Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lut 8, 2018

Dlaczego warto być widocznym w mediach społecznościowych?

Dlaczego warto być widocznym w mediach społecznościowych? 

Facebook to dziś najpotężniejsza platforma social media. Raporty specjalistów szacują liczbę jego użytkowników już na ok. 2 miliardy na świecie, a w Polsce na ponad 14 milionów. Jeżeli firma nie posiada swojego profilu na portalach społecznościowych, musi się liczyć z tym, że może nigdy nie dotrzeć do dużej liczby osób, dla których np. Facebook jest głównym źródłem informacji.


Social media

Do grona mediów społecznościowych zaliczają się strony internetowe oraz aplikacje na urządzenia mobilne, umożliwiające zamieszczanie i wymianę treści pomiędzy poszczególnymi użytkownikami danego portalu lub konkretnej aplikacji. Interakcje, które powstają między korzystającymi z tych mediów osobami są nieograniczone i przebiegają w czasie rzeczywistym.

W Polsce większość firm umieszcza swoje profile na Facebooku, niektóre z nich decydują się także na konto na Instagramie, Snapchacie czy Twitterze. Bardzo popularne są również serwisy typu Linkedin czy Goldenline, które nakierowane są na biznesowe kontakty pomiędzy użytkownikami np. na wyszukiwanie specjalistów. Media społecznościowe, stały się obecnie bardzo ważnym kanałem komunikacji marketingowej, wykorzystywanym zarówno przez wielkie korporacje, jak i małe oraz średnie firmy.

Trzeba być widocznym!

Dziś, dzięki szybkiej i skutecznej komunikacji oraz interakcji z użytkownikami, zyskujemy ambasadorów własnej marki, możemy budować silną i wierną społeczność. Poprzez wymianę informacji dowiadujemy się wielu rzeczy o naszych Klientach, poznajemy ich oczekiwania, zainteresowania, opinie na temat konkretnych produktów. Platforma umożliwia nam także ciągłe odświeżanie naszej oferty.

Trzeba jednak wiedzieć, że Social Media to nie tylko sprawa wizerunku i udostępniania nowych treści, to także dźwignia wielu decyzji zakupowych. Kiedyś konsument, który zobaczył reklamę, szedł do stacjonarnego sklepu, gdzie poznawał produkt i tu decydował o zakupie danej rzeczy. Dziś decyzja ta może zapadać wcześniej, a wspomagają ją opinie znajomych oraz innych Internautów, ciekawe posty i promocje publikowane przez firmy.

 

 

 

 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy