Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 17, 2018

Czym jest UX i czy jest ważny podczas tworzenia stron internetowych

Czym jest UX i czy jest ważny podczas tworzenia stron internetowych

W realnym świecie klient najchętniej wraca do tego sklepu, w którym został profesjonalnie potraktowany, obsługa była sympatyczna, a towar ładnie wyeksponowany. Sytuacja tak samo przedstawia się w sieci – więcej wejść mają te strony internetowe i sklepy, z których lubią korzystać użytkownicy. Dlatego User eXperience, który bazuje na pozytywnych doświadczeniach użytkowników, to bardzo istotny obszar w tworzeniu sklepów internetowych, aplikacji mobilnych czy stron www. Czym jest UX i czy jest ważny podczas tworzenia stron internetowych?

Jak działa UX?

UX rozpoczyna się na etapie planowania narzędzi internetowych. Jest to proces ciągły, po wdrożeniu rozwiązania – opublikowaniu strony wciąż mogą być poprawiane różne obszary. Jego celem jest ułatwienie życia klientowi oraz uprzyjemnienie eksplorowania strony www. Kluczowym pojęciem w tym procesie jest użyteczność, ponieważ przekłada się ona bezpośrednio na wygodę osoby, która korzysta z danego rozwiązania.

 

Składowe procesu User eXperience

Proces UX korzysta z badań na temat doświadczeń użytkowników. Dzieli się na etapy, z których wyróżnić można:

  • działania analityczne – zadawanie pytań dotyczących tego, kto tworzy grupę docelową dla obmyślanego narzędzia i jakie są jej preferencje oraz oczekiwania;

  • planowanie – projektowanie strony www, sklepu internetowego, czy aplikacji w formie dostosowanej do grupy docelowej;

  • budowanie struktury podstron – opracowywanie szkieletu strony wraz z oceną użyteczności i łatwości korzystania z niej;

  • tworzenie grafiki – projektowanie miłej dla oka i odpowiadającej preferencjom grupy docelowej grafiki narzędzia internetowego.

 

UX – na co zwrócić uwagę?

W procesie UX należy zwrócić uwagę na grupę docelową, ponieważ jej wskazanie jest punktem wyjścia dla kolejnych etapów przedsięwzięcia. Jeśli nie ma możliwości zatrudnienia specjalistów, którzy przeprowadzą niezbędne analizy i testy, warto wzorować się na już istniejących witrynach internetowych. Ważne, aby dane rozwiązanie było intuicyjne w obsłudze i estetycznie zaprojektowane. Gdy minie jakiś czas od wdrożenia, warto poddać analizie stronę www, by zebrać dane o zachowaniu realnych użytkowników i na ich podstawie wprowadzać dalsze zmiany.

 

User eXperience jest bardzo ważnym procesem, który koniecznie należy wziąć pod uwagę podczas projektowania narzędzia internetowego. Niezwrócenie uwagi na ten obszar – przede wszystkim na intuicyjność i łatwość obsługi projektu – będzie wiązało się z małym zainteresowaniem ze strony użytkowników po jego wdrożeniu.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy