Content Marketing

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 8, 2018

9 wskazówek do skutecznego content marketingu, czyli marketingu treści

9 wskazówek do skutecznego content marketingu, czyli marketingu treści

Od kilku lat stwierdzenie "content is the king" jest myślą przewodnią dla wielu marketeró. Czy jednak oby na pewno potrafią w odpowiedni sposób wdrażać strategie content marketingowe w swoich firmach? Poniżej podsuwamy 9 wskazówek, które sprawią, że marketing treści nareszcie będzie skuteczny.

Publikuj regularnie

Największe emocje budzi to, na co trzeba czekać. A najbardziej komfortową sytuacją jest ta, w której wiemy, kiedy otrzymamy to, na co czekamy. Każdy z nas lubi komfort i każdy z nas lubi tę nutkę adrenaliny. Regularność jest czymś, co cenimy i co sprawia, że nasze życie staje się bardziej uporządkowane. Staramy się regularnie jeść, ćwiczyć, regularnie oglądamy seriale i programy. Lubimy to, jesteśmy do tej systematyczności przyzwyczajeni, ponieważ nadaje ona rytm naszemu życiu. Regularność jest również jednym z kroków do sukcesu we wdrażaniu strategii content marketingowej. Po pierwsze, dlatego, że cyklicznie publikując sami sobie narzucamy schemat, którego staramy się trzymać, a co za tym idzie, łatwiej jest nam się zabrać za stworzenie danej treści, a po drugie - dajemy swoim odbiorcom poczucie bezpieczeństwa i tego, że zwyczajnie o nich dbamy. I w ten oto sposób z systematyczności przechodzimy na wyższy poziom - lojalności oraz sprawiamy, że nasi odbiorcy nie tylko spodziewają się nowych treści, ale również na nie czekają.

Stawiaj na unikalne treści

Zasypywani informacjami w internecie, nie mając zbyt dużo czasu na ich przyswajanie, najbardziej jesteśmy zirytowani sytuacją, kiedy trafiamy na treść (niemal) kropka w kropkę przypominającą coś, z czym mieliśmy już do czynienia. Tak, jak odgrzewany kotlet nigdy nie będzie tak dobrze smakował, jak ten świeżo ściągnięty z patelni, tak powielany content może wywołać mdłości i niezadowolenie u odbiorcy. W dodatku, legendarne roboty Google skrzętnie wyłapują tych, którzy idą na łatwiznę i - zamiast tworzyć unikalne treści - duplikują je, nie ograniczając się zwykle do własnych źródeł. Tego typu nieczyste zagrywki szybko stają się argumentem do obniżenia pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. Poza tym, nie świadczą zbyt dobrze o samym publikującym. W końcu ściągania większość z nas powinna oduczyć się na poziomie szkolnym. Zamiast robić sobie wstyd, zakasajmy rękawy i twórzmy tylko unikalne treści lub znajdźmy profesjonalistę, który zrobi to za nas.

Optymalizuj i uzupełniaj swoje treści

Jeśli raz stworzyliśmy treść, która jest ponadczasowa, po co mamy robić to znowu, gdy zajdą drobne zmiany, o których warto byłoby wspomnieć w tym temacie? O wiele lepiej jest uzupełniać taki content o nowości, optymalizować - zarówno pod względem technicznym, merytorycznym, estetycznym itd. - by móc na nowo je dystrybuować i dzięki nim zyskiwać ruch na stronę przez jeszcze długi czas. Dzięki temu nie powielamy już tego, co kiedyś stworzyliśmy, a jedynie ulepszamy i wprowadzamy świeżość.

Dystrybuuj swoją treść w internecie

Samo tworzenie contentu nie da zbyt dużych rezultatów, jeśli nie zajmiemy się również jego dystrybucją - nie bez powodu nazywanej królową (obok samego contentu, jako króla). Wykorzystujmy wszelkie możliwości - przede wszystkim te darmowe, a jeśli dysponujemy również budżetem na promocję, nie wahajmy się go przeznaczać na dystrybucję. Poza blogiem, załóżmy profile na portalach społecznościowych, dołączmy do grup tematycznych w social mediach, stwórzmy newsletter dla naszych odbiorców, udzielajmy się w branżowych raportach, bądźmy aktywni na forach i w komentarzach na portalch branżowych oraz innych blogach. Nie bójmy się mówić całemu światu o tym, co stworzyliśmy. Róbmy to jednak w sposób rozważny i przemyślany, by zmyślnej dystrybucji nie zamienić w zwykły, znienawidzony SPAM.

Zadbaj o użyteczność treści

Słowniki języka polskiego definiują określenie użyteczny, jako przynoszący pożytek, potrzebny, pomagający komuś w czymś. Taki właśnie powinien być content, który tworzymy i dystrybuujemy. Odbiorcy musza czuć korzyści, jakie wynikają z zapoznania się z daną treścią. Jeśli bowiem okaże się, że lektura była tylko stratą czasu nie tylko więcej nie wrócą na naszą stronę, ale zniechęcą do niej kolejne osoby. Czy oby na pewno taki był nasz cel, gdy tworzyliśmy content? Bądźmy wobec swoich odbiorców uczciwi i starajmy się dostarczać im tylko najwyższej jakości treści. Dawajmy z siebie 100%, ponieważ tylko będąc autentycznym, otrzymamy dobro z powrotem - w postaci nowych, lojalnych klientów, którzy zamiast zniechęcać do nas, zaczną nas polecać.

Skup się na odbiorcy

Skoro o odbiorcach mowa, warto zdać sobie sprawę, że w strategii content marketingowej to właśnie odbiorca powinien on stanowić swoiste axis mundi naszej strategii content marketingowej. Traktując go, jako najważniejszy element całej układanki, zdołamy osiągnąć cele, jakie sobie założyliśmy, wdrażając działania contentowe. To odbiorca powinien być początkiem i końcem każdej treści, jaka powstanie. To jego potrzeby dyktują bowiem tematy do poruszenia i to on w rezultacie ma dokonać pożądanego przez nas działania, w oparciu o content, jaki mu przedłożyliśmy. Mówiąc najkrócej - postawmy odbiorcę na piedestale. Analizujmy jego zapotrzebowanie na treści, twórzmy je na podstawie jego oczekiwań, a możemy spodziewać się owoców w postaci zaangażowania i przełożenia go na podejmowanie decyzji zakupowych.

Zaangażuj czytelnika

Zapoznając się z naszym contentem, odbiorca poświęca nam to, co ma najcenniejsze - swój czas. Nie narażajmy się na rozczarowanie z jego strony. Twórzmy treści, które są interesujące, użyteczne i wreszcie angażujące. Niech czytelnik naszego bloga pochłania teksty z wypiekami na twarzy, niech widz naszego kanału wideo ogląda filmy, zapominając o całym świecie, niech odbiorca naszych infografik scrolluje kilkukrotnie obrazki, by wydobyć z nich jak najwięcej. Sprawiajmy, że ludzie chcą angażować siebie i swój czas w to, co dla nich tworzymy.

Dziel się wiedzą, edukuj internautę

Podobno przyszłość leży nie w umiejętności przyswajania wiedzy, ale w umiejętności dzielenia się nią. Skoro uważamy się za eksperta w danej dziedzinie i w ten sposób chcemy pozycjonować naszą firmę na rynku, pokażmy, że naprawdę jesteśmy liderem. Tworząc treści, wcielmy się w rolę nauczyciela. Tłumaczmy prostym językiem to, co skomplikowane. Edukujmy zarówno w tematach, które wydają nam się banalne, jak i w tych, które są zaawansowane. Nie stawiajmy wiedzy odbiorcy na równi ze swoją, ale jednocześnie szanujmy fakt, że ktoś chce się od nas uczyć i starajmy się edukować na najwyższym z możliwych poziomie. Nigdy bowiem nie nauczymy się tyle, co ucząc innych.

Mierz efekty swoich działań

Ostatnim, jednak niezwykle istotnym w dążeniu do skutecznego content marketingu jest fakt, że wszelkie podejmowane przez nas działania powinniśmy mierzyć. Nie z zachłanności i chciwości, ale dlatego, by potrafić jeszcze lepiej sprostać oczekiwaniom swoich odbiorców. Analizujmy skąd pochodzi ruch na naszą stronę, jakie frazy, wpisywane w wyszukiwarkę, najczęściej sprawiają, że czytelnicy naszego bloga czy widzowie naszego kanału trafiają na niego. Monitorujmy efekty swoich działań, by stawać się jeszcze lepszymi i skuteczniej odpowiadać na potrzeby rynku, w którym to nasi odbiorcy wiodą prym.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót