Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 9, 2018

Ile kosztuje pozycjonowanie i co wchodzi w skład wyceny?

Ile kosztuje pozycjonowanie i co wchodzi w skład wyceny?

Zapytanie od klienta z prośbą o wycenę usługi pozycjonowania to chleb powszedni dla agencji pozycjonujących oraz freelancerów zajmujących się szeroko pojętym SEO. Samo pozycjonowanie może kosztować od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. I choć nie ma jednej stawki za działania, to jesteśmy w stanie określić widełki biorąc pod uwagę sześć czynników.

Słowa kluczowe

Inaczej nazywane też „frazami” albo po prostu „keywords”. Na ich podstawie jesteśmy w stanie dokonać pierwszych kroków pod kątem analizy. Specjaliści posiadający wiedzę i odpowiednie narzędzia potrafią określić (w przybliżeniu) jaką dana fraza ma wartość. Warto dodać, że na cenę słowa kluczowego wpływa m.in. czy będzie pozycjonowania ogólnie czy lokalnie. Posługując się przykładem – słowo kluczowe „pozycjonowanie” będzie droższe od słowa „pozycjonowanie Katowice”.

 

Strona internetowa

Już na wstępnie należy wiedzieć, że nie zawsze zmiany dotyczą wyglądu. Jest on istotny i trzeba o nim pamiętać, jednak nie jest najważniejszy. Specjalista SEO analizując witrynę internetową zwraca uwagę na kod oraz zbiera informację jak dużo pracy będzie musiał poświęcić na optymalizację strony, by była zgodna z wytycznymi Google.  Warto wiedzieć, że czasami lepiej zbudować stronę od nowa niż podejmować się przerabiania obecnej.

 

Content

Rok 2017 został określony „rokiem Content Marketingu”  i wydaje się, że słusznie, a sam content będzie jeszcze istotny przez długi czas.  Dlatego w skład wyceny mogą wchodzić również zadania związane z tworzeniem treści.  Dotyczy to przygotowania tekstów przez copywritera na stronę główną, podstrony oraz ewentualne dodatkowe artykuły na bloga, czy treści do newslettera. Ich ilość oraz długość zależy już od indywidualnych ustaleń na stopie Klient – wykonawca.

 

Tematyka

Kolejny istotny czynnik, który wpłynie na ogólną cenę pozycjonowania strony. Im bardziej niszowa i specyficzna branża, tym więcej czasu musi poświęcić agencja na zapoznanie się z nią. Pomocne okazują się w takich przypadkach briefy wypełniane przez Klienta, wtedy na ich podstawie m.in. agencyjny copywriter wie jak przygotować treści na stronę oraz wypromować produkty/usługi, na których najbardziej zależy Klientowi.

 

Konkurencja

To czynnik, który pozwoli określić nam (znowu w przybliżeniu) jak długo będziemy pracować na efekty, by nasza strona wyświetlała się w tak zwanych „topach”, czyli na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w przeglądarce. I tutaj jak w każdej branży – wszystko zależy od jakości i ilości włożonej pracy oraz potrzebnego czasu.

 

Sposób rozliczania

Popularne są trzy modele rozliczania się z Klientem:

  • Abonament – Klient płaci co miesiąc stałą stawkę za działania wykonane przez specjalistę SEO bez względu na pozycje, jakie zajmuje jego strona. Budżet przeznaczony jest na konkretne działania, m.in. tworzenie treści czy linkbuilding.

 

  • Abonament plus efekt – Klient płaci stałą stawkę oraz dodatkowo kwotę uzależnioną od wyników. Może być to „premia” dla specjalistów SEO za uzyskanie i utrzymanie pozycji 1-3, 4-7, 8-10 – wszystko zależy od umowy, jaka jest zawarta między stronami.

 

  • Efekt – Klienci płaci tylko w momencie uzyskania pozycji na konkretne słowa kluczowe, które są zawarte w umowie. To model rozliczenia, który może przysporzyć kłopotów Klientowi. Agencje często stosują niedozwolone metody, co prowadzi do nałożenia na daną stronę kary przez Google. 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy