Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 29, 2018

Google Search Console – co to takiego?

Google Search Console – co to takiego?

Google Search Console jeszcze do niedawna obecny był pod nazwą Google Webmaster Tools. Jest to usługa zawierająca szereg darmowych narzędzi, które pomagają zarządzać własnymi witrynami internetowymi. Została ona stworzona z myślą o wszystkich, którzy administrują stronami www, aby pomóc w sprawdzaniu ich statusu oraz optymalizowaniu i udoskonalaniu.

Narzędzia Google Search Console

Usługa Google Search Console to wiele przydatnych narzędzi, które ułatwiają monitorowanie własnych, uprzednio zweryfikowanych stron www oraz ich stanu w wyszukiwarce Google. Dzięki nim możliwe jest sprawdzanie statusu mapy witryny. Co więcej, pozwalają na analizowanie widoczności strony w wynikach naturalnych wyszukiwarki Google, według różnych słów kluczowych. Dzięki temu administrator może wdrożyć szereg ulepszeń, aby witryna była lepiej zoptymalizowana, a co za tym idzie, pojawiała się wyżej po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę Google. Możliwe jest również przeglądanie statystyk indeksowania strony przez roboty Google.

Google Search Console daje Google dostęp do zawartości witryny (jeżeli nie został on zabroniony). Można zatem w prosty sposób przesyłać informację na stronę i usuwać wybrane treści z wyników wyszukiwania. Google Search Console pozwala uzyskać informacje na temat tego, co Google wie o danej stronie i jak ją widzi. Przy pomocy dostępnych narzędzi można także usuwać wybrane podstrony z wyszukiwania bądź nawet systemowo. Służy do tego generowanie i sprawdzanie pliku robots.txt. Dodatkowo Google Search Console umożliwia monitorowanie i rozwiązywanie wszelkich problemów pojawiających się w wyniku spamu lub złośliwego oprogramowania. Dzięki temu łatwo można utrzymać czystość na stronie internetowej.

Osoby zajmujące się SEO – optymalizacją strony www pod kątem wyszukiwarki internetowej przy pomocy Google Search Console – mogą sprawdzać, czy na ich witrynach nie ma niepożądanych działań ręcznych (filtrów) bądź bana.

 

Rozpoczęcie pracy

Po pierwsze należy posiadać bądź założyć konto Google. Może to być konto Gmail lub dowolne inne, powiązane z Google. Po zalogowaniu do Google Search Console trzeba dodać usługę i wpisać adres URL witryny, którą pragnie się zarządzać.

Następnie konieczna jest weryfikacja witryny. Podstawową metodą, doskonale działającą od lat jest proste wgranie pliku HTML, uprzednio podanego przez Google, bezpośrednio na serwer strony do katalogu głównego. Istnieje jednak kilka innych, dodatkowych możliwości potwierdzania właściciela strony. Można dodać wskazany przez Google metatag do kodu źródłowego strony głównej do sekcji . Kolejna opcja to weryfikacja poprzez dostawcę nazwy domeny. Potwierdzenie właściciela może odbywać się także przez wcześniej poprawnie zainstalowany kod Analytics.

Po zastosowaniu którejkolwiek z powyższych sposobów Google sprawdzi, czy w witrynie znajduje się odpowiedni tag, plik, rekord lub kod. Po poprawnej weryfikacji możliwe będzie korzystanie ze wszystkich narzędzi Google Search Console.

 

Google Search Console został stworzony przez Google dla wszystkich administratorów stron internetowych i stanowi jedyny kanał porozumiewania się Google z webmasterami bądź właścicielami stron www. Główną zaletą tej usługi jest możliwość podglądania, jak wyszukiwarka Google widzi daną witrynę. Dzięki temu można odpowiednio ją optymalizować, aby wyeliminować błędy i polepszyć ocenę domeny przez Google. Google Search Console to całkowicie darmowa usługa i aby z niej korzystać, wystarczy posiadać konto Google.

 
 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót