastanów się i dokładnie określ, czego chcesz

Nie ma nic gorszego dla copywritera niż klient, który sam nie wie, czego chce. Łatwo jest rzucić hasło typu: „chcę jakieś teksty do zapełnienia strony”, dlatego wystrzegaj się jak ognia takich sformułowań. Zanim w ogóle zaczniesz szukać osoby, która wykona Twoje zlecenie, najpierw sam zastanów się, czego mniej więcej oczekujesz – jakiego rodzaju mają to być teksty, jaką tematykę mają poruszać oraz jaka mniej więcej ma być ich długość. Wiedząc to, będzie Ci łatwiej znaleźć osobę, która specjalizuje się w danej dziedzinie, bo inaczej przecież będzie wyglądała cała kampania content marketingowa, a inaczej prosty tekst napisany pod wyszukiwarki. Dopiero wiedząc, czego chcesz, łatwo znajdziesz odpowiedniego wykonawcę i będziesz mógł przedstawić mu bardzo jasny i sprecyzowany brief.

Zaufaj ekspertowi, ale bądź otwarty na kontakt

Jeśli znalazłeś już idealną osobę dla siebie, wymieniliście wstępne maile, określiliście jakiego rodzaju content Cię interesuje oraz ustaliliście takie szczegóły, jak termin realizacji i wynagrodzenie... po prostu daj copywriterowi wykonywać swoją pracę. To może wydawać się oczywiste, ale wcale takie nie jest, gdyż zdarzają się klienci, którzy nie do końca ufają podwykonawcom, w efekcie zasypując ich milionem uwag i odsyłają tekst dziesięć razy do poprawy. Nie oznacza to oczywiście, że nie masz prawa mieć zastrzeżeń, jak najbardziej — możesz poprosić o zmiany, ale wszystko w granicach rozsądku. Tak samo ważne jest, by nie wpadać w drugą skrajność i nie zaniedbywać kontaktu zupełnie. Jeśli to copywriter ma jakieś pytania, zawsze odbieraj telefony i odpisuj na maile.

Pamiętaj, że wszyscy jesteśmy ludźmi

Bez względu na to, czy jesteś osobą, dla której content marketing jest sposobem na życie, czy klientem zlecającym komuś content artykuły, podstawową zasadą każdej współpracy, jest po prostu bycie wobec siebie w porządku. Nie zlecaj zadań niemożliwych do wykonania i nie oczekuj dobrej jakości za nieadekwatną do tego cenę. Pamiętaj, że inaczej trzeba wycenić oraz inny czas realizacji przeznaczyć na prosty tekst SEO, a inny na interaktywny content, wymagający sporej pracy umysłowej. Pamiętaj o terminowych płatnościach, a także bądź wyrozumiały, jeśli po stronie copywritera pojawią się jakieś problemy, czy to z tekstem, czy z terminem oddania gotowych materiałów. Wiadomo, nie należy pobłażać komuś, kto lekceważy swoją pracę, ale z drugiej strony warto mieć na uwadze, że w każdym momencie po którejś ze stron mogą pojawić się nieprzewidziane wypadki losowe.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót