Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 28, 2017

TrustRank – co to jest i jaki ma wpływ na pozycjonowanie stron - SEO?


Warning: strpos(): Empty needle in /serwisy/nowa-pirmedia/lib/smarty/libs/sysplugins/smarty_internal_templatelexer.php on line 316

TrustRank – co to jest i jaki ma wpływ na SEO?

Jakość odnośników kierujących do strony od lat stanowi jeden z głównych czynników rankingowych wpływających na widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Wyznacznikiem owej jakości jest właśnie tytułowy TrustRank – czyli wskaźnik zaufania, jakim wyszukiwarka obdarza daną stronę.

Historia TrustRanku

O parametrze TrustRank (w skrócie TR) naprawdę dużo mówi się dopiero od kilku lat. Nie znaczy jednak, ze samo pojęcie jest zupełnie świeże. Przeciwnie, w branży pozycjonerskiej wspominało się o nim już dawno.

Pierwszy raz pojawiło się w roku 2004, w pracy naukowej przygotowanej przez pracownika Yahoo! Jana Pedersena oraz dwóch badaczy z Uniwersytetu Stanford, Zoltana Gyongyi’a i Hectora Garcia-Molina. W ramach opracowania „Combating Web Spam with TrustRank” zaproponowali nowy algorytm określający na ile dana domena może budzić zaufanie jako źródło linków.

Dzięki TrustRankowi łatwiejsze miało być odsiewanie ziarna od plew i ignorowanie odnośników z witryn teoretycznie „mocnych”, ale w praktyce o niewielkiej wartości. W czasach, gdy w większości przypadków wygrywała liczba przychodzących odnośników takie podejście do tematu wskazywało sposób, dzięki któremu można było rozwiązać wiele problemów.

Nie należy się przy tym sugerować udziałem człowieka z Yahoo!, TrustRank obecnie ma jak najbardziej istotne znaczenie również dla Google – wyszukiwarki, która jak wiadomo dominuje w większości państw świata.

Jak wpływa TrustRank na działania SEO?

Wpływ TrustRanku na pozycjonowaną domenę jest nie do przecenienia. Im większy poziom zaufania linków przychodzących, tym większe bezpieczeństwo względem filtrów algorytmicznych. Wzmacniają one zaufanie domeny docelowej, ale a także równoważą ewentualne odnośniki o niższym poziomie TrustRanku.

Samo bezpieczeństwo to jednak nie wszystko. Strony, które posiadają wysoki współczynnik TR, a i ich profil linków składa się w dużej mierze z „zaufanych” odnośników, łatwiej uzyskują wysokie pozycje – a o to przecież w pozycjonowaniu chodzi. Czyli możemy powiedzieć że TrustRank ma wpływ na pozycjonowanie stron.

Jak sprawdzać TrustRank?

Samo Google nie ujawnia danych na temat tego, jaki poziom TR przyznaje poszczególnym stronom, jednak w internecie istnieje wiele narzędzi, które pozwalają na szacowanie jego poziomu – między innymi MajesticSeo (i jego Trust Flow), MozTrust (wraz z Domain/Page Authority). Oczywiście, zewnętrzne serwisy opierają się na własnych algorytmach, które niekoniecznie pokrywają się z tymi stosowanymi przez Google, ale w pełni wystarczają, by zorientować się, na ile dana witryna budzi zaufanie robotów.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że TrustRank danej domeny jest ważne, ale nie jest tożsamy z współczynnikiem TR konkretnej podstrony (która może stracić chociażby w wyniku nagłego pozyskania ogromnej liczby spamowych odnośników).

Czy TrustRank to wszystko?

Zdecydowanie nie. Choć odnośniki są ważne, to jednak sama witryna powinna zawierać również wartościową, unikalną i rozbudowaną treść. Dopiero ona, w połączeniu z wysokiej jakości odnośnikami, sprawia, że witryna zaczyna łatwo zdobywać wysokie i stabilne pozycje. Więcej informacji możesz znaleść w dziale Pozycjonowanie stron

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy