Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 2, 2018

White Hat Seo – czym jest i na czym polega takie pozycjonowanie stron?


Warning: strpos(): Empty needle in /serwisy/nowa-pirmedia/lib/smarty/libs/sysplugins/smarty_internal_templatelexer.php on line 316

White Hat Seo – czym jest i na czym polega takie pozycjonowanie?

Na branżowych forach, fejsbukowych grupach i na konferencjach SEO cały czas widoczna jest walka. Biorą w niej udział zwolennicy białych oraz czarnych kapeluszy. Czy białe równa się lepsze? Tłumaczymy, na czym polega pozycjonowanie w „białym kapeluszu”.
 
white hat seo na czym polega białe pozycjonowanie stron

Wartościowa treść

Tworzenie długich i rzetelnych artykułów to jeden z tych czynników, który może mieć wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. W końcu wśród wielu artykułów o pozycjonowaniu znajdziemy informację, że to „content is king”. I może być w tym sporo prawdy.  Dobre teksty, które odpowiadają na pytania internautów to tylko część składająca się na sukces w wynikach wyszukiwania.

Wśród składowych znajduje się też właściwa optymalizacja. O tym należy pamiętać przy zamieszczaniu artykułu na stronie:

  • Przyjazny url
  • Tytuł zawierający słowo kluczowe
  • Zastosowanie nagłówków H w śródtytułach
  • Zastosowanie znacznika ALT w zdjęciach do artykułu
  • Wypełnienie meta title i meta description
  • Linkowanie wewnętrzne

Warto dodać, że artykuły na stronie powinny być zamieszczane regularnie, mieć odpowiednią długość i jeśli to możliwe odsyłać do innych podstron (wspomniane linkowanie wewnętrzne)

Zadbaj o stronę

To, co zostało opisane pod kątem artykuły tak naprawdę dotyczy całej strony. Jej właściwe zoptymalizowanie i jak największe dopasowanie się do wytycznych Google może świadczyć o tym, że stosujemy White Hat SEO. Należy pamiętać, że na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania ma też wpływ to czy strona jest responsywna (RWD) oraz przyjazna dla użytkownika (UX).

„Naturalne” linki

Nie bez powodu słowo naturalne zostało wzięte w cudzysłów. Toczy się wiele dyskusji o tym, kiedy link jest naturalny i jak wiadomo ilu ludzi, tyle opinii. Można powiedzieć, że naturalne linki dla Googla to te, które zamieszczone są na wartościowych stronach i prowadzą do innych stron również wysokiej jakości, a przede wszystkim są one przydatne użytkownikowi.  

Przeciwieństwem działań prowadzonych zgodnych z wytycznymi Google oraz reprezentantem Black Hat SEO jest System Wymiany Linków (SWL).  Za stosowanie takich narzędzi grozi kara filtra lub bana, co wiążę się ze zniknięciem strony z wyników wyszukiwania.

Unikaj SPAMowania

To ostatni z elementów, jaki powinieneś stosować, jeśli chcesz być „łajt”.  Nie umieszczaj setek linków do swojej strony w ciągu jednego dnia na forum internetowym. Nie upychaj słów kluczowych w opisie ogólnopolskiego katalogu. Zrezygnuj także z zostawienia linka w serwisie, temacie lub wątku, który całkowicie odbiega od branży, w jakiej działasz.  

Zwróć uwagę na to, że nie ilość a jakość mają znaczenie. Pozyskanie 10 wartościowych i „naturalnych” linków może być lepsze od pozyskania 100 „śmieciowych” odnośników. SEO – zarówno te Black jak i White to ciągłe analizy, próby, zmiany. Każdy dochodzi do własnych wniosków, ale wszyscy działają podobnie. Więcej podobnych artykułów znajdziesz w tym miejscu Pozycjonowanie stron

 
 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy