Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lut 13, 2018

Jak dobrać słowa kluczowe w kampanii pozycjonowania stron?

Jak dobrać słowa kluczowe w kampanii pozycjonowania stron?

Dobieranie słów kluczowych ma istotne znaczenie dla pozycjonowania strony. Warto zwrócić uwagę na różne aspekty.

Specyfika biznesu
Dobierając słowa kluczowe, przede wszystkim warto zastanowić się nad charakterem prowadzonej przez nas działalności. Można zacząć od przygotowania jej opisu, przemyśleć jakich słów użylibyśmy, żeby o niej opowiedzieć. Już z takiego tekstu uda nam się wyłuskać słowa kluczowe. Dobrym tropem jest też znalezienie produktu czy usługi, które najbardziej chcemy wyeksponować, albo które są najpopularniejsze. Tego bowiem będą też pewnie poszukiwali klienci. Warto przeanalizować to jak działa konkurencja. Chodzi nam też przecież o to, aby osoby, które mają na myśli inną, produkującą to samo co my firmę, trafiały koniec końców na naszą stronę.

Spojrzeć oczami klienta
Słowa kluczowe powinny być takimi wyrazami, których użyliby klienci, próbując odnaleźć naszą firmę. Dlatego warto zastanowić się w jaki sposób przeprowadzają oni proces wyszukiwania, w jaki sposób formułują myśl. Być może najczęściej zestawiają nasz produkt z konkretną czynnością? Jeśli działamy na rynku lokalnym, prawdopodobnie, klienci dopisują nazwę miasta, dzielnicy, miejscowości - warto to uwzględnić. Może to, co oferujemy ma nie tylko specjalistyczną, techniczną nazwę, której pewnie nie znają konsumenci, ale też potoczne określenie swojej funkcjonalności? W dobieraniu słów kluczowych, ogromnie ważna jest perspektywa klienta - to on właśnie ma odnaleźć naszą firmę.

"Długi ogon"
Nie da się ukryć, że użytkownicy coraz częściej wyszukują w internecie posługując się nie hasłami, ale całymi, długi sformułowaniami. Takie frazy są mniej konkurencyjne, ponieważ jednak mniej serwisów pozycjonuje się na tego typu wyrażenia, mniejsze też jest prawdopodobieństwo użycia tego samego szyku zdań. W związku z tym, są także tańsze. Dlatego, niższym kosztem można osiągnąć swój cel. Warto to rozważyć. Dobierając frazy "z długiego ogona" nie należy używać nadmiernie skomplikowanych słów. Mogą za to pojawiać się kolory, rozmiary, pory roku czy różne określenia właściwości produktów. 

Pozycjonowanie strony może pozwolić Twojemu biznesowi rozkwitnąć i stać się liderem branży. Dlatego, proces ten ma tak istotne znaczenie w dzisiejszych czasach.

 
 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy