Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 11, 2018

Lokalne pozycjonowanie stron- wizytówki NAP

Pozycjonowanie Lokalne - wizytówki NAP

Pozycjonowanie stron internetowych zazwyczaj kojarzy nam się z ogromem działań, dużą konkurencją z całej Polski lub świata, a także koniecznością zwrócenia uwagi na wiele, różnorodnych aspektów. Działania SEO wcale jednak nie muszą być zakrojone na tak szeroką skalę. W wielu przypadkach z powodzeniem wystarczy przeprowadzenie kampanii na polu lokalnym, które zdecydowanie łatwiej jest opanować.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

 

Jak nazwa sama wskazuje, pozycjonowanie lokalne jest zbiorem działań mających na celu ułatwienie użytkownikom dotarcia do produktów lub usług znajdujących się na danym terenie. W tym celu powszechnie wykorzystuje się frazy kluczowe zawierające nazwę miejscowości, dzielnicy lub województwa. Ponadto pomocna jest również geolokalizacja, dzięki której możliwe jest wyświetlenie użytkownikowi odpowiednio spersonalizowanych wyników, nawet kiedy nie użyje on frazy ukierunkowanej na daną lokalizację.

 

Nie zapomnij o optymalizacji strony!

 

Pierwszym z elementów odgrywających istotną rolę w pozycjonowaniu lokalnym, jest właściwa optymalizacja strony. Zarówno w stałych elementach strony, jak i treści regularnie powinny pojawiać się nazwy miejscowości, dzielnicy, czy województwa zależnie od regionu, w jakim prowadzimy działania. Nie można jednak przesadzić. Fraz kluczowych nie może być zbyt wiele, aby Robot Google nie odczytał naszej strony jako spam.

 

Bardzo dobrą praktyką SEO, jest prowadzenie bloga firmowego. Dzięki temu witryna zawiera znacznie więcej treści, co oznacza również większą ilość użytych fraz kluczowych. Podczas budowania bloga warto skupić się na jakości samej treści, a także jej użyteczności. Przed tworzeniem kolejnych artykułów sprawdź, jakich zagadnień poszukują użytkownicy i postaraj się w swoim tekście odpowiedzieć na wszystkie pytania, jakie zadają zainteresowani danym tematem.

 

Publikacja wysokiej jakości treści niesie za sobą jeszcze jedną, bardzo ważną zaletę. Teksty, które niosą za sobą pewną wartość, są chętniej udostępniane w sieci, a jak wiadomo, udostępnienia czynnie przyczyniają się do wzrostu popularności serwisu bez względu na jego charakter.

 

Narzędzia Google pomocne w pozycjonowaniu lokalnym

 

Jak się okazuje, narzędzia udostępniane przez Google mogą pomóc nam nie tylko w pozycjonowaniu na szeroką skalę, ale również tę mniejszą, ukierunkowaną na rynek lokalny. W tym miejscu musimy wyróżnić dwie aplikacje, czyli Google Maps i Google Moja Firma. Pierwsza z nich to popularne mapy, dzięki którym drogę do celu każdego dnia odnajduje wiele osób. Jednak usługa tego typu może również przyczynić się do rozpowszechnienia informacji na temat naszej firmy. Wystarczy jedynie dodać lokalizację przedsiębiorstwa do mapy i opisać je w odpowiedni sposób, aby użytkownicy odnajdywali je po wpisaniu ściśle określonych fraz kluczowych.

 

Google Moja Firma to jedno z miejsc, w którym powinniśmy stworzyć wizytówkę swojej firmy. Musi ona zawierać nie tylko dane teleadresowe, ale również informacje o godzinach otwarcia, czy zdjęcia siedziby lub wybranych produktów. Dzięki tak uzupełnionej wizytówce użytkownik otrzymuje komplet informacji do tego, aby dokonać zakupu on-line lub bezpośrednio w siedzibie przedsiębiorstwa. Ponadto każdy odwiedzający ma możliwość pozostawienia opinii.

 

Pozostałe, nie mniej istotne aspekty pozycjonowania lokalnego

 

Jeżeli mowa o opiniach, powinny być one pozytywne. Warto jednak pamiętać, że to, jaką opinię pozostawi użytkownik, zależy tylko i wyłącznie od poziomu usług, jakie świadczymy. Co również jest istotne, administracja usuwa nieprzychylne opinie jedynie w momencie, kiedy wykazują one znamiona nienawiści. Merytoryczna krytyka jest w pełni uznawana i pozostaje na łamach wizytówki.

 

W pozycjonowaniu lokalnym bardzo ważne są dane teleadresowe. Umieść je nie tylko w wizytówce, ale również na swojej stronie internetowej, czy innych miejscach, które dają taką możliwość. Przed publikacją zwróć uwagę na ich poprawność, ponieważ wszelkie błędy mogą uniemożliwić użytkownikom dotarcie do Twojej firmy.

 

Ostatnim elementem, na który zwrócimy uwagę, jest linkowanie z lokalnych stron. Zdobycie linka z regionalnych serwisów, czy stron firm o zasięgu lokalnym wydaje się trudnym zadaniem, jednak są na to stosunkowo łatwe metody. Jedną z nich może być nawiązanie współpracy biznesowej, czy finansowanie lokalnych inicjatyw społecznych.

 

Pozycjonowanie lokalne, mimo iż ukierunkowane jest na mniejszą skalę, wymaga tyle samo, jak nie znacznie więcej rozwagi, wiedzy i samodyscypliny. Na rynku lokalnym bardzo często konkurencja jest znacznie większa i lepiej przygotowana, dlatego każdy etap procesu pozycjonowania powinien być przemyślany i ukierunkowany na ściśle określony cel.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót