Blog
Kategorie
White Hat Seo – czym jest i na czym polega takie pozycjonowanie stron?
White Hat Seo – czym jest i na czym polega takie pozycjonowanie?
Wartościowa treść
Tworzenie długich i rzetelnych artykułów to jeden z tych czynników, który może mieć wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. W końcu wśród wielu artykułów o pozycjonowaniu znajdziemy informację, że to „content is king”. I może być w tym sporo prawdy. Dobre teksty, które odpowiadają na pytania internautów to tylko część składająca się na sukces w wynikach wyszukiwania.
Wśród składowych znajduje się też właściwa optymalizacja. O tym należy pamiętać przy zamieszczaniu artykułu na stronie:
- Przyjazny url
- Tytuł zawierający słowo kluczowe
- Zastosowanie nagłówków H w śródtytułach
- Zastosowanie znacznika ALT w zdjęciach do artykułu
- Wypełnienie meta title i meta description
- Linkowanie wewnętrzne
Warto dodać, że artykuły na stronie powinny być zamieszczane regularnie, mieć odpowiednią długość i jeśli to możliwe odsyłać do innych podstron (wspomniane linkowanie wewnętrzne)
Zadbaj o stronę
To, co zostało opisane pod kątem artykuły tak naprawdę dotyczy całej strony. Jej właściwe zoptymalizowanie i jak największe dopasowanie się do wytycznych Google może świadczyć o tym, że stosujemy White Hat SEO. Należy pamiętać, że na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania ma też wpływ to czy strona jest responsywna (RWD) oraz przyjazna dla użytkownika (UX).
„Naturalne” linki
Nie bez powodu słowo naturalne zostało wzięte w cudzysłów. Toczy się wiele dyskusji o tym, kiedy link jest naturalny i jak wiadomo ilu ludzi, tyle opinii. Można powiedzieć, że naturalne linki dla Googla to te, które zamieszczone są na wartościowych stronach i prowadzą do innych stron również wysokiej jakości, a przede wszystkim są one przydatne użytkownikowi.
Przeciwieństwem działań prowadzonych zgodnych z wytycznymi Google oraz reprezentantem Black Hat SEO jest System Wymiany Linków (SWL). Za stosowanie takich narzędzi grozi kara filtra lub bana, co wiążę się ze zniknięciem strony z wyników wyszukiwania.
Unikaj SPAMowania
To ostatni z elementów, jaki powinieneś stosować, jeśli chcesz być „łajt”. Nie umieszczaj setek linków do swojej strony w ciągu jednego dnia na forum internetowym. Nie upychaj słów kluczowych w opisie ogólnopolskiego katalogu. Zrezygnuj także z zostawienia linka w serwisie, temacie lub wątku, który całkowicie odbiega od branży, w jakiej działasz.
Zwróć uwagę na to, że nie ilość a jakość mają znaczenie. Pozyskanie 10 wartościowych i „naturalnych” linków może być lepsze od pozyskania 100 „śmieciowych” odnośników. SEO – zarówno te Black jak i White to ciągłe analizy, próby, zmiany. Każdy dochodzi do własnych wniosków, ale wszyscy działają podobnie. Więcej podobnych artykułów znajdziesz w tym miejscu Pozycjonowanie stron
Komentarze